Σε απόγνωση οι ξενοδόχοι σε όλη την Ελλάδα μετά την πτώχευση της Thomas Cook. Πάνω από 50.000 τουρίστες εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα. Στα κάγκελα οι ξενοδόχοι σε Κρήτη, Ρόδο, Κω, Σποράδες και Ιόνιο.
Ντόμινο οικονομικών προβλημάτων σε σειρά επαγγελμάτων του τουριστικού τομέα, φέρνει η πτώχευση της Thomas Cook και ο εγκλωβισμός χιλιάδων τουριστών από χώρες της Ευρώπης στην Ελλάδα.
Μιλώντας στο newsit.gr, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόριος Τάσιος εκφράζει την αγωνία του για τις πληρωμές των ξενοδοχείων δηλώνοντας ότι οι απώλειες θα ανέλθουν σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
“Το πρώτιστο” τονίζει ο κ. Τάσιος, “είναι ο επαναπατρισμός των πελατών της εταιρίας”. “Δεν υπάρχουν μόνο Βρετανοί, αλλά και Γερμανοί, Ολλανδοί και Βέλγοι” υπογραμμίζει και σημειώνει ότι “χαμένοι είμαστε εμείς και οι πελάτες, αλλά με σωστή διαχείριση μπορεί την επόμενη ημέρα η Ελλάδα να είναι κερδισμένη”.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι κανένας ξενοδόχος δεν προτίθεται να απομακρύνει πελάτες που είχαν κλείσει πακέτα διαμονής με την Thomas Cook. “Δεν προτιθέμεθα να απομακρύνουμε κανέναν πελάτη. Πρέπει να τους παρέχουμε σωστή διαμονή, ώστε να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Μην κάνουμε ότι στην Τυνησία όπου ήθελαν να τους διώξουν” επισημαίνει.
“Θα φάμε πιστόλι”
Απαισιόδοξος εμφανίζεται ωστόσο ως προς τις πληρωμές. Παρότι νωρίτερα ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης εξήγησε ότι οι υπηρεσίες του βρετανικού κράτους θα αποζημιώσουν τα ξενοδοχεία για τα πακέτα που πελάτες είχαν πληρώσει στην Thomas Coοk για το διάστημα από σήμερα και στο εξής, ο κ. Τάσιος έχει διαφορετική εκτίμηση.
“Περιμένουμε να δούμε αν και τι θα πληρώσει το βρετανικό κράτος. Δεν έχουμε προς το παρόν καμιά ενημέρωση. Δεν νομίζω ότι θα γίνουν πληρωμές. Θα φάμε “πιστόλι”. Καθαρό “πιστόλι”. Δεν θα πληρωθούν τα ξενοδοχεία για τη διαμονή των πελατών. Είναι δεδομένο αυτό. Μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ απώλεια. Το σύνηθες ήταν να αποπληρώνονται ποσά για 60 ημέρες. Ουσιαστικά ότι είχε πληρωθεί στην εταιρία από τον Ιούλιο και μετά είναι στον αέρα. Αυτά είναι τα δεδομένα που έχουμε”, λέει χαρακτηριστικά στο newsit.gr.
“Θα πάμε στα δικαστήρια”
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Τάσιος διευκρινίζει στο newsit.gr ότι οι ξενοδόχοι προτίθενται να διεκδικήσουν αποζημιώσεις νομικά. “Βεβαίως θα ακολουθήσουμε τη δικαστική οδό” ξεκαθαρίζει, προσθέτοντας: “θα δούμε αν θα ζητήσουμε εκποίηση της περιουσίας της εταιρίας στην Ελλάδα. Άλλωστε έχει ελάχιστα συμφέροντα στη χώρα μας κι επιπλέον προτεραιότητα σ’ αυτές τις περιπτώσεις έχουν οι τράπεζες. Θα πρέπει, σε συνεργασία με το κράτος να δούμε πώς θα διαχειριστούμε τα πράγματα”.
Κλείνοντας επισημαίνει την ανάγκη συνεργασίας με το κράτος ώστε να επιλυθούν το συντομότερο μείζονα προβλήματα που προκαλεί η πτώχευση της εταιρίας στον κλάδο του τουρισμού. “Πρέπει να δούμε με το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Τουρισμού τα ζητήματα του ΦΠΑ, του φόρου διαμονής και του φόρου χρήσης σε όλον τον κύκλο εργασιών και κατ’ επέκταση τα δάνεια”. αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μεγάλη ανησυχία σε Ρόδο Και Κω
Έντονη ανησυχία έχει προκληθεί σε Ρόδο και Κω μετά την πτώχευση του τουριστικού οργανισμού Thomas Cook.
