Site icon NewsIT
13:44 | 25.06.19

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αποζημίωση σε επιβάτη για 5ωρη καθυστέρηση πτήσης

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αποζημίωση σε επιβάτη για 5ωρη καθυστέρηση πτήσης
Newsit Newsroom

Επιβάτης πτήσης από την Αθήνα στην Κοζάνη αποζημιώθηκε για την 5ωρη καθυστέρηση άφιξης στον προορισμό του. Για να δικαιωθεί χρειάστηκε να μεσολαβήσει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Ο καταναλωτής ταξίδευε από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με προορισμό την Κοζάνη, για επαγγελματικούς λόγους. Εξαιτίας τεχνικού προβλήματος, όμως, έφτασε στον προορισμό του με πέντε ώρες καθυστέρηση και με αποτέλεσμα εξαιτίας αυτού να ακυρωθούν τα επαγγελματικά του ραντεβού.

Εξαιτίας της 5ωρης καθυστέρησης, η εταιρία προσέφερε σε όλους τους επιβάτες ένα δωρεάν εισιτήριο εσωτερικού. Ωστόσο, ο καταναλωτής ζήτησε ως αποζημίωση το ποσό των 250 ευρώ, σύμφωνα με τον Κανονισμό 261/2004, επικαλούμενος το ότι, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης, ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες συναντήσεις του.

Κατά τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι επιβάτες των καθυστερημένων πτήσεων μπορούν να επικαλεστούν το δικαίωμα αποζημίωσης των επιβατών των οποίων οι πτήσεις ματαιώνονται, όταν υφίστανται καθυστέρηση ίση ή μεγαλύτερη των τριών ωρών από την ώρα άφιξής τους. Αυτό δεν ισχύει αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η μεγάλη καθυστέρηση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, ακόμη κι αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα, δηλαδή περιστάσεις επί των οποίων δεν έχει, στην πράξη, ο αερομεταφορέας κανένα έλεγχο.

Τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίζονται σε αεροσκάφος, κατά κανόνα, δεν αποτελούν έκτακτες περιστάσεις, διότι η συντήρηση και η ομαλή λειτουργία του αεροσκάφους εμπίπτει στη σφαίρα επιμέλειας και ευθύνης του αερομεταφορέα, εκτός εάν πρόκειται για αιφνίδιο περιστατικό, το οποίο, δεν συνδέεται αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση δραστηριότητας του αερομεταφορέα και εκφεύγει της δυνατότητας αποτελεσματικού ελέγχου του, λόγω της φύσεως ή των αιτιών του.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο αερομεταφορέας δεν απέδειξε στον Συνήγορο του Καταναλωτή τέτοια έκτακτη περίσταση και, τελικά, προχώρησε στην αποζημίωση του επιβάτη με το ποσό των 250 ευρώ (το ποσό της αποζημίωσης καθορίζεται από τη χιλιομετρική απόσταση των πτήσεων και εν προκειμένω επρόκειτο για πτήση έως 1500 χιλιόμετρα, κατά συνέπεια, 250 ευρώ).

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version