Στο ίδιο πλαίσιο η ΔΕΗ θα αποκτήσει με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου (ΡΑΕ, ΥΠΕΚΑ) ή θα χρησιμοποιηθούν για κάλυψη αναγκών της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης καθώς με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να «γεμίσει» η μπαταρία ξεκινά από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) και φθάνει μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού. Δεν υπάρχει, ακόμη, ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων, συνεπώς η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες. Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό κόστος αγοράς, που οφείλεται στο ότι οι μπαταρίες είναι ακόμα ακριβές αλλά θεωρείται βέβαιο ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας το κόστος αυτό θα μειωθεί.
Στην Ελλάδα υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης σε χώρους στάθμευσης, εκθεσιακά – εμπορικά κέντρα ενώ οι νέοι σταθμοί της ΔΕΗ θα εγκατασταθούν στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών κ.α.
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γ. Μανιάτης ο οποίος τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ και 7.000 στη χώρα μας, ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Πετράκος επεσήμανε την ανάγκη ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Α. Ζερβός τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και ο επικεφαλής του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) κ. Κ. Ζωντανός εκτίμησε ότι ως το 2050 το 60 % των νέων πωλήσεων και το 25 % του στόλου θα καλύπτονται από ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion διασφαλίζεται αφενός η ενοποίηση των προδιαγραφών των υποδομών φόρτισης και αφετέρου παρέχεται στους καταναλωτές η δυνατότητα να φορτίζουν τα οχήματά τους στο εξωτερικό με συμβάσεις τύπου roaming. Σε επόμενη φάση και εφόσον αναπτυχθούν τεχνολογίες «έξυπνων δικτύων» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποθήκες ενέργειας και θα μπορούν επίσης να πωλούν ενέργεια στο δίκτυο τις ώρες αιχμής που δεν χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα απεξάρτησης κρατουμένων από το ΚΕΘΕΑ στις φυλακές Χανίων
Ηράκλειο: Έπαιρνε ναρκωτικά χάπια με πλαστογραφημένες συνταγές!
Κιλκίς: Μία 44χρονη οδηγός παρέσυρε και τρυμάτισε θανάσιμα έναν 51χρονο πεζό
Πάτρα: “Συγγνώμη” λένε οι αρμόδιοι για την ηλεκτροπληξία του 3χρονου κοριτσιού
Ειδήσεις από κάθε γωνιά της χώρας στη σελίδα “Τοπικά Νέα” του Newsit