Ειδικότερα, όσον αφορά στις μετεγγραφές αδερφών, στην τροπολογία ενσωματώνονται «οι κατά προτεραιότητα επιλογές των φοιτητών που βρίσκονται σε απόλυτη οικονομική δυσχέρεια και θα ζητήσουν από κοινού με τα αδέρφια τους τη μετεγγραφή τους σε άλλο αντίστοιχο τμήμα».
«Η προώθηση και ψήφιση της ρύθμισης αποσκοπεί στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής και στην αποφυγή καταστρατηγήσεων» αναφέρει η έκθεση αξιολόγησης που συνοδεύει το σώμα της υπουργικής τροπολογίας.
Πιο αναλυτικά, η διάταξη αναφέρει ότι εάν συντρέχει απόλυτη οικονομική δυσχέρεια, τα αδέρφια μπορούν, με την παραπάνω σειρά προτεραιότητας, από κοινού να μετεγγραφούν σε αντίστοιχο Τμήμα:
«1. της Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,
2. σε οποιαδήποτε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης και
3. στην Περιφερειακή Ενότητα Αθήνας ή Θεσσαλονίκης. Μόνο σε περίπτωση απόλυτης οικονομικής δυσχέρειας μπορεί να αιτηθεί μετεγγραφής και φοιτητής του οποίου ο αδελφός φοιτά και διαμένει στην Περιφερειακή Ενότητα στην οποία οι γονείς του διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας. Τα οικονομικά κριτήρια για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».
Εξάλλου, με την προτεινόμενη τροπολογία τροποποιείται η διαδικασία εκπόνησης δημιουργικών εργασιών, καθώς εντάσσεται η διαδικασία υλοποίησής τους στα επιμέρους μαθήματα της Α’ και Β΄τάξης. Ταυτόχρονα προσαρμόζεται το περιεχόμενο των προαγωγικών εξετάσεων.
Οι απολυτήριες εξετάσεις
Επίσης, όσον αφορά στην Γ’ λυκείου των ΓΕΛ, στην τροπολογία περιλαμβάνεται η μείωση των μαθημάτων των απολυτηρίων εξετάσεων, σε τέσσερα συνολικά: Νέα Ελληνικά (με κοινή εξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.
Τέλος, μεταξύ των προωθούμενων διατάξεων της τροπολογίας περιλαμβάνεται και ο καθορισμός ειδικού ποσοστού μαθητών της Γ΄ λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), περιοχών που πλήττονται εξαιτίας φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες) καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Όπως αναφέρεται, «το ποσοστό αποδίδεται βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές ανά κατηγορία λυκείου και δεν υπερβαίνει το 2%».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