Πιο συγκεκριμένα, το 83% των Ελλήνων σταμάτησε την εκτός σπιτιού διασκέδαση, το 79% ξοδεύει λιγότερα χρήματα για καινούργια ρούχα, ενώ το 67% έκοψε το φαγητό απ΄ έξω. Περικοπές υπήρξαν και στις διακοπές αφού το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε πως έχει σταματήσει τις μικρές αποδράσεις ενώ όσον αφορά τις τηλεφωνικές συνομιλίες,παρουσιάζεται μείωση της τάξεως του 55%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος που πρόκειται να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν την οικονομική δυσκολία, αφού το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε οτι θα απέχει από το έτοιμο φαγητό, το 24% οτι θα απέχει από αγορές ρούχων και το 28% θα αποφεύγει την διασκέδαση εκτός σπιτιού.
Η διασκέδαση μεταφέρεται στα σπίτια παρέα με DVD
-Έχω περιορίσει τις εξόδους μου για να μειώσω τα έξοδά μου
-Εκεί που έπινα τρία ποτά,τώρα πίνω ένα
-Τώρα πια έχω αποφασίσει να μαγειρέυω και όχι να παραγγέλνω έτοιμο φαγητό
-Αντί να βγώ τρείς φορές την εβδομάδα,τώρα βγαίνω το πολύ μία
-Μαζευόμαστε σπίτι και βλέπουμε dvd με κρασί αντί να πάμε έξω.
Οι παραπάνω απόψεις είναι οι πιο συνηθισμένες αυτήν την περίοδο σύμφωνα με την έρευνα και δείχνουν πραγματικά τις αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.Οι περισσότεροι νέοι ηλικίας 18-35 ετών προτιμούν να μαζεύονται σε σπίτια φίλων και να βλέπουν dvd διοτι με αυτόν τον τρόπο γλιτώνουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό της τάξεως των 50 ευρώ.
Η έρευνα της Nielsen, ενισχύει επίσης ακόμα περισσότερο τις προβλέψεις για το κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων. Μόνο το 2009 χάθηκαν 10 εκ ευρώ από τον τζίρο ενώ το 2010 το ποσό αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ ευρώ.
Εστιατόρια και κέντρα διασκέδασης επινοούν τρικ προσέλκυσης πελατών και οικονομικές προσφορές με σκοπό να προσελκύσουν πελάτες βλέποντας καθημερινά τα ταμεία τους να είναι μείον.
Μιλώντας στο Νewsit ο Γιάννης Τσάκος, πρόεδρος της ομοσπονδίας εστιατορικών και συναφών επαγγελμάτων αναφέρει πως η πτώση του τζίρου στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος πρώκειται να ξεπεράσει το 50% για το πρώτο εξάμηνο του 2010.
”Είναι γεγονός πως η κρίση κλείνει τον κόσμο στα σπίτια του αλλά παράλληλα κλείνει και επιχειρήσεις σαν τις δικές μας” τονίζει χαρακτηριστικά.”Έχουμε φτάσει σε σημείο να κάνουμε εξευτελιστικές προσφορές αλλά η πελατεία δεν αυξάνεται” προσθέτει.
Πελάτες που έβγαιναν σχεδόν κάθε μέρα ,τώρα τους βλέπουμε το πολύ δύο φορές την εβδομάδα, λέει στο Newsit ο Παναγιώτης Γκόφας,πρόεδρος των καταστημάτων στην Θεσσαλονίκη.
Τα τρικ για προσέλκυση πελατών
20-30% έκπτωση προσφέρουν πολλά εστιατόρια αυτή την περίοδο
7-15 ευρώ κυρίως γεύματα σε καφέ-εστιατόρια
13 ευρώ το άτομο μπουφές κάθε Κυριακή ακόμα και καθημερινά
Βραδιές γυναικών ( μία με δύο φορές την εβδομάδα δωρεάν είσοδος στις γυναίκες με ποτό)