Το πετρέλαιο είναι ακριβότερο σε σχέση με την περυσινή χειμερινή περίοδο κυρίως εξαιτίας της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, την ώρα που έχουν επίσης "κλειδώσει" αυξήσεις έως 35% στο φυσικό αέριο!
Με έγκριση και αναπροσαρμογή των τιμολογίων χρήσης δικτύου από την ΡΑΕ ολοκληρώθηκε το τμήμα των αλλαγών που αφορούν στις ρυθμιστικές παρεμβάσεις για τον ΔΕΣΦΑ.
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που δεν αποτρροφήσουν την αύξηση οι εταιρείες διανομής, τότε η τιμή στον καταναλωτή θα αυξηθεί στον καταναλωτή σε ποσοστό 10%.
Εδώ, πάντως, να σημειώσουμε πως υπάρχουν πολλές ελπίδες ότι οι εταιρείες θα προχωρήσουν σε απορρόφηση ενός μέρους του φόρου. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί ακόμη πως η αύξηση αυτή θα ισχύσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2016, αφού μετά την 01 Ιανουαρίου του 2017 μειώνεται ο φόρος κατανάλωσης κι έτσι θα αντισταθμιστεί η οποιαδήποτε αύξηση.
Η μεσοσταθμική αύξηση διαμορφώνεται σε 30% με 35%. Εδώ να σημειώσουμε πως στόχος της ΡΑΕ ήταν να βρεθεί η “χρυσή τομή”, ούτως ώστε να μην υπάρξει υπέρμετρη επιβάρυνση των καταναλωτών, αλλά και να διασφαλισθούν τα έσοδα του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τα επόμενα χρόνια, δεδομένης μάλιστα της αναμενόμενης μείωσης της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης.
Αυτό διότι μετά την αναβάθμιση του τέρμιναλ της Ρεβυθούσας δεν υφίσταται κάποιο άλλο μεγάλο έργο τα επόμενα χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι εάν δεν είχε ψηφισθεί η τροπολογία Σκουρλέτη το καλοκαίρι από τη Βουλή, η αύξηση των τιμολογίων θα άγγιζε το 68%. Ο ΔΕΣΦΑ είχε εισηγηθεί την αναπροσαρμογή κατά περίπου 23%.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι καταναλωτές κατά την παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης για την αποφυγή ελλειμματικών παραδόσεων που αυξάνουν περαιτέρω την επιβάρυνση των νοικοκυριών για τη θέρμανση.
Η ογκομέτρηση της δεξαμενής και η μέτρηση του ύψους της στάθμης του πετρελαίου πριν και μετά την παράδοση είναι οι βασικές προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουν οι καταναλωτές, σύμφωνα και με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας.
Το πετρέλαιο είναι ακριβότερο σε σχέση με την περυσινή χειμερινή περίοδο κυρίως εξαιτίας της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, που μεσολάβησαν. Πηγές της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι η ζήτηση τουλάχιστον στην αρχή της περιόδου θα είναι περιορισμένη καθώς οι καιρικές συνθήκες στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας είναι ακόμη καλές. Επιπλέον πολλά νοικοκυριά διαθέτουν αποθέματα πετρελαίου από την περυσινή περίοδο οπότε ο χειμώνας ήταν ήπιος ενώ οι τιμές του πετρελαίου τον Ιανουάριο είχαν υποχωρήσει κάτω και από τα 70 λεπτά το λίτρο.
Τα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά την παραλαβή του πετρελαίου είναι τα εξής:
1. Να κάνουν έρευνα αγοράς προτού προβούν σε παραγγελία πετρελαίου ώστε να επιλέξουν την οικονομικότερη τιμή. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.fuelprices.gr .
2. Πριν την παραλαβή πετρελαίου καλό είναι να έχει πραγματοποιηθεί συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης. Με τον τρόπο αυτό καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος. Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο – Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού και γίνεται πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.
3. Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.
4. Η παραλαβή του πετρελαίου να γίνεται κατά προτίμηση από δύο άτομα, ώστε ο έλεγχος των προμηθευτών να είναι μεγαλύτερος.
5. Το χρώμα του πετρελαίου , το οποίο και αποτελεί ένδειξη της ποιότητάς του , πρέπει να είναι κόκκινο και διαυγές και όχι θολό.
6. Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο πρέπει να καταγράφει πάντοτε την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή τόσο πριν όσο και μετά την παραλαβή, παρουσία του βυτιοφορέα.
7. Κατά την παραλαβή του πετρελαίου καλό είναι να μην εμπιστεύονται μόνο το μετρητή του βυτιοφόρου αλλά να χρησιμοποιούν και δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο
8. Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο καλό είναι να γνωρίζει ακριβώς τις διαστάσεις της δεξαμενής για να μπορεί να υπολογίσει πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής . π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 2,0 μέτρα, πλάτος 1,25 μέτρα και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 2.5 κυβικά μέτρα ( 2 x1,25×1=2.5 m 3 ) ή 2500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 25 λίτρα (2500:100=25) .
9. Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν παρέλθει 5 – 6 λεπτά.
10. Η πληρωμή του πετρελαίου πρέπει να γίνεται εφόσον λάβουν το απαραίτητο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη) στο οποίο πρέπει να αναγράφεται το ύψος της στάθμης του πετρελαίου στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα, καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, Α.Φ.Μ., η ποσότητα του πετρελαίου , το ποσό πληρωμής, η ώρα παράδοσης κ.λ.π.).
Με πληροφορίες από: ΑΠΕ – ΜΠΕ