Σε τέσσερις κατηγορίες χωρίστηκαν τα αυτοκίνητα στο σχέδιο για την επιβολή των νέων τελών κυκλοφορίας.
-Ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000
-Ταξινόμηση 2001-2005
-Ταξινόμηση από το 2006 και μετά
-Επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010
Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΗ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνουν αυξήσεις από 15 έως και 100 ευρώ για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας καθώς και σχετικά καινούργια (από το 2006 και μετά).
Αντιθέτως μειώνονται από 15 έως και 90 ευρώ τα τέλη για αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2005. Επίσης για πρώτη φορά άλλωστε, καθιερώνονται τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά οχήματα και μοτοσικλέτες άνω των 1.549 κυβικών εκατοστών, τα οποία ορίζονται στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Συνολικά πάντως εκτιμάται ότι το κράτος θα έχει αυξημένα έσοδα κατά 13 εκατ. ευρώ.
Στα αυτοκίνητα που τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.