Τρίτη, 5 Νοε.
15oC Αθήνα

ΣτΕ: «Ναι μεν αλλά» για τον νέο πολεοδομικό σχεδιασμό για τις πυρόπληκτες περιοχές

ΣτΕ: «Ναι μεν αλλά» για τον νέο πολεοδομικό σχεδιασμό για τις πυρόπληκτες περιοχές
Φωτογραφία αρχείου

Το «πράσινο φως» πήρε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην πυρόπληκτη περιοχή των Δήμων Νέας Μάκρης, Ραφήνας – Πικερμίου και Μαραθώνα.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ωστόσο στην υπ΄ αριθμ. 55/2022 γνωμοδότησή του προχωρά σε 52 ουσιαστικές παρατηρήσεις επί του σχεδίου, η πλειοψηφία των οποίων αφορά στην οριοθέτηση οκτώ ρεμάτων τα οποία υπάγονται στην προστασία του άρθρου 24 του Συντάγματος (προστασία περιβάλλοντος) που αποβλέπει στη διατήρηση της φυσικής κατάστασής τους και στην απορροή των υδάτων και ειδικά σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

Επιπλέον, το Συμβούλιο της Επικρατείας κάνει και ειδική μνεία στο οδικό δίκτυο διαφυγής, στους αρχαιολογικούς χώρους, ειδικά αυτούς που είναι κοντά σε ρέματα, στους συντελεστές δόμησης ανά ζώνη (πέντε ζώνες), στους χώρους δασικής αναψυχής κ.λπ.

Η πυρόπληκτη περιοχή

Βάση του Προεδρικού Διατάγματος η πυρόπληκτη περιοχή χωρίζεται σε πέντε Ζώνες Βιώσιμης Πολεοδόμησης -Πολεοδομικές Ενότητες που είναι: Αγία Μαρίνα, Μάτι, Κόκκινο Λιμανάκι, Σκουφέικα Πευκώνας και σε «Ζώνες εκτός πολεοδόμησης – Περιοχές με Ειδικό Νομικό Καθεστώς (ΠΕΚ) και Περιοχές Ελέγχου Χρήσεων (ΠΕΧ)».

Την ίδια στιγμή λόγω του εγκλωβισμού των εκατοντάδων αυτοκινήτων και το θάνατο πολιτών, κατά την τραγική ημέρα της φονικής πυρκαγιάς της 23ης Ιουλίου του 2018, στο σχέδιο διατάγματος γίνεται ειδική πρόβλεψη για ασφαλή κίνηση των κατοίκων και τη δυνατότητα διαφυγής τους προς τη θάλασσα (σκάλες, πεζόδρομοι, κοινόχρηστοι χώροι κ.λπ.), σε περίπτωση ανάγκης.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

α) η διάνοιξη πεζόδρομου ελάχιστου πλάτους 3,5 μ. σε όλο το μήκος της ακτής και αύξηση της προσπελασιμότητας του παράκτιου μετώπου με διευκόλυνση της πρόσβασης των πεζών σε όλο το μήκος της, με κάθετες προς την ακτή διόδους (ελάχιστου πλάτους 3 μ.), καθώς και ελαφρές κατασκευές (μόνιμες και πλωτές αποβάθρες και προβλήτες) για διευκόλυνση της πρόσβασης προς και από τη θάλασσα,

β) συγκεκριμένα πλάτη πεζόδρομων και οδών,

γ) μετακίνηση περιφράξεων προς το εσωτερικό των γηπέδων σε συγκεκριμένες αποστάσεις επί βασικών οδών που προβλέπεται να διαπλατυνθούν και

δ) μέση περίμετρος Ο.Τ. που να μην υπερβαίνει τα 400 μ., ώστε τα ΟΤ να μην υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μέγεθος και να επιτρέπουν τη διέλευση από τον αστικό ιστό με τη δημιουργία πυκνού δικτύου οδών.

Για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση προς και από τη θάλασσα πρέπει επίσης να κατασκευαστούν, όπου είναι τεχνικά εφικτό, τα απαιτούμενα έργα και στην ξηρά (κλίμακες, διάδρομοι κ.λπ.) όπως επισημαίνει το ΣτΕ στη γνωμοδότηση του.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις