Πέμπτη, 7 Νοε.
15oC Αθήνα

Στροφή στα ουσιώδη για την ελληνική εκπαίδευση μετά τις εξετάσεις «PISA» – Μείωση ύλης στη Νεοελληνική Γλώσσα

Στροφή στα ουσιώδη για την ελληνική εκπαίδευση μετά τις εξετάσεις «PISA» – Μείωση ύλης στη Νεοελληνική Γλώσσα
InTime

Καλλιέργεια κριτικής ικανότητας, έμφαση στην ουσία, διερεύνηση και σχολιασμός επίκαιρων θεμάτων είναι ορισμένοι από τους τρόπους που πρότεινε επιστημονική επιτροπή για να αλλάξει σελίδα η ελληνική εκπαίδευση. Οι προτάσεις αυτές έρχονται μάλιστα μετά από συγκεκριμένες εξετάσεις που αποκάλυψαν τις ελλείψεις και τις ανάγκες που έχουν οι μαθητές στα ελληνικά σχολεία. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», την αλλαγή σελίδας στην εκπαίδευση πρότεινε επιστημονική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα παιδιά να φύγουν από την αποστήθιση και την ανία του μαθήματος και να εμβαθύνουν στην μάθηση με χαρά και κριτική σκέψη.

Τι είναι οι εξετάσεις «PISA»

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του «ελληνικού PISA» (ονομάστηκαν ελληνικό PISA γιατί ακολουθούν το μοντέλο των εξετάσεων του ομώνυμου διαγωνισμού του ΟΟΣΑ), οδήγησαν τους ειδικούς σε προτάσεις για αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης.

Πρόκειται για εξετάσεις που οργανώθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μαθητές της έκτης δημοτικού και της τρίτης Γυμνασίου – με την ολοκλήρωση δηλαδή δύο βαθμίδων – πάνω στην Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά με στόχο  να διαπιστωθούν τα δυνατά σημεία και οι αδυναμίες του ελληνικού σχολείου.

Συνολικά συμμετείχαν 11.411 μαθητές από 554 σχολεία της χώρας και μέσα από το 30 σελίδων πόρισμα που προέκυψε η επιτροπή πρότεινε αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν στην εκπαίδευση για να βελτιωθεί ο τρόπος μάθησης. 

Η επιτροπή μεταξύ άλλων παρατήρησε ότι στην Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου, οι μισοί μαθητές δεν κατόρθωσαν να αναγνωρίσουν την κεντρική ιδέα ενός κειμένου.

Σύμφωνα με όσα είπε, μεταξύ άλλων, στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» η Χρύσα Σοφιανοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Χαροκοπείου και εθνική συντονίστρια του προγράμματός PISA του ΟΟΣΑ: «Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία που εντοπίστηκαν είναι οι γλωσσικές δυσκολίες που σχετίζονται με μαθηματικές έννοιες, καθώς και η ανάγκη σύνδεσης των μαθηματικών με των πραγματικό κόσμο».

Νέοι μέθοδοι διδασκαλίας 

Έτσι, κρίνεται αναγκαία από την επιτροπή μια νέα στροφή προς νέες μεθόδους διδασκαλίας στην Γλώσσα και τα Μαθηματικά.

Νεοελληνική Γλώσσα

Στην Νεοελληνική Γλώσσα του Δημοτικού προτείνεται η μείωση της ύλης, η ορθή κατανομή θεμάτων ανά ενότητα με έμφαση στα ουσιώδη, η καλλιέργεια δεξιοτήτων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και η όξυνση της κριτικής ικανότητας.

Για τη Γλώσσα στο Γυμνάσιο η επιτροπή προτείνει η διδασκαλία της Αρχαίας να γίνεται παράλληλα και συμπληρωματικά με την νεοελληνική, η αλλαγή στην φιλοσοφία των διαγωνιστικών εξετάσεων, η έμφαση στο ουσιώδες και οι επιμορφώσεις εργαστηριακής μορφής για όλες τις βαθμίδες.

Μαθηματικά

Στη διδασκαλία μαθηματικών στο Δημοτικό χρειάζεται να δοθεί έμφαση στην διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών ώστε γίνονται κατανοητές, να υποστηριχθεί η διδασκαλία των κλασμάτων, να εξοικειωθούν οι μαθητές με γεωμετρικές έννοιες και να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης απλών και σύνθετων προβλημάτων.

Από την άλλη στο Γυμνάσιο απαιτείται η έμφαση στη διδασκαλία σε συγκεκριμένες περιοχές και ικανότητες και να γίνουν μετατοπίσεις στη διδακτική πρακτική (πχ ανάπτυξη επιχειρηματολογίας μαθητών στην τάξη).

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις