Ελλάδα

Τέμπη: Η «παράδοση παραλαβή» της βάρδιας και τα «κενά μνήμης» του σταθμάρχη για το μοιραίο βράδυ

Στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκονται όσα εκτυλίχθηκαν το μοιραίο βράδυ του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία με τους 57 νεκρούς.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που έχει προφυλακιστεί ανέφερε ότι ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ έρευνα γίνεται και για την αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας.

Τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι ο σταθμάρχης δε θα έπρεπε να είναι μόνος του στο πόστο του τη μοιραία νύχτα. Για την ακρίβεια, μέχρι τις 23.00 το βράδυ έπρεπε να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες στη Λάρισα!

Σύμφωνα με το έγγραφο των βαρδιών που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ στον σταθμό της Λάρισας ήταν τρία άτομα σε υπηρεσία το επίμαχο διάστημα από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.

Συγκεκριμένα, από το έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:

Δύο πρωινοί 06.00 – 15.00

Δύο απογευματινοί 14.00 – 23.00

Και ένας βραδινός 22.00 – 07.00

Με λίγα λόγια τα ωράρια των βαρδιών αποκαλύπτουν ΄πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Η «παράδοση παραλαβή» της βάρδιας και τα κενά μνήμης

Ο σταθμάρχης ανέφερε στην κατάθεσή του ότι έμεινε μόνος του από τις 10 ή 10:30 μέχρι τις 11 και θα επιμείνει στο πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής, δηλαδή στο πρωτόκολλο που συντάσσεται όταν παραδίδει ο προηγούμενος σταθμάρχης τη βάρδια του στον επόμενο.

Αυτή είναι μια ώρα κατά την οποία θα πρέπει να είναι μαζί αυτός που φεύγει και αυτός που έρχεται ωστόσο ο σταθμάρχης υποστηρίζει ότι δεν έπρεπε να γίνει η παράδοση παραλαβή λόγω εκκρεμοτήτων, δηλαδή επειδή είχε καθυστερήσει η αμαξοστοιχία να φτάσει και επειδή υπήρχε μια εκκρεμότητα, δεν έπρεπε να παραδώσει τα καθήκοντά του ο απογευματινός σταθμάρχης σε εκείνον κι ότι έπρεπε να παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τις 11 και στη συνέχεια να αποχωρήσει αφού λυθούν οι εκκρεμότητες.

Σχετικά με τι συνέβη με το κλειδί των γραμμών επικαλείται ένα κενό μνήμης. Δηλαδή δεν μπορεί να θυμηθεί, δεν είναι σε θέση να θυμηθεί τι έγινε με το κλειδί εάν το γύρισε ή όχι, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.

Επίσης, πηγές από το περιβάλλον του αναφέρουν σε σχέση με τις συνθήκες τοποθέτησής του στο συγκεκριμένο πόστο, ότι είχαν προκηρυχθεί θέσεις οι οποίες δεν καλύφθηκαν όλες.

Από βοηθός… μόνος

Ρεπορτάζ που μετέδωσε η ΕΡΤ αναφέρει ότι στις βάρδιες του Μαρτίου για τους σταθμάρχες, ο κατηγορούμενος ήταν εφεδρικός σταθμάρχης ή βοηθός σταθμάρχη στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, ο οποίος είναι ένας σταθμός λιγότερο κομβικός, λιγότερο κεντρικός σε σχέση με αυτόν της Λάρισας. Ουσιαστικά βρέθηκε να ελέγχει το σιδηροδρομικό δίκτυο της κεντρικής Ελλάδας.

Το ερώτημα είναι πως τελικά έμεινε μόνος του να είναι ο βασικός δηλαδή σταθμάρχης την 28η Φεβρουαρίου, από τη στιγμή που εξακολουθούσε σε κάποιες από τις βάρδιες του Μαρτίου να είναι βοηθός σταθμάρχη και μάλιστα σε λιγότερο κεντρικούς σταθμούς.

Στο επίκεντρο η αναρρωτική του επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες για την αναρρωτική άδεια που έλαβε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Λάρισας αμέσως μετά την τραγωδία.  

Σύμφωνα με το Live News ωστόσο, υπάρχουν πληροφορίες ότι μπορεί να μην πήγε καν στο νοσοκομείο του Βόλου! Ότι μπορεί να μην πέρασε ποτέ από τα επείγοντα, τα εξωτερικά ιατρεία και να μην εξετάστηκε καν από γιατρό!

Ωστόσο με κάποιο «μαγικό» τρόπο, πήρε άδεια ενός μήνα και μάλιστα, το -αν μη τι άλλο ύποπτο- χρονικό διάστημα: Μόλις λίγες ώρες από το δυστύχημα!

Με εντολή του υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε η άδεια.

Ο επιθεωρητής, βρίσκεται ήδη σε αργία ενώ φέρεται κατά την κατάθεση του ενώπιον των ανακριτικών αρχών την Παρασκευή, να είπε ότι βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν την φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. 

Έγγραφο «ομολογία» για το κενά ασφαλείας των σιδηροδρόμων

Από την άλλη μετά τις αποκαλύψεις ότι εργαζόμενοι της εταιρείας είχαν προχωρήσει σε καταγγελίες για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, το MEGA αποκαλύπτει νέο έγγραφο ντοκουμέντο, που αποδεικνύει την γνώση της εταιρίας και τις συζητήσεις στο εσωτερικό της, για θέματα ασφαλείας του δικτύου.

Συγκεκριμένα, και σχετικά με την τηλεματική, το έγγραφο αποκαλύπτει:

«(…) Η κατασκευάστρια εταιρία δε διαθέτει ανταλλακτικά, να τίθεται εκτός λειτουργείας η συσκευή αυτή και ως εκ τούτου κάποιος σταθμός, κάτι το οποίο θα επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια της κυκλοφορίας αλλά και την ομαλή διεξαγωγή της. Συνεπώς, μια τέτοια διαχείριση μειώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας, απαιτεί την επάνδρωση των σταθμών αυτών με προσωπικό, το οποίο και αυξάνει υπερβολικά το κόστος λειτουργίας του δικτύου. Τα παραπάνω προβλήματα ανέκυψαν μόνο μετά την προσπάθεια ανάταξης του υφιστάμενου εξοπλισμού».

Μέσω του εγγράφου αυτού, υπάρχει «ομολογία» ότι το πρόβλημα στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι υπαρκτό και χρειάζονται ενίσχυση οι υπηρεσίες, κάτι όμως που λόγω του οικονομικού κόστους, δε γίνεται.

 

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα