Θα χάνουν την άδεια όσοι έχουν καταθέσει πινακίδες για 2 ή περισσότερα χρόνια, ενώ αναμένεται να είναι μεγάλη η μείωση στα μικρού κυβισμού άνω των πέντε ετών αυτοκίνητα. Την πληρώνουν όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο άσχετα από τους ρύπους.
Αν και πλέον έχει ξεπεράσει τα όρια του αστείου η υπόθεση με τα νέα τέλη κυκλοφορίας το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών που έχει αναλάβει το θέμα συνεχίζει τα… πειράματα. Τώρα οι “εγκέφαλοι” του υπουργείου αναζητώντας τρόπους για να πάρουν πίσω οι πολίτες τις πινακίδες που έχουν καταθέσει και να αυξηθούν έτσι οι εισπράξεις από τέλη κυκλοφορίας, αντί για κίνητρα, επιστρατεύουν και πάλι τον φόβο. Έτσι το νέο σενάριο που κυκλοφορεί στους διαδρόμους του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας είναι η τιμωρία με αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας απ’ τους πολίτες που έχουν καταθέσει πινακίδες για δύο ή τρία χρόνια. Έτσι οι αρμόδιοι πιστεύουν ότι οι πολίτες θα σπεύσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώσουν τέλη!
Το άλλο… κίνητρο που σκέφτονται να δώσουν οι αρμόδιοι του υπουργείου Οικονομικών είναι η γενναία μείωση στα τέλη κυκλοφορίας για τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα με ηλικία άνω των πέντε ετών. Κίνητρα θα υπάρξουν και σε ό,τι αφορά στα παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ωστόσο δεν αναμένεται να είναι μεγάλη. Άλλωστε τα ανταποδοτικά των μειώσεων που βρέθηκαν με την επιβολή τελών στα αυτοκίνητα που ως τώρα δεν πλήρωναν καθόλου δεν είναι τόσα όσα να επιτρέψουν γενναίες μειώσεις. Κάπως έτσι οι μόνοι κερδισμένοι από τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι όσοι έχουν μικρά και παλιά αυτοκίνητα. Οι υπόλοιποι, με μεσαίου κυβισμού και μέσης τιμής αυτοκίνητα θα μείνουν στα… ίδια ή θα υπάρξει μια μικρή μείωση 15 ως 20 ευρώ. Για τα αυτοκίνητα από 1.549-1.738 κ.εκ. και 1.739-1.928 κ.εκ. η μέση επιβάρυνση υπολογίζεται στα 50 ευρώ.