Site icon NewsIT
19:09 | 17.03.23

Τέμπη: Έτσι γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο μοιραίος σταθμάρχης

Τέμπη: Έτσι γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο μοιραίος σταθμάρχης
Newsit Newsroom

Ζωντανά με ποιον τρόπο γίνεται η αυτόματη χάραξη πορείας των τρένων δείχνει στην κάμερα του Live News ο σταθμάρχης Λάρισας καθώς έτσι θα μπορούσε να αποτραπεί το δυστύχημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα ο Δημοσθένης Πίτσας, σταθμάρχης Λάρισας,δείχνει ζωντανά στο Live News πως γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο σταθμάρχης.

Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε πως περιμένουμε ένα τρένο από την Θεσσαλονίκη, παίρνουμε την αγγελία από τον προηγούμενο σταθμάρχη και χαράζουμε την διαδρομή του κατά την είσοδό της.

Αυτό γίνεται αυτοποιημένα, πατώντας ένα κουμπάκι στην αρχή και ένα στο τέλος της διαδρομής.

Εάν έχει γίνει κάποιο λάθος μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Είτε γυρίζοντας το κλειδί με το χέρι μας είτε κάνοντας αυτόματη χάραξη.

Η αυτόματη χάραξη διδάσκεται σε όλους όσοι πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία

Όπως λένε στο LIVE NEWS συνδικαλιστές του ΟΣΕ και σταθμάρχες, η τηλεδιοίκηση μπορεί να παραμένει εκτός λειτουργίας από το 2019, αλλά η ηλεκτρονική χάραξη λειτουργεί και διδάσκεται σε όλους όσοι πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία.

«Πατάς δύο κουμπιά και όλα γίνονται ηλεκτρονικά», είπε ο Χρήστος Ρετσίνας.
Ο σταθμάρχης προγραμματίζει τη διαδρομή, τα κλειδιά γυρίζουν αυτόματα και σε περίπτωση που κάποιο δεν υπακούσει, παρουσιάζεται σχετική ένδειξη στον πίνακα ώστε να σπεύσει στο σημείο ο κλειδούχος.

«Στη θεωρία θα έπρεπε να τους το έχουν πει αλλά και να το δουν στη πράξη», σύμπλήρωσε ο κ. Ρετσίνας.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που έδιωξε τη μοιραία αμαξοστοιχία χωρίς υπόδειγμα 1001 δεν έκανε ηλεκτρονική χάραξη της διαδρομής. Αν το είχε κάνει, όπως προβλέπεται άλλωστε από το σχετικό έγγραφο του ΟΣΕ, το μοιραίο Intercity 62 δε θα άλλαζε σιδηροδρομική τροχιά.
Ο 59χρονος επέλεξε κατά παράβαση των κανονισμών να ρυθμίσει τις αιχμές  αποκλειστικά και μόνο χειροκίνητα.

Σε μια προσπάθεια να δικαιολογηθεί, υποστηρίζει ότι γύρισε το κλειδί στον πίνακα για τις αιχμές 117 και 118Α αλλά όπως λέει ξεγελάστηκε επειδή οι ενδείξεις δεν έδειχναν ότι τα κλειδιά παρέμεναν γυρισμένα στη διαγώνιο.
«Εάν μία αιχμή παρουσιάζει βλάβη τότε ο σταθμάρχης στέλνει τον κλειδούχο να ελέγξει».

Δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση

Το κτίριο της τηλεδιοίκησης παραμένει κλειστό από το 2019. Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, οι σταθμάρχες θα ήταν περισσότεροι και θα είχαν άλλου είδους δυνατότητες κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Έστω και έτσι όμως τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου δεν αξιοποιήθηκαν όλα τα συστήματα. Ο 59χρονος δεν έδωσε ούτε υπόδειγμα 1001 στον μηχανοδηγό, ούτε έκανε ηλεκτρονική χάραξη της πορείας που θα έδειχνε το πρόβλημα στο επίμαχο κλειδί, με τις έρευνες να συνεχίζονται και τα στοιχεία που αποκαλύπτονται να πυροδοτούν μια σειρά από συζητήσεις.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version