Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Στρατός Ξηράς: Οι προτάσεις για την αγορά και την αναβάθμιση τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης

Στρατός Ξηράς: Οι προτάσεις για την αγορά και την αναβάθμιση τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης

Στο πλαίσιο της μεγάλης πολυεθνικής άσκησης «Olympic Cooperation-24» που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Πετροχώρι Ξάνθης, τα γαλλικά τεθωρακισμένα οχήματα μάχης τύπου VBCI «έκλεψαν» τις εντυπώσεις, στο πλευρό των αρμάτων μάχης και ελικοπτέρων που ανέπτυξαν οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Μάλιστα, η παρουσία τους έφερε στο προσκήνιο τη σχετική πρόταση που έχει καταθέσει η γαλλική πλευρά στις Ένοπλες Δυνάμεις, που αφορά 200 οπλισμένα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης τύπου Philoctetes και επιπλέον 50 οχήματα ίδιου τύπου για άλλες ανάγκες του Μηχανοκίνητου Πεζικού, του Μηχανικού αλλά και διοικητικής μέριμνας.

Η πρόταση βρίσκεται επικαιροποιημένη στα χέρια των Ελλήνων επιτελών από τα τέλη του 2023 και περιλαμβάνει μια σειρά από παραμέτρους όπως τη δυνατότητα χρηματοδότησης από τράπεζες της Γαλλίας αλλά και συμπαραγωγή με συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Η πρόταση της Γαλλίας

Στο πλαίσιο του Συμφώνου Στρατιωτικής Συνεργασίας της Αθήνας με το Παρίσι εξετάζεται και το ενδεχόμενο παράδοσης μεταχειρισμένων VBCI από τα αποθέματα του γαλλικού Στρατού Ξηράς. Τα στελέχη του ΓΕΣ τόσο πέρυσι όσο και φέτος είχαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν επί του πεδίου τις δυνατότητες των γαλλικών VBCI και να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα, για το αν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των Μηχανοκίνητων Μονάδων και κυρίως στη συνδρομή των αρμάτων μάχης σε κάθε είδους αποστολή.

Xρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της «Olympic Cooperation» πέρυσι και φέτος σε σενάρια με βολές υψηλής ακρίβειας, παρά το γεγονός ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα σε δύσκολο δρομολόγιο στον χώρο ασκήσεων, ακολουθώντας τα Leopard 2 Hel της XXV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας.

Η έκδοση «Philoctetes» η οποία προτείνεται για τον Στρατό Ξηράς αποτελεί την πιο σύγχρονη έκδοση του VBCI. Το επιβλητικό τροχοφόρο έχει βάρος 32 τόνους και διαθέτει κινητήρα 600 ίππων και δυνατότητα διάβασης υδάτινου κωλύματος βάθους 1,2 μέτρων χωρίς προετοιμασία.

Ο εκσυγχρονισμός των M-113

Το στρατιωτικό επιτελείο εξετάζει μια σειρά από προτάσεις εκσυγχρονισμού των M-113, ενώ αναμένει ενδεχόμενο «come back» από τους Αμερικανούς, έπειτα από την απόρριψη των μεταχειρισμένων Bradley λόγω υψηλού κόστους, το οποίο άγγιξε τα 8 εκατομμύρια ευρώ ανά ΤΟΜΑ. Σημαντική παράμετρος παραμένει ο αριθμός των Bradley, τα οποία μπορούν να παραχωρηθούν από τις ΗΠΑ στον Στρατό Ξηράς.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος παραμένουν και οι προτάσεις που έκαναν οι ισραηλινές εταιρείες Rafael και Elbit. Οι δύο εταιρείες έχουν παρουσιάσει στα στελέχη του ΓΕΣ προτάσεις για αναβάθμιση των γερασμένων τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού, που αφορούν τον οπλισμό, την θωράκιση, τα ηλεκτρονικά συστήματα και τον κινητήρα.

Πρόσφατα μάλιστα η Rafael επανήλθε με ανανεωμένη πρόταση, με νέους όρους, προσαρμοσμένη στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Στρατού Ξηράς.

Η πρόταση σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει σειρά «πακέτων» ανάλογα με το κόστος του εκσυγχρονισμού. Στα ζητούμενα του στρατιωτικού επιτελείου εντάσσεται σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Πρόταση για την αναβάθμιση των M-113 με ιδιαίτερα δελεαστικούς όρους έχει καταθέσει στο ΓΕΣ και η ελληνική εταιρεία EODH, σε συνεργασία με δύο ακόμη εταιρείες από ευρωπαϊκές χώρες.

Η πρόταση αφορά αναβάθμιση σε βαθμίδες, η οποία αφορά τον κινητήρα, την θωράκιση, την διαμόρφωση στο εσωτερικό του οχήματος και κυρίως την προσθήκη τηλεχειριζόμενου πυργίσκου με πολλαπλές επιλογές όπλων.

Ο Στρατός Ξηράς διαθέτει περίπου 2.900 τεθωρακισμένα οχήματα τύπου M-113Α1/Α2, τα οποία χρησιμοποιούνται από το σύνολο των Μονάδων Μηχανοκίνητου Πεζικού και όχι μόνο.

Πηγή: OnAlert.gr – Ρεπορτάζ: Κώστας Σαρικάς

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις