Με το σύνολο σχεδόν του λιανεμπορίου κλειστό, λόγω πανδημίας, οι πολίτες έχουν στραφεί στις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, επιχειρήσεις που δεν ήταν προετοιμασμένες να ανταπεξέλθουν σε έναν τόσο μεγάλο όγκο παραγγελιών αντιμετωπίζουν δυσκολίες…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα από πλευράς των επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων” δήλωσε ο επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας στον Αθήνα 9.84.
“Το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρατηρείται σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές αφορά στη μη παράδοση προϊόντων”, τόνισε και προέτρεψε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στις παραγγελίες τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συγκεκριμένα είπε:
Για τις διαδικτυακές αγορές
“Την πρώτη περίοδο της πανδημίας υπήρξε ένας γενικότερος αιφνιδιασμός σε καταναλωτές και προμηθευτές. Στη δεύτερη, που ήταν και αναμενόμενη, υποτιμήθηκε το ζήτημα από τους προμηθευτές. Δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα σε επίπεδο οργάνωσης και αύξησης του προσωπικού τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μπλοκάρισμα στην παράδοση των προϊόντων. Θεωρώ ότι θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από πλευράς κυβέρνησης ώστε ο καταναλωτής να μπορεί παραλαμβάνει από το e-shop την παραγγελία του”.
Κατακόρυφη αύξηση καταγγελιών
“Το 2018 είχαμε περίπου 800 αναφορές για e-shop, κάποιες εκ των οποίων για μη παράδοση ή παράδοση ελαττωματικών προϊόντων. Το 2019 οι καταγγελίες αυξήθηκαν στις 1400 και το πρώτο δεκάμηνο του 2020 άγγιξαν στις 2770. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι πολλά μικρά e-shop φύτρωσαν σαν μανιτάρια και ενώ οι καταναλωτές προπλήρωναν το προϊόν, αυτό δεν παραδιδόταν και τα χρήματα δεν επιστρέφονταν… Αναγκαστήκαμε, εκτός από τις συστάσεις, να προσφύγουμε και στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών διότι έχουν παρατηρηθεί παράνομες πράξεις υπεξαίρεσης και απάτης”.
Συμβουλές προς τους καταναλωτές
“Ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να παρασύρεται από τιμές-κράχτες που έχουν ως στόχο να τον παραπλανήσουν με κίνδυνο να μην παραλάβει ποτέ την παραγγελία του. Πρέπει να διαβάζουμε τα σχόλια για το κατάστημα με το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε τη συναλλαγή, να παρατηρούμε αν ανήκει στο Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να κρατάμε τα στοιχεία του ενώ όσον αφορά στην πληρωμή να γίνεται με αντικαταβολή ή με κάρτα σε τράπεζα και όχι στον λογαριασμό του εμπόρου”.