“Δεν περιμένουμε κανέναν πόλεμο στο Αιγαίο. Έχει ήδη ξεκινήσει κι έχουμε ήδη τον πρώτο νεκρό μας”. Αυτή η φράση ανήκει σε επιτελή του ΓΕΕΘΑ και ειπώθηκε μετά από την πτώση του Mirage 2000-5 στην Σκύρο και τον θάνατο του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, σύμφωνα με την Real News.
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνεχίζει ο επιτελής του ΓΕΕΘΑ, θεωρείται “η πρώτη ανθρώπινη απώλεια αυτού του ακήρυχτου ελληνοτουρκικού πολέμου νεύρων αλλά και φθοράς”.
Απαρηγόρητοι οι δικοί του άνθρωποι! “Μεγάλο κακό μας βρήκε”
Η θεία του ήρωα πιλότου, η Μερόπη Μπαλταδωρου δεν μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυα της για την ξαφνική απώλεια του ανιψιού της. “Κανείς δεν μπορεί να το πιστέψει. Πάει το παλικάρι μας. Ο άντρας μου ο Σωκράτης ο αδελφός του πατέρα του Γιώργου είναι σε κακό χάλι. Δεν μπορεί ούτε να μιλήσει. Μεγάλο κακό μας βρήκε” ανέφερε μιλώντας στην Real News.
[read4more]
Γιώργος Μπαλταδώρος: “Θα ακολουθήσουν και άλλοι πιλότοι”
“Δυστυχώς θα ακολουθήσουν κι άλλοι πιλότοι. Περιμένουμε κάθε 4 – 5 χρόνια ένα αεροπλάνο. Για την ώρα καλά είμαστε, λαμβάνοντας υπ΄όψιν τις χιλιάδες εξόδους, την έλλειψη ροής ανταλλακτικών, τον γερασμένο πληθυσμό του Στρατού, τις περικοπές των πτητικών επιδομάτων και ότι βαλλόμαστε καθημερινά και πανταχόθεν. Όλα αυτά βάζουν το λιθαράκι τους και “χτίζουν” ένα ατύχημα” αναφέρει συνάδελφος του αδικοχαμένου σμηναγού στην Real News.
Σπαραγμός στο τελευταίο αντίο
Οδύνη. Σπαραγμός. Θρήνος. Οι λέξεις «μικρές» για να περιγράψουν τις σκηνές αρχαίας τραγωδίας που εκτιλύχθηκαν στο Μορφοβούνι Καρδίτσας. Τον τόπο που γέννησε έναν ήρωα. Και σήμερα, τον πήρε ξανά στην «αγκαλιά» του. Ο Γιώργος Μπαλταδώρος, ο πιλότος του Mirage 2000-5 που συνετρίβη 9 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, κηδεύτηκε και τάφηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του.
Ο θρήνος ανείπωτος. Η οδύνη «σκέπαζε» τα πάντα από νωρίς το πρωί του Σαββάτου (14.04.2018). Η Ελλάδα αποχαιρέτισε τον ήρωά της. Τον «ιπτάμενο» της Πολεμικής Αεροπορίας που έπεσε στο καθήκον. Τον 34χρονο πατέρα δυο παιδιών που χάθηκε στο Αιγαίο, γυρίζοντας στη βάση του αφού είχε απογειωθεί για την αναχαίτιση δυο τουρκικών μαχητικών. Αναχαίτιση που δεν έγινε ποτέ. «Αθάνατος», «Ήρωας» ακούστηκε και ακολούθησε το ένα παρατεταμένο χειροκρότημα.
Συγγενείς, φίλοι, συνάδελφοι, δεν μπορούσαν και δεν ήθελαν να σταματήσουν τα δάκρυά τους. Η σύζυγός του και η μητέρα του, έπεσαν στο φέρετρό του λίγο πριν την ταφή. Δεν μπορούσαν να τον αποχωριστούν. Δεν μπορούσαν να πιστέψουν πως θα ζούσαν χωρίς εκείνον.
Βρέθηκε ο καταγραφέας της μοιραίας πτήσης!
Στο μεταξύ, σήμερα (14.04.2018) σύμφωνα με πληροφορίες του OnAlert.gr, το μικτό γκρουπ των ερευνητών από την Κινητή Ομάδα Συντήρησης Θαλασσίων Εγκαταστάσεων της Πολεμικής Αεροπορίας μαζί με το κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος αλλά και τα στελέχη του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας έχουν εντοπίσει την εκπομπή σήματος από τον καταγραφέα πρόσκρουσης.
Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές ενημέρωσης, το σήμα εκπέμπεται από τον ασύρματο πομπό του Crash Recorder από βάθος 800 μέτρων. Το Crash Recorder είναι ένα από τα τουλάχιστον τρία καταγραφικά συστήματα που διαθέτει το μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000-5 και είναι το μόνο σύμφωνα με έμπειρους ιπτάμενους που μπορεί να μην υποστεί καμία αλλοίωση από ένα ατύχημα.
Tα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά. Μέσω αυτών θα “φωτιστούν” οι περισσότερες πτυχές της «βουτιάς θανάτου» που έκανε το Mirage 2000-5 που πιλοτάριζε ο Γιώργος Μπαλταδώρος ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert.gr ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.
Οι έρευνες συνεχίζονται για να εντοπιστούν και άλλα τμήματα από το μοιραίο αεροσκάφος, ενώ στην συνέχεια με την βοήθεια του Πολεμικού Ναυτικού και του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) θα ξεκινήσει η ανέλκυσή τους.
Γιώργος Μπαλταδώρος: Το ντοκουμέντο από το δεύτερο Mirage 2000-5 που θα ρίξει φως στο θάνατό του
Στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης βρίσκεται ήδη ένα ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται μερικές από τις τελευταίες σκηνές της τραγωδίας.
πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage Mirage 2000 – 5, έχει καταγράψει όλη την πτήση και αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Κομβική για την διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας είναι και η ολοκληρωμένη κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού του σχηματισμού των MirageMirage 2000 – 5. Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.
Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Ο 1, ήταν φυσικά ο Γιώργος Μπαλταδώρος. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.
Το σενάριο του vertigo
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.