Τετάρτη, 4 Δεκ.
14oC Αθήνα

Τι γίνεται με τη νέα Ε.Ο Αθηνών-Πατρών;

Στον αέρα τινάζεται η σύμβαση για την κατασκευή της Ε.Ο Αθηνών – Πατρών – Πύργου – Τσακώνας.
Προς ακύρωση και ο σχεδιασμός για τους αυτοκινητόδρομος της Αττικής.
Η Κομισιόν με έγγραφό της κάνει δεκτές τις ενστάσεις των κατοίκων της Ηλείας και ζητά ανα ακυρωθεί η προβλεπόμενη διέλευση του νέου αυτοκινητόδρομου από τον υδροβιότοπο του Καϊάφα. Η σύμβαση προβλέπει ότι σε μήκος περίπου 500 μέτρων ο αυτοκινητόδρομος θα στενεύει και θα διέρχεται με σήραγγα κάτω από το στενό στόμιο που συνδέει τη λίμνη με τη θάλασσα. Η λύση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ευαίσθητο οικοσύστημα που έχει ενταχθεί το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών NATURA.
Τι γίνεται τώρα; Δύο είναι τα πιθανά σενάρια:
* Να επιλεγεί η μεσογειακή διέλευση του δρόμου, οπότε θα χρειαστεί νέα μελέτη και το κόστος κατασκευής θα υπερδιπλασιαστεί.
* Να περικοπεί τμήμα περίπου 20 χλμ. και ο αυτοκινητόδρομος να τερματίζει μετά τον Πύργο.
Τα προβλήματα φαίνεται ότι ήταν γνωστά στον κ. Σουφλιά και δεν είναι τυχαίο ότι από τον Αύγουστο του 2008 είχαν ξεκινήσει σταδιακά ανασκαφικές εργασίες σε όλα τα σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου που είχαν υποδείξει οι αρχαιολόγοι, εκτός από το τμήμα Μιντιλόγλι-Αμαλιάδα. 

Οποια λύση και να επιλεγεί από τη νέα ηγεσία των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, θα χρειαστεί να έρθει και πάλι η σύμβαση στη Βουλή, πιθανόν με τις τροποποιήσεις για τις τιμές των διοδίων. 

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα είναι μία από τις εκκρεμότητες που παρέλαβε η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Σήμερα θα γίνει σύσκεψη με την υπουργό Τ.Μπιρμπίλη.
Ανοικτό είναι και το θέμα του διαγωνισμού για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής. Ολες οι πληροφορίες δείχνουν το “πάγωμα” των προγραμματισμών και τον επανασχεδιασμό των έργων, που έχουν προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις και επιπλέον έρχονται σε αντίθεση με το ισχύον Ρυθμιστικό.
Τα λεγόμενα «stage του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ», που έχουν προσκρούσει σε διάφορα εμπόδια, περιλαμβάνονται επίσης:
* Οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, για τις οποίες το ΣτΕ ζήτησε να γίνει αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) για τη θέση του μελλοντικού τερματικού σταθμού.
* Ο αυτοκινητόδρομος Ακτιο-Αμβρακία, όπου η έκπτωση η οποία δόθηκε από την πλευρά του αναδόχου είναι θηριώδης, της τάξης του 51%!

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε