Ελλάδα

Τέλη κυκλοφορίας ανά… χιλιόμετρο: 250€ το χρόνο η επιβάρυνση – Οι μεγάλοι χαμένοι και οι κερδισμένοι

- 10 έως 15 λεπτά η επιβάρυνση από την αύξηση της τιμής της βενζίνης και τα τέλη κυκλοφορίας με το... χιλιόμετρο
- Εκμηδενίζεται έτσι η μείωση κατά 50% των τελών κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού ΙΧ που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο
- Μπαίνει... "κόφτης" στα χιλιόμετρα που θα κάνει κανείς με το αυτοκίνητό του

Τρόπο να γεμίσει τα κρατικά ταμεία και να μειώσει ταυτόχρονα τα τέλη κυκλοφορίας στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα φαίνεται πως έχει βρει η κυβέρνηση. Προτίθεται, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Ημερησίας του Σαββάτου, να βάλει έκτακτο φόρο στα καύσιμα. Αυτό όμως αναμένεται να επιβαρύνει όλους όσους πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Μάλλον για να μην του χρεωθεί… αλαλούμ ανάλογο με εκείνο που επικράτησε πριν από λίγο καιρό με τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ανοίγει από τώρα τη συζήτηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017!

Ο σχεδιασμός, σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, ο σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου είναι να μετατεθεί το κόστος στη χρήση του αυτοκινήτου και όχι στην ιδιοκτησία, ώστε ο ιδιοκτήτης να πληρώνει αναλογικά τέλη αλλά και να επιστρέφουν στην κυκλοφορία αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα τέλη και είχαν καταθέσει τις πινακίδες.

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 50%, με ισοδύναμο την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Ο Τρύφων Αλεξιάδης υποστηρίζει ότι η μείωση που θα προκύψει στα τέλη κυκλοφορίας θα φέρει αύξηση 3-5 λεπτών ανά λίτρο καυσίμου. Αλλά οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι διαφορετικές, καθώς εκτιμάται ότι η επιβάρυνση στον καταναλωτή θα είναι από 10 έως και 15 λεπτά και με την προϋπόθεση πως η τιμή βενζίνης και πετρελαίου θα μείνει στα τωρινά χαμηλά επίπεδα.

Κερδισμένοι και χαμένοι

Η μείωση έως και 50% των τελών κυκλοφορίας θα αφορά κυρίως στα αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων. Στα αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού, η μείωση στα τέλη κυκλοφορίας θα είναι μικρότερη και ενώ το κόστος μετακίνησης θα αυξηθεί σημαντικά. Εξάλλου, περίπου 1 με 1,5 εκατομμύριο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού θα πληρώσουν μεν χαμηλότερα τέλη αλλά αυτή θα… εξανεμιστεί αφού θα αυξηθεί το κόστος χρήσης μέσω της αύξησης των καυσίμων.

Οι οδηγοί που θα κάνουν, σε ετήσια βάση, μέχρι 10.000 χιλιόμετρα ή λιγότερα, δεν θα έχουν σημαντική επιβάρυνση. Αντίθετα, δεν θα ισχύει το ίδιο για όσους κάνουν από 20.000 χιλιόμετρα και πάνω. Ειδικά για τις εταιρίες που απασχολούν πωλητές, οι οποίοι καλύπτουν και την επαρχία και κάνουν περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα το χρόνο.

Κερδισμένοι είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού αλλά δεν κάνουν περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο αλλά και εκείνοι που με αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων. Εκτιμάται ότι το κράτος θα βάλει στα ταμεία του 200 με 250 ευρώ κατά μέσο όρο από κάθε ιδιοκτήτη μικρομεσαίου αυτοκινήτου από την αύξηση της έμμεσης φορολόγησης στα καύσιμα.

Χαμένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες μικρού ή μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων, που κάνουν 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο και θα δουν το κόστος των καυσίμων να αυξάνεται κατά 250 ευρώ.

Παραδείγματα

Τρία παραδείγματα για τις αλλαγές που θα επιφέρει το νέο μοντέλο των τελών που σχεδιάζει η κυβέρνηση με τις εξής παραδοχές: Ετήσια χιλιόμετρα 20.000, σημερινή τιμή βενζίνης 1,4 ευρώ, πετρελαίου 1,1 ευρώ και μείωση τελών κατά 50% σε όλα τα ΙΧ ανεξαιρέτως κυβισμού.

– Αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ. που καταναλώνει κατά μέσο όρο 8 λίτρα καυσίμου απαιτεί (για 20.000 χλμ.) 1.600 λίτρα καυσίμου ετησίως. Με τα σημερινά δεδομένα ο ιδιοκτήτης του επιβαρύνεται με 2.480 ευρώ (2.240 κόστος καυσίμου και 240 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Με τον νέο τρόπο θα επιβαρυνθεί με 2.320 ευρώ (με 5 λεπτά ανά λίτρο, βάσει κυβερνητικών ισχυρισμών) ή με 2.480 ευρώ που θεωρείται ότι θα είναι η τελική επιβάρυνση (η βενζίνη θα πετάξει από το 1,4 στο 1,55 ευρώ/λίτρο) συν 120 ευρώ τέλη. Συνολικά 2.600 ευρώ ή 120 ευρώ επιπλέον σε σχέση με σήμερα.

– Αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. που καταναλώνει κατά μέσο όσο 6 λίτρα καυσίμου απαιτεί (20.000 χλμ.) ετησίως 1.200 λίτρα. Σήμερα ο ιδιοκτήτης του επιβαρύνεται με 1.320 ευρώ κόστος καυσίμου και 265 ευρώ τέλη κυκλοφορίας (μ.ο.), συνολικά 1.585 ευρώ. Με την αύξηση στον ειδικό φόρο που σχεδιάζεται η τιμή του καυσίμου θα ανέβει στο 1,25 ευρώ, συμπαρασύροντας το ετήσιο κόστος καυσίμων στα 1.500 ευρώ. Οπότε η συνολική ετήσια επιβάρυνσης (μείον τα μειωμένα τέλη κατά 50%) θα είναι 1.632,5 ευρώ. Επιβάρυνση 47,5 ευρώ

– Αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα 2 λίτρων που καταναλώνει κατά μέσο όρο 12 λίτρα απαιτεί (20.000 χλμ.) ετησίως 2.400 λίτρα καυσίμου. Συνολικό ετήσιο κόστος 3.990 ευρώ (3.360 ευρώ καύσιμο και 630 τέλη). Με τις αλλαγές το κόστος καυσίμου θα ανέβει στα 3.720 ευρώ και τα τέλη θα μειωθούν στα 315 ευρώ με την συνολική επιβάρυνση να φθάνει τα 4.035 ευρώ (+45 ευρώ). Είναι προφανές ότι σε αυτή την περίπτωση, μόνο εάν κάποιος διανύσει κάτω από 10.000 χλμ. ετησίως, θα έχει κάποιο όφελος.

Πηγή: Ημερησία

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα