Το συντομότερο δυνατόν το ιστορικό και πανέμορφο ξενοδοχείο Ακροπόλ θα είναι έτοιμο να φιλοξενήσει γραφεία υποστήριξης εκπροσώπων και φορέων του σύγχρονου πολιτισμού και της δημιουργικής οικονομίας, εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων, που θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της βιωσιμότητας των παραπάνω φορέων, εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και χώρους παρουσίασης περιοδικών εκθέσεων.
Επιπλέον, το Ακροπόλ, θα φιλοξενήσει στο ισόγειο πωλητήριο του ΤΑΠΑ, καφέ, ενώ στον τελευταίο του όροφο και το roof garden θα στεγαστεί εστιατόριο με μοναδική θέα προς το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό. Σημειώνεται ότι, όταν το Ακροπόλ συνδεθεί υπόγεια με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, οι συγκεκριμένες χρήσεις θα υποστηρίζουν και τη λειτουργία του Μουσείου.
Στο Ακροπόλ έκανε αυτοψία η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη. Οι αρχιτεκτονικοί σχεδιασμοί του Σωτήρη Μαγιάση για το ξενοδοχείο Ακροπόλ, της οδού Πατησίων, το ανέδειξαν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα της Art Nouveau. Γι’ αυτό και χαρακτηρίστηκε διατηρητέο και έργο τέχνης, από το ΥΠΠΟΑ, το 1991.
Επίσης, σημειώνεται ότι στο διεθνές συνέδριο που οργάνωσε το 1991 στη Βιέννη, η UNESCO κατέταξε το Ακροπόλ Παλάς ανάμεσα στα σημαντικότερα δείγματα της art nouveau στην Ευρώπη.
Η ιστορία του Ακροπόλ
Όταν άνοιξε τις πύλες του το 1926 συμβόλιζε την κοσμοπολίτικη εκδοχή της Αθηναϊκής Αρχιτεκτονικής του Μεσοπολέμου. Ήταν το πρώτο που χτίστηκε στην οδό Πατησίων, δίπλα σε αρχοντικά επιχειρηματιών, θέατρα, κινηματογράφους και κέντρα διασκέδασης. Το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου αγγίζει τα 6.500 τετραγωνικά και αναπτύσσεται σε ύψος 34 μέτρων. Η εσωτερική διαμόρφωση και όλα τα έπιπλα σχεδιάστηκαν από τον αρχιτέκτονα Μαγιάση που επέλεξε και τους εντυπωσιακούς πολυελαίους των κοινόχρηστων χώρων. Ωστόσο έπιπλα και πολυέλαιοι έχουν λεηλατηθεί, ενώ το κτήριο παραδόθηκε στη φωτιά δυο φορές, χάνοντας σημαντικό μέρος από τον πολύτιμο διάκοσμό του.
Από τα μπαλκόνια του έχουν κινηματογραφηθεί το 1973 τα πασίγνωστα στιγμιότυπα από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, συμπεριλαμβανομένης της εισβολής του άρματος μάχης. Λειτουργούσε μέχρι τη δεκαετία του 1980 και το 1991 κηρύχθηκε διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Από το ξεκίνημα της λειτουργίας του ήταν σημείο αναφοράς της κοσμικής Αθήνας με τα «καθιερωθέντα δι’ εκάστην Τρίτην και Σάββατον Thés Dansants», ενώ από το 1932 άρχισε τα «aperitifes Dansants», όπως έγραφαν οι εφημερίδες της εποχής.
Πόσοι και πόσοι δεν απόλαυσαν το roof garden τη δεκαετία του ’60 με τον Λούκας στο πιάνο ή τα πρωτοχρονιάτικα ρεβεγιόν στο περίφημο «Αθηναϊκό Σαλόνι» του.
Ο Χρήστος Χαιρόπουλος με την ορχήστρα του Άλκη Σμυρναίου, τη Μαίρη Μοντ και τη Φραντζέσκα Ιακωβίδου παρουσίαζαν τις δημιουργίες τους και στο πρωτοπόρο night club η ορχήστρα του Γεράσιμου Λαβράνου με την Audrey Grey προσέφεραν στο αθηναϊκό κοινό τις σύγχρονες διεθνείς επιτυχίες της εποχής. Στις αρχές της δεκαετίας ’80 με την ορχήστρα του Γιώργου Μουζάκη τραγουδούσαν ο Τώνης Μαρούδας και η Κλειώ Δενάρδου.
Το έργο «Αποκατάσταση διατηρητέου κτηρίου «ACROPOLE PALACE» για τη δημιουργία πολιτιστικών υποδομών του ΥΠΠΟΑ, εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 στις 9-8-2011 με προϋπολογισμό 14.470.588,38 ευρώ. Δεδομένου ότι το έργο δεν ολοκληρώθηκε εγκαίρως, από το προαναφερθέν ποσόν απορροφήθηκαν τα 8.235.339,97 ευρώ. Για την ολοκλήρωση των υπόλοιπων εργασιών αποκατάστασης του κτηρίου δημοπρατήθηκε, στις 29.12.2016, το έργο με τίτλο «ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ACROPOLE PALACE ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΠΑΤΗΣΙΩΝ, ΑΒΕΡΩΦ ΚΑΙ ΜΑΡΝΗ» ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΥΠ.ΠΟ.Α. Το επιπλέον έργο ολοκληρώθηκε στις 15-2-2019 με προϋπολογισμό 1.012.090,13 ευρώ.
Υπολείπονται ακόμη κάποιες συμπληρωματικές εργασίες αποκατάστασης σχετικά μικρής κλίμακας στο εσωτερικό του κτηρίου. Δόθηκαν οι σχετικές οδηγίες να δρομολογηθούν αμέσως οι διαδικασίες για άμεση υλοποίηση, τόσο στη Διεύθυνση Προστασίας Νεώτερης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, όσο και στη Διεύθυνση Συντήρησης. Επίσης, δόθηκαν οι αναγκαίες οδηγίες να αδειάσουν αμέσως οι υπόγειοι εκμεταλλεύσιμοι χώροι του κτηρίου, στους οποίους εναποτέθηκε προ μηνών μεγάλος αριθμός επίπλων και συσκευασιών με υλικά του ΟΠΕΠ, τα οποία προξένησαν κάποιες φθορές στους εν λόγω χώρους.