Συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες 2017 με την Έκθεση – Ελληνική γλώσσα για τα ΓΕΛ. Γα τα ΕΠΑΛ (που αύριο εξετάζονται στα Μαθηματικά), οι Πανελλήνιες 2017 θα διαρκέσουν έως και τις 21 Ιουνίου, ενώ για τα ΓΕΛ έως τις 19 Ιουνίου. Φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν να εισάγονται και σε σχολές των ΑΕΙ αντίστοιχες των τομέων που σπούδασαν με τις ίδιες εξετάσεις και σε ειδικό ποσοστό 1%.
Το newsit.gr δημοσιεύει τα θέματα των Πανελληνίων 2017 και σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Πουκαμισάς σταδιακά θα δημοσιεύσει τις προτεινόμενες απαντήσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις στην Έκθεση – Ελληνική Γλώσσα των ΓΕΛ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θέμα Έκθεσης – Ελληνικής γλώσσας ΓΕΛ – Εκτίμηση θέματος από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς: Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, στο μάθημα της Ν. Γλώσσας, διαγωνίσθηκαν σε διασκευασμένο κείμενο από ομιλία του Γ. Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών. Το κείμενο προσεγγίζει τον ρόλο της επιστήμης στην εποχή μας και τονίζει την αναγκαιότητα της ηθικής συγκρότησης των επιστημόνων. Πρόκειται για κείμενο που δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο στην κατανόησή του, ωστόσο έχει πυκνά νοήματα και αυτό είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι, κυρίως για την οργάνωση της περίληψης.
Οι ερωτήσεις του σκέλους Β κινήθηκαν στα γνωστά πλαίσια των τελευταίων χρόνων. Εκείνο που θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος, είναι η παρατήρηση για τις συνώνυμες λέξεις (Β3α), οι οποίες, για πρώτη φορά, δόθηκαν στο κειμενικό τους πλαίσιο και η παρατήρηση για τη λειτουργία του ασύνδετου σχήματος (Β4α), η οποία, ενδεχομένως, να ξάφνιασε τους υποψηφίους, ως μη αναμενόμενη.
Το θέμα της παραγωγής λόγου (Γ1) είναι ένα κλασικό θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων: ζητήθηκε η γνώμη των υποψηφίων για τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων, καθώς και η καταγραφή των ηθικών εφοδίων που πρέπει να έχουν οι επιστήμονες. Στο πρώτο ζητούμενο, η ανάπτυξη θα πρέπει να κινηθεί στο πλαίσιο της συνεισφοράς της επιστήμης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, ενώ, στο δεύτερο, οι υποψήφιοι θα πρέπει να εστιάσουν μόνο σε ηθικά εφόδια.
Δείτε το θέμα που έπεσε στο μάθημα Έκθεση – Νέα Ελληνική Γλώσσα ΓΕΛ.
Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2017.
Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις στην Έκθεση – Ελληνική Γλώσσα των ΕΠΑΛ.
Σχολιασμός θεμάτων για την Έκθεση – Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ: Το κείμενο, στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, ήταν ένα διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο του Γ. Θεοτοκά, ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ, τ. Β’, 1950-1966, εκδόσεις Εστία. Το περιεχόμενο του αποσπάσματος αφορούσε στις προτροπές ενός πατέρα προς τον γιο του, όταν ο τελευταίος άρχισε να τον αμφισβητεί, για το πώς θα γίνει καλύτερος άνθρωπος, στις διάφορες εκφάνσεις της ζωής του. Το περιεχόμενο του κειμένου δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες, ως προς την κατανόησή του, γεγονός που θα βοήθησε τους υποψηφίους στην οργάνωση της περίληψης.
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις του κριτηρίου αξιολόγησης κρίνονται εξίσου κατανοητές. Η Β1 ανάπτυξη παραγράφου, η Β2α πρακτική εφαρμογή του τρόπου ανάπτυξης παραγράφων με παραδείγματα (οι υποψήφιοι έπρεπε να εντοπίσουν τα παραδείγματα στο κείμενο) και η Β2β ερώτηση συνοχής (να εντοπίσουν οι υποψήφιοι 3 διαρθρωτικές λέξεις στο κείμενο). Ακολουθούσαν δύο κλασικές, γλωσσικές παρατηρήσεις για εύρεση συνωνύμων και αντωνύμων και το Β σκέλος του διαγωνίσματος έκλεινε με δύο ερωτήσεις για τη γλώσσα του κειμένου: λειτουργία του β’ ενικού προσώπου και εύρεση δύο φράσεων με ποιητική (μεταφορική) χρήση της γλώσσας.
Τέλος, η παραγωγή λόγου (άρθρο σε περιοδικό του σχολείου) αφορούσε στο διαχρονικό πρόβλημα του χάσματος των γενεών. Η διατύπωσή της ήταν σαφής και οι μαθητές, λογικά, δε θα είχαν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των δύο ζητουμένων: α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ νέων και μεγαλυτέρων και β) τρόποι, ώστε να ξεπεραστούν οι εντάσεις.
Δείτε το θέμα που έπεσε στο μάθημα Έκθεση – Νέα Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ.
Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2017.
Διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τα θέματα και τις εξετάσεις στις Πανελλήνιες 2017. Τι πρέπει να προσέχουν οι υποψήφιοι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα. Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε. Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα μόριο που να μην το διεκδικήσουμε! Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
Διαβάστε ακόμη:
Πανελλήνιες 2017: Πώς να υπολογίσει ο υποψήφιος αν “περνά” ή όχι στη σχολή που επιθυμεί
Πανελλήνιες 2017: Οι τελευταίες αλλαγές στο μηχανογραφικό
Πανελλήνιες 2017: Τι ισχύει για τα ειδικά μαθήματα