Από νωρίς το πρωί που έγινε γνωστή η είδηση, παρά το γεγονός ότι ήταν πιθανολογούμενη το προηγούμενο χρονικό διάστημα, επικρατεί έντονος προβληματισμός, κυρίως μεταξύ των ξενοδόχων, στους οποίους υπάρχουν αρκετές οφειλές, που το μέγεθός τους δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί αυτήν τη στιγμή. Βέβαια, οι οφειλές που υπάρχουν είναι μεγάλες, αφού ο τουριστικός οργανισμός είναι από αυτούς που έχουν μεγάλη παρουσία και διακινούν χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο στα Δωδεκάνησα.
[read4more]
Εν αναμονή βρίσκονται, επίσης, οι επιχειρηματίες, που προβληματίζονται τι θα γίνει με τους τουρίστες που βρίσκονται ήδη στη Ρόδο και την Κω, για τους οποίους πάντως υπάρχουν διαβεβαιώσεις πως θα επιστρέψουν κανονικά και χωρίς προβλήματα στις πατρίδες τους.
Τεράστια η ζημιά στις Σποράδες
Στις Σποράδες -και κυρίως στην Σκιάθο- όπου παραδοσιακά οι Βρετανοί αποτελούν το 45-50% των τουριστών εδώ και δεκαετίες, η ανακοίνωση τα ξημερώματα της χρεοκοπίας της Thomas Cook έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους επιχειρηματίες των νησιών.
Στην Σκιάθο, που αποτελεί της τουριστική ναυαρχίδα του Βόρειου Αιγαίου, επιχειρηματίες μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, που χρόνια συνεργάζονται με την Thomas Cook, σε δηλώσεις τους, έκαναν λόγο για καταστροφή και για ένα αβέβαιο αύριο στην τουριστική βιομηχανία.
«Τα οικονομικά ανοίγματα με την Thomas Cook είναι τόσο μεγάλα που δεν ξέρουμε αν θα αντέξουμε. Αυτές τις ημέρες που πλησιάζει το τέλος της σεζόν, το ξενοδοχείο είναι γεμάτο από Άγγλους σε ποσοστό 75% που θα πρέπει να επαναπατριστούν. Βέβαια, υπάρχουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ο χρόνος πιέζει και μαζί θα πιέζουν και οι τράπεζες» ανέφερε επιχειρηματίας, ενός από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Σκιάθου με μονάδα πάνω από 300 κλίνες.
Άλλος επιχειρηματίας στην Σκιάθο εκτίμησε, ότι «η ζημιά είναι ανυπολόγιστη αυτή την στιγμή και δεν μπορεί να αποτιμηθεί, παρά μόνο σε βάθος χρόνου. Έχουμε πολλούς τουρίστες από την Αγγλία, είναι πανικόβλητοι οι άνθρωποι, αλλά δεν θα τους αφήσουμε στο έλεος του Θεού. Ψυχραιμία».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου Αλέκος Ευσταθίου, που εκπροσωπεί την Thomas Cook στις Σποράδες, μίλησε για «μεγάλο οικονομικό χτύπημα στον τουρισμό και πρώτο μέλημά μας είναι να μετρήσουμε και να καταγράψουμε των αριθμό των πελατών της εταιρείας που θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να φύγουν από το νησί. Περίπου 1800 με 2000 Βρετανοί υπολογίζονται αυτή τη δύσκολη στιγμή, όσοι βρίσκονται στα νησιά μας. Η οικονομική ζημιά είναι αδύνατον να εκτιμηθεί αυτή την ώρα. Χρειάζεται ψυχραιμία».
Στο αεροδρόμιο “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης” της Σκιάθου δεν υπάρχουν προβλήματα, δήλωσε ο μάνατζερ της Fraport Στέφανος Λαμπρόπουλος και ενημέρωσε ότι την εβδομάδα αυτή θα υπήρχαν συνολικά 9 προγραμματισμένες πτήσεις της Thomas Cook, τρεις την Τετάρτη, τέσσερις την Παρασκευή και δύο την Κυριακή. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καλύψουν τους ταξιδιώτες και αν υπάρξει πρόβλημα, τότε θα γίνει συνεννόηση και με τον δήμο Σκιάθου να φιλοξενηθούν οι άνθρωποι. Ήδη, εμείς συνεργαζόμαστε με δύο εντεταλμένους της βρετανικής πρεσβείας που κατέφθασαν τα ξημερώματα στη Σκιάθο, για να διευκολύνουν τον κόσμο και τους δώσαμε και χώρο στο αεροδρόμιο για να κάνουν την δουλειά τους».
Ρεπορτάζ: Μάριος Αραβαντινός/Με πληροφορίες και από ΑΠΕ-ΜΠΕ