Νέες αποκαλύψεις για την εθνική τραγωδία με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έκανε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο Live News.
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, ο σταθμάρχης περιγράφεται ως ένας άνθρωπος με προβληματική συμπεριφορά, που βρισκόταν μόνιμα σε κατάσταση σύγχυσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εκτός από το λάθος με τα κλειδιά και το περιστατικό με την οπισθοπορεία της αμαξοστοιχίας του προαστιακού το ίδιο βράδυ, ενδεικτικά είναι και όσα περιέγραψε κατά τη διάρκεια της απολογίας του για τα κλειδιά.
«Θέλω να αναφέρω ότι την προηγούμενη μέρα την 05:00 πρωινή, τα κλειδιά 116 και 115 δεν κλείδωναν και αναβόσβηναν στον πίνακα και προσπάθησα να τα σταθεροποιήσω αλλά δεν τα κατάφερα και έστειλα τον κλειδούχο να το κάνει χειροκίνητα. Μέχρι όμως να φτάσει στο σημείο, δούλεψαν τα κλειδιά από τον πίνακα και τον γύρισα πίσω», ανέφερε συγκεκριμένα.
Σημειώνεται πως η ΣΤΑ.ΣΥ όταν είχε προχωρήσει σε προσλήψεις σταθμαρχών και μηχανοδηγών το 2000 τους είχε υποβάλλει σε σημαντικά τεστ καταλληλότητας, όπως ψυχομετρικά τεστ, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο σταθμάρχης ισχυρίζεται ότι έχει εκπαιδευτεί, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως έκανε διαρκώς λάθη.Τέλος, ο Βασίλης Λαμπρόπουλος αποκάλυψε πως ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας έκανε κάποια τηλεφωνήματα σε συναδέλφους του, προκειμένου να διαπιστώσει αν κάποια αμαξοστοιχία ερχόταν κατά πάνω του.
«Δεν γνωρίζει αυτόματη χάραξη εισόδου και εξόδου»
Σε νέες αποκαλύψεις για τις ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών προχώρησε ο Χρήστος Ρετσινάς.
O πρώην Διευθυντής Ασφαλείας & Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος Επιτροπής Ερευνών τόνισε στο Live News πως όλοι – οι σταθμάρχες, ο μηχανοδηγός και οι αρμόδιες εταιρείες – φέρουν μερίδιο ευθύνης για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακόμη, αποκάλυψε πως ο 59χρονος σταθμάρχης παρά το γεγονός ότι είχε εκπαιδευτεί δεν γνωρίζει να κάνει αυτόματη χάραξη, η οποία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο στον σταθμό της Λάρισας.
«Η τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας λειτουργεί άψογα. Δόθηκε από την Alstom και την παρέλαβε ο ΟΣΕ προς χρήση τον Νοέμβριο του 2022. Ο εν λόγω σταθμάρχης δεν ξέρει να κάνει αυτόματη χάραξη εισόδου και εξόδου στον σταθμό της Λάρισας. Αφού δεν ξέρει να το κάνει, αφού υποτίθεται ότι εκπαιδεύτηκε, πάει να το κάνει χειροκίνητα», εξήγησε.
Η πορεία προς τον θάνατο
Επιπλέον, ανέφερε πως ο μηχανοδηγός του Intercity 62 όφειλε να ρωτήσει τον σταθμάρχη από ποια γραμμή φεύγει, ενώ είπε χαρακτηριστικά πως «έδειξε υπερβολική εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη».
«Ο μηχανοδηγός νομίζει ότι πάει από άνοδο για να φύγει για Θεσσαλονίκη. Όταν μπαίνει στην κάθοδο το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνει είναι να πεδήσει την αμαξοστοιχία, να την τρενάρει ακαριαία και μετά να επικοινωνήσει. Αυτός συνέχισε την πορεία προς τον θάνατο και προσπάθησε να τον βρει από το ραδιοτηλέφωνο.
Ο σταθμάρχης είχε βγει από εκεί που είναι ο πίνακας και το ραδιοτηλέφωνο, δεν το ακούει το ραδιοτηλέφωνο και δεν βλέπει, αυτό είναι το πιο τρομερό. Δεν βλέπει, δεν παρακολουθεί. Όταν το τρένο βγαίνει από τον σταθμό βλέπεις να κοκκινίζουν τα λαμπάκια της γραμμής που καταλαμβάνει, άρα προλαβαίνεις να διορθώσεις το λάθος σου», εξήγησε.