Δευτέρα, 25 Νοε.
13oC Αθήνα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Η σύγκρουση τρένων στα Τέμπη σκόρπισε θλίψη σε ολόκληρη τη χώρα. Οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας βρίσκονται σε εξέλιξη…

Σε τριήμερο εθνικό πένθος έχει βυθιστεί ολόκληρη η χώρα μετά τη φονική σύγκρουση τρένων έξω από τα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου. Η εμπορική εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα και η δεύτερη, η επιβατική την αντίθετη διαδρομή. Τα δύο τρένα κινήθηκαν στο ίδιο ρεύμα και συγκρούστηκαν μετωπικά με ταχύτητα άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα.

«Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν» ανθρώπινο λάθος, αλλά περιμένουμε την ακριβή διερεύνηση του δυστυχήματος για να μάθουμε τι ακριβώς έγινε. Για να συμβεί ένα τέτοιο δυστύχημα, μπορεί να έγιναν 2-3 λάθη ταυτόχρονα, ωστόσο το θέμα είναι να σταματήσει η ανάσυρση των συνανθρώπων μας, που έχασαν τη ζωή τους από το δυστύχημα. Αν γίνονταν μέσα στο τούνελ θα μπορούσαμε να είχαμε περισσότερους νεκρούς» τόνισε ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Νίκος Λάζου.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Γιάννης Ντίτσας σημειώνει στο grtimes.gr, πως στο επόμενο διάστημα δεν θα βρεθεί κάποιο παραπάνω στοιχείο, με μοναδικό μέλημα όλων, να είναι η ανάσυρση των επιβατών που έχασαν τη ζωή τους.

«Προσπαθούμε να συνειδητοποιήσουμε αυτό το τραγικό συμβάν που έχει συμβεί στην Ελλάδα και στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Προσπαθούμε να διαχειριστούμε την κατάσταση. Δεν θα βρούμε κάτι παραπάνω, ούτε σήμερα, ούτε αύριο, ούτε μεθαύριο, παρά μόνο να περιμένουμε να ανασυρθούν τα θύματα από αυτό το τραγικό γεγονός. Με τα υπόλοιπα θα ασχοληθούν οι αρμόδιες αρχές. Σίγουρα θα βγει άκρη, αλλά δυστυχώς έχουν χαθεί συμπολίτες μας και συνάδελφοι».

Στη συνέχεια ο κ. Ντίτσας πρόσθεσε πως θα υπάρξει έρευνα από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train για να αποδοθούν οι ευθύνες, ενώ πρόσθεσε πως ο σταθμάρχης είναι που δίνει την εντολή για να φύγει το τρένο και ελέγχονται όλα τα ενδεχόμενα για το πώς πηγαίνοντας στη γραμμή ανόδου βρέθηκε ξαφνικά στη γραμμή καθόδου.

«Οι πρώτες πληροφορίες μας «μιλούν» για ανθρώπινο λάθος. Φυσικά, κανένας συνάδελφος δεν θα ήθελε να κάνει ένα τέτοιο λάθος, αλλά έγινε. «Ευτυχώς» η σύγκρουση δεν σημειώθηκε μέσα στο τούνελ, διότι τα πράγματα θα ήταν ακόμη πιο δύσκολα. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που η μία μηχανή έπεσε στο άλλο βαγόνι και το διέλυσε» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΣ.

«Είμαστε συγκλονισμένοι από το πρωί. Ανθρώπινο λάθος με τα σημερινά ηλεκτρονικά συστήματα δεν δικαιολογείται. Παλιά το «αισθανόμασταν» καλύτερα, διότι από κάθε σταθμό έπαιρναν υπόδειγμα, αν υπήρχε βλάβη στη γραμμή. Εάν είναι όντως ανθρώπινο λάθος, θα θέλει αρκετό καιρό, ώστε να εξακριβωθεί» τόνισε o πρόεδρος Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Μακεδονίας – Θράκης, Πιτυτζόγιας Βασίλειος.

Τέλος, ο κ. Πιτυτζόγιας πρόσθεσε πως λόγω των υψηλών ταχυτήτων «το κακό ήταν ακόμη μεγαλύτερο», ενώ ο σταθμάρχης μπορεί να έδωσε την εντολή, ωστόσο να μην το ενημέρωσαν.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις