Δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν στα δρομολόγια μέχρι το 2019 και έπειτα καταργήθηκαν, θα μπορούσαν να αποτρέψουν την τραγωδία στα Τέμπη, σε ακόμα μια αποκάλυψη για τις αιτίες που προκάλεσαν τη σύγκρουση των τρένων με τους 57 νεκρούς και τους δεκάδες αγνοούμενους.
Σύμφωνα με όσα είπε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος για την τραγωδία στα Τέμπη στην εκπομπή LIVE NEWS με τον Νίκο Ευαγγελάτο, μία από αυτές τις δικλείδες ασφαλείας που καταργήθηκαν το 2019 είναι ότι σε όλα τα επιβατικά τρένα υπήρχε ένας επιθεωρητής που μπορούσε να ελέγχει και τους μηχανοδηγούς σε ό,τι αφορά την κίνηση των συρμών.
Ο επιθεωρητής, που είχε και άλλες αρμοδιότητες, θα μπορούσε να τραβήξει τον μοχλό της πέδησης σε περίπτωση που το έκρινε αναγκαίο, ωστόσο οι ευθύνες του άλλαξαν και περιορίστηκαν από το 2019 σε θέματα επιβατών και εισιτηρίων.
Ακόμη, μέχρι το 2020 στο κέντρο του ΟΣΕ υπήρχε μια 24ωρη βάρδια μηχανοδηγών. Σε αυτή, μπορούσαν να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των εκάστοτε αμαξοστοιχιών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει. Πιθανότατα, αν υπήρχε σήμερα, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 που αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά να είχε βρει άκρη τελικά.
Ωστόσο, πλέον στο κέντρο συντονισμού του ΟΣΕ υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα GPS, το οποίο δείχνει κατά προσέγγιση τις θέσεις των τρένων και όχι τις γραμμές που αυτά κινούνται.
Παράλληλα, όσον αφορά τα ψυχομετρικά τεστ που γίνονται στον ΟΣΕ, υπόχρεοι να τα κάνουν πριν προσληφθούν είναι οι μηχανοδηγοί των αμαξοστοιχιών και όχι οι σταθμάρχες.