Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχ. Κουρουτός, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου, ότι το υπουργείο Παιδείας «επιχειρεί να καθιερώσει ανισότιμα απολυτήρια λυκείου δύο ταχυτήτων».
Μόλις λίγα 24ωρα πριν από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων (12 Μαΐου), η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) έρχεται να αμφισβητήσει την εγκυρότητα και νομιμότητα της απόφασης του υπουργείου Παιδείας που δίνει τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων. Έτσι, η Ομοσπονδία κατέθεσε στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης και αναστολής της απόφασης αυτής.
Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχ. Κουρουτός, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου, ότι το υπουργείο Παιδείας «επιχειρεί να καθιερώσει ανισότιμα απολυτήρια λυκείου δύο ταχυτήτων» και τόνισε πως η προσφυγή δεν στρέφεται εναντίον του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά «αποτελεί την ύστατη προσπάθεια της Ομοσπονδίας να προστατευθούν τόσο οι εξετάσεις αυτές, όσο και η ισοτιμία και η εγκυρότητα του απολυτηρίου του Λυκείου».
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, «οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν αμερόληπτη και αντικειμενική, στο πλαίσιο του εφικτού, δοκιμασία» ενώ «οι ενδοσχολικές εξετάσεις είναι δυνατό να καταδολιευτούν από τον υποκειμενισμό των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές τους, από πιέσεις, εκβιασμούς και τοπικές διαπλοκές».
Η απόκτηση απολυτηρίου μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων «ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για τη δημιουργία εκπαιδευτικών παραμάγαζων που θα εκδίδουν πλασματικούς τίτλους έναντι αμοιβής», υποστήριξε ο κ. Κουρουπός, σημειώνοντας πως ιδιαίτερα στην ιδιωτική εκπαίδευση υπάρχουν δημοσιοποιημένα παραδείγματα πλαστογράφησης τίτλων σπουδών και νόθευσης ενδοσχολικών εξετάσεων, ενώ έκανε λόγο για διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, προς όφελος -όπως είπε- «των βλαστών των ισχυρών και όσων έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για ένα “άριστο” απολυτήριο».
Εκτιμώντας δε πως τα απολυτήρια που θα εκδοθούν εφέτος «είναι εξαιρετικά πιθανό να κινδυνεύσουν με ακύρωση, εάν υπάρξει έστω και μία προσφυγή εναντίον του κύρους τους στα αρμόδια δικαστήρια», τόνισε ότι η προσφυγή της ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ είχε ως στόχο «να προστατεύσει χιλιάδες μαθητές από μακρόχρονη ταλαιπωρία και από τη δικαιολογημένη αγωνία για το μέλλον τους» και «να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της αποτροπής της πλαστογράφησης τίτλων σπουδών του λυκείου και της διαφύλαξης της εγκυρότητας και της νομιμότητάς τους».