Να… ξεχάσει τα όσα ξέρει καλεί το επιβατικό κοινό ο ΟΑΣΑ, καθώς από την Δευτέρα (02.07.2018) έρχονται μεγάλες αλλαγές στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ.
Συγκεκριμένα βάζει “μπρος” αυτό που συζητιόταν εδώ και καιρό, δηλαδή η είσοδος να γίνεται αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα, όπου εκεί θα γίνεται και έλεγχος των εισιτηρίων.
Φυσικά θα γίνονται και οι γνωστοί έλεγχοι των εισιτηρίων από τους αρμόδιους ελεγκτές κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής.
Με αυτόν τον τρόπο ελπίζει να μειώσει την εισιτηριόδαιφυγή, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις φθάνει στο 80% σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως ήδη “ετοιμάζονται” 65 νέοι ελεγκτές για να προστεθούν στο ήδη υπάρχον προσωπικό, ενώ έχουν ζητηθεί ακόμα 166 προσλήψεις!
Τα έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ δείχνουν αυξητική τάση (το Μάιο σε εβδομαδιαία βάση κινούνταν στο +8%), λόγω του ολικού κλεισίματος πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό, καθώς πολλοί επιβάτες είναι μετεπιβιβαζόμενοι.
Στη ΣΤΑΣΥ, το μήνα Μάιο παρουσιάστηκε συνεχής βελτίωση των εσόδων και συγκεκριμένα περίπου 15% σε εβδομαδιαία βάση.
Διαφωνούν οι οδηγοί
Αντίθετο στην εφαρμογή του μέτρου για επιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα είναι το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ.
Σε επιστολή τους που έχει αποδέκτες τον Πρόεδρος και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κάνουν λόγω για μία αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση που θα έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους αναφέρουν ” Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία , δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε “πολυμηχανήματα” των προχειροτήτων σας” . Ενώ καταλήγει “Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφαση σας”.
Στο πρακτικό θέμα οι οδηγοί ισχυρίζονται ότι οι υποδομές στις στάσεις των λεωφορείων που έχουν άμεση σχέση με την εφαρμογή αυτού του μέτρου, όπου οι διαφορές είναι τεράστιες καθώς για να κάνεις είσοδο από την μπροστινή πόρτα ο οδηγός χρειάζεται ελεύθερο χώρο που να καλύπτει όλο το μήκος του λεωφορείου για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση όπως δηλαδή στο «γαλλικό μοντέλο» που στις στάσεις δεν υπάρχουν παράνομα παρκαρισμένα, δεν είναι κλεισμένες με κάγκελα, δεν υπάρχουν κάδοι απορριμμάτων, δέντρα, μπάζα κτλ. με λίγα λόγια δεν εμποδίζεται το άνοιγμα των θυρών του λεωφορείου.
Σε σχετικό blog που διαθέτουν αναφέρουν ότι “αν οι αρμόδιοι είχαν κάνει μελέτη για το συγκεκριμένο μέτρο, θα καταλάβαιναν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν πάρουμε παράδειγμα την οδό Δροσοπούλου ο οδηγός θα πρέπει να πλαισιώσει την μπροστινή πόρτα στο πλήθος του κόσμου που πρέπει να επιβιβαστεί επομένως είναι αδύνατη η αποβίβαση, καθώς στην συγκεκριμένη οδό παρόλο που υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες ανοίγουν μόνο δύο πόρτες. Το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των στάσεων οι οποίες είναι γεμάτες εμπόδια, να μην ξεχάσουμε τις στάσεις που είναι δίπλα σε φανάρια και σε διασταυρώσεις, με την εφαρμογή του μέτρου «είσοδος από εμπρός» το λεωφορείο θα πρέπει να σταθμεύσει αρκετά μέτρα πιο πίσω και να προκύψουν ατυχήματα κατά την επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών, καθώς όλα αυτά αυτή τη στιγμή ελέγχονται από τον οδηγό που σταθμεύει το λεωφορείο ανάλογα με τα εμπόδια τραβώντας το λεωφορείο όσο εμπρός ή πίσω χρειάζεται για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση”.
Με πληροφορίες από citybus-drivers.blogspot.com