Ελλάδα

Τέμπη: «Υπάρχει εκτίμηση για την ύπαρξη κάποιου εύφλεκτου πτητικού υγρού 2,5 τόνων» αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

«Κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει κάποιο άγνωστο υλικό που δεν μπορεί να εντοπιστεί στις αμαξοστοιχίες και σε αυτά που μετέφεραν» δήλωσε μεταξύ άλλων

Στην εκτίμηση για το τι προκάλεσε τη φωτιά μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, Χρήστος Παπαδημητρίου.

Σε δηλώσεις του αμέσως μετά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών, που έγινε σήμερα Πέμπτη (27.02.25) μία ημέρα πριν τη συμπλήρωση των δύο χρόνων από το φριχτό σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο κ. Παπαδημητρίου είπε ότι «υπάρχει εκτίμηση για την ύπαρξη κάποιου εύφλεκτου πτητικού υγρού 2,5 τόνων».

«Μια δύσκολη ημέρα για εμάς, μετά από μία αγωνιώδη προσπάθεια καταφέραμε να βγάλουμε αυτό το πόρισμα, που είναι μία αξονική, μαγνητική κι ακτινογραφία μαζί του ελληνικού σιδηροδρόμου, της κατάστασής του το 2023, καθώς και των πραγμάτων που πρέπει να γίνουν, για να καταστεί ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος», είπε αρχικά ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Ερωτηθείς σχετικά για την αιτία της φωτιάς, ο ίδιος δήλωσε πως υπάρχει μία εκτίμηση. «Κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει κάποιο άγνωστο υλικό που δεν μπορεί να εντοπιστεί στις αμαξοστοιχίες και σε αυτά που μετέφεραν.

Είναι το πιο πιθανό σενάριο, αλλά δεν μπορεί να πει κανείς, τι έφταιξε για τη φωτιά, με 100% επιστημονική βεβαιότητα, δεδομένης της απώλειας στοιχείων.

Υπάρχει η εκτίμηση για κάποιο εύφλεκτο πτητικό υγρό 2,5 τόνων», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο δικηγόρος Αντώνης Ψαρόπουλος και πατέρας της Μάρθης, που έχασε τη ζωή της στη φονική σύγκρουση των τρένων, δήλωσε για το πόρισμα: «ήταν περιεκτική η αναφορά στο πόρισμα των κακώς κειμένων του ελληνικού σιδηρόδρομου, τι θα πρέπει να αλλάξει, έχουν αναφερθεί 17 συστάσεις ασφαλείας, που εφόσον εφαρμοστούν, ο σιδηρόδρομος θα είναι ασφαλής».

Και συνέχισε: «Ήταν σαφής η απάντηση για τη φωτιά, δεν αποτέλεσε αιτία κάποιο στοιχείο, μέρος των συστημάτων των μηχανών, συμπεριλαμβανομένων του ελαίου σιλικόνης των μετασχηματιστών, αυτό το απέκλεισαν.

Επίσης, αναφέρθηκε ότι δεν έπρεπε να γίνουν οι παρεμβάσεις μπάζωμα – ξεμπάζωμα, έπρεπε ο τόπος να μείνει ανέγγιχτος. Χρειάζεται ενδελεχή μελέτη του πορίσματις, πρέπει να αναγνωστεί ξανά και ξανά, ενώ τονίστηκε επίσης ότι δεν υποκαθιστά την ελληνική Δικαιοσύνη».

Ερωτηθείς δε, αν νιώθει ικανοποίηση, ο κ. Ψαρόπουλος απάντησε: «Θα νιώσω ικανοποίηση, όταν ακούσω τις δικαστικές αποφάσεις, σήμερα ενίσχυσα τη γνώση μου για το τι έχει συντελέσει σε αυτό το δυστύχημα – έγκλημα, η τελική δικαίωση θα έρθει από αλλού».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Μου ''έκοψε'' τον δρόμο ένα αυτοκίνητο» λέει ο 38χρονος Ουκρανός οδηγός φορτηγού που σκόρπισε τον θάνατο στην Εγνατία
Σε βάρος του οδηγού του φορτηγού ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για επικίνδυνη οδήγηση και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί σε ανακριτή τη Μεγάλη Παρασκευή
Ο 38χρονος Ουκρανός οδηγός του φορτηγού ο οποίος ενεπλάκη στο τροχαίο δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου στην Εγνατία Οδό 1
Ανανεώθηκε πριν 1 ώρα
Καιρός αύριο: Έως τους 27 βαθμούς θα φτάσει η θερμοκρασία – Τοπικές βροχές από το απόγευμα σε βόρειο Ιόνιο και Ήπειρο
Έντονη η μεταφορά αφρικανικής σκόνης την Πέμπτη σε όλη τη χώρα - Τοπικά περιορισμένη ορατότητα ή ομίχλη θα σχηματιστεί στα ηπειρωτικά τις πρωινές και βραδινές ώρες
Άνθρωπος στη βροχή