Ελλάδα

Σεισμοί στη Σαντορίνη: Εννέα σεισμοί πάνω από 4 Ρίχτερ μέχρι το μεσημέρι – 4,9 ο ισχυρότερος

Στο ρυθμό των Ρίχτερ για ακόμη μια φορά η Σαντορίνη - Μπαράζ δυνατών σεισμών μέσα σε λίγα λεπτά

Μια νέα ισχυρή δόνηση έγινε αισθητή στις 10:29 το πρωί της Τετάρτης (12.2.2025) με επίκεντρο και πάλι την ίδια περιοχή ανοιχτά της Σαντορίνης. Οι σεισμοί στην περιοχή δεν έχουν σταματήσει εδώ και περισσότερο από δέκα μέρες, ενώ η σεισμική δραστηριότητα φαίνεται πως συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. 

Ο σεισμός των 4,9 Ρίχτερ σημειώθηκε 27 χλμ της Αρκεσίνης Αμοργού ανοιχτά της Σαντορίνη και το εστιακό βάθος ήταν στα 16 χλμ. Αμέσως μετά ακολούθησε μπαράζ σεισμών αφού μέσα σε λίγη ώρα σημειώθηκαν άλλοι 8 σεισμοί πάνω από 4 Ρίχτερ. 

Οι σεισμοί όπως καταγράφονται από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο το πρωί της Τετάρτης:

  • Στις 12:02 σεισμός 4,1 Ρίχτερ
  • Στις 11:20 σεισμός 4,6 Ρίχτερ
  • Στις 11:16 σεισμός 4 Ρίχτερ
  • Στις 11:15 σεισμός 4,7 Ρίχτερ
  • Στις 10:57 σεισμός 4,2 Ρίχτερ
  • Στις 10:56 σεισμός 4,1 Ρίχτερ
  • Στις 10:52 σεισμός 4,0 Ρίχτερ
  • Στις 10:37 σεισμός 4,1 Ρίχτερ
  • Στις 10:29 σεισμός 4,9 Ρίχτερ

Το βράδυ σημειώθηκε μπαράζ σεισμικών δονήσεων με την ισχυρότερη να καταγράφεται στα 5 Ρίχτερ. 

Παπαζάχος: Το δύσκολο είναι η χρονική διάρκεια

Σύμφωνα με τον κ. Παπαζάχο, ο οποίος μίλησε στο ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84, η σεισμικότητα δεν αφορά κάποια γειτονικά μεγάλα ρήγματα, διευκρίνισε, όμως, ότι στη συγκεκριμένη ζώνη που εκδηλώνεται, θα διαρκέσει για σημαντικό χρονικό διάστημα.

«Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το χρόνο διάρκειας του φαινομένου. Οι συγκεκριμένες οι σμηνοσειρές, διαρκούν εβδομάδες, ακόμα και μήνες και αυτό δεν υπάρχει τρόπος να το προσδιορίσουμε», εξήγησε.

«Το φαινόμενο των τελευταίων σεισμικών δονήσεων, δεν μας ανησυχεί. Εάν – για παράδειγμα – πρόκειται για σεισμούς μεγέθους 5.2, 5.1, ή 5.3 , έχει μηδενική σημασία. Πρόκειται για παρόμοια ρήγματα, ίδιας τάξης μεγέθους. Όταν δεν ξεχωρίζει κάποιος κύριος σεισμός ανάμεσά τους, δεν μας ανησυχεί ως γεγονός. Το δύσκολο σε μια ακολουθία είναι η μεγάλη χρονική διάρκεια και η ένταση με την οποία εξελίσσεται το φαινόμενο χωρίς να έχουμε κάποιον ισχυρό σεισμό. Έχουμε συνηθίσει τέτοιες ακολουθίες να δίνουν έναν πολύ ισχυρό σεισμό. Εδώ, δεν έχουμε αυτή την περίπτωση. Το θετικό είναι ότι η περιοχή εκδήλωσης της σεισμικής δραστηριότητας είναι θαλάσσια, σε απόσταση από τα νησιά και αυτό περιορίζει τις όποιες συνέπειες».

«Βάσει των εκτιμήσεων που έχουμε κάνει, οι επιπτώσεις στα γύρω νησιά, σε αρκετά δύσκολα σενάρια, είναι περιορισμένες. Από τα δημόσια κτήρια που έχουν ελεγχθεί μέχρι στιγμής, προκύπτει ότι παρέχουν καλά εχέγγυα. Έχουμε κάνει σενάρια και για μεγαλύτερους σεισμούς της τάξεως των 6 – 6.5 ρίχτερ. Προφανώς, όσο μεγαλώνουν τα μεγέθη, δεν μπορεί να μην υπάρχουν επιπτώσεις, όμως, τα σύγχρονα κτήρια δεν αντιμετωπίζουν σοβαρό θέμα με βάση τη συγκεκριμένη θέση της σεισμικότητας αλλά και με την απόσταση που έχει η περιοχή της Ανύδρου από τα γύρω νησιά. Σαφώς και αν ένα κτήριο είναι προβληματικό, κακοσυντηρημένο και χωρίς σοβαρή αντισεισμική θωράκιση, αυτό δεν προσφέρει καμία προστασία σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ιδίως αν σκεφτούμε ότι παραπάνω από τους κύριους σεισμούς στον ελληνικό χώρο χτυπούν χωρίς προειδοποίηση».

«Οι πολίτες πρέπει να κλείσουν τα αυτιά τους στα δημοσιεύματα μερίδας του Τύπου που δεν προέρχονται από σοβαρές πηγές. Πρέπει να ακούν τις συμβουλές της αρμόδιας Επιτροπής που βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία. Κανείς από την Επιτροπή ή άλλος φορέας δεν είπε στους κατοίκους της Σαντορίνης να φύγουν. Όσοι το έπραξαν, ήταν λόγω της δυσκολίας να διαχειριστούν το ψυχολογικό φορτίο των συνεχόμενων σεισμικών δονήσεων».

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Οι μπάρες δεν είχαν κατέβει κι έφτανε το τρένο» λέει ο οδηγός της μηχανής που κινδύνευσε να παρασυρθεί στη σιδηροδρομική διάβαση στην Κωνσταντινουπόλεως
«Έπαθα σοκ» δηλώνει ο οδηγός στο newsit.gr και περιγράφει το περιστατικό. Συνελήφθη ο φύλακας που εργάζεται στις γραμμές του ΟΣΕ
«Οι μπάρες δεν είχαν κατέβει κι έφτανε το τρένο» λέει ο οδηγός της μηχανής που κινδύνευσε να παρασυρθεί στη σιδηροδρομική διάβαση στην Κωνσταντινουπόλεως