Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε πως τα θέματα που προέβλεπε το Προεδρικό Διάταγμα Γεροβασίλη, έπρεπε να συμπεριληφθούν σε νομοσχέδιο.
Μη νόμιμο κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος της υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Όλγα Γεροβασίλη, το προέβλεπε την αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας.
Το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος κηρύχθηκε μή νόμιμο καθώς κρίθηκε πως οι αλλαγές που προέβλεπε πρέπει να γίνουν με νόμο.
Ταυτόχρονα, το σχέδιο του ΠΔ προέβλεπε την αντικατάσταση και άλλων διατάξεων του ίδιου νόμου με διατάγματα που θα εκδοθούν μελλοντικά.
Ειδικότερα, λίγες μέρες αφότου ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε ανακοινώσει ότι η χώρα κατέρχεται σε εθνικές-βουλευτικές και αφού είχε κλείσει η Βουλή (7 Ιουνίου 2019) η υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Όλγα Γεροβασίλη (το σχέδιο διατάγματος συνυπογράφεται και από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου), διαβίβασε στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο επιχειρήθηκε η αναδιάρθρωση και η αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας.
Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής ο πάρεδρος Χρήστος Παπανικολάου) αφού επεξεργάστηκε νομοπαρασκευαστικά το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος Γεροβασίλη, εξέδωσε την υπ΄ αριθμ. 119/2019 γνωμοδότησή του, με την οποία έκρινε μη νόμιμο το εν λόγω διάταγμα.
Κρίθηκε μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, γιατί:
1) Υπογράφεται και από τον υπουργό Παιδείας, χωρίς να προβλέπεται η αρμοδιότητά του αυτή από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και
2) Επιχειρείται «η κατάργηση του συνόλου των ρυθμίσεων του νόμου 4249/2014 για την Αστυνομική Ακαδημία με την εισαγωγή νέων, στις οποίες μάλιστα περιλαμβάνεται και η εξουσιοδότηση για την έκδοση άλλων οργανωτικών της Ακαδημίας Προεδρικών Διαταγμάτων, καθ΄ όμοιο τρόπο προς την ισχύουσα και καταργημένη με το σχέδιο διάταξη της παραγράφου 16 του άρθρου 38 του νόμου 4249/2014».
Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν, ότι το περιεχόμενο του υπό επεξεργασία Προεδρικού Διατάγματος Γεροβασίλη μπορεί «να αποτελέσει περιεχόμενο μόνον ρυθμίσεως τυπικού νόμου» και κατά συνέπεια το επίμαχο διάταγμα «δεν προτείνεται νομίμως».