Μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του δώρου θα πάει για αποταμίευση κυρίως στα χαμηλότερα εισοδήματα.
Στη αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών θα κατευθυνθεί το μεγαλύτερο ποσοστό του δώρου των εργαζομένων καθώς σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών παρατηρείται αύξηση κατά 9 περίπου μονάδες από τις απαντήσεις σε σχετική έρευνα του ΚΕΠΚΑ. Η αύξηση αυτή όπως σημειώνεται έρχεται να προστεθεί, στην περσινή αύξηση, που ήταν 2 μονάδες και στην αύξηση του 2008, που ήταν 5,3 μονάδες.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διεξήγαγε και φέτος έρευνα, για το 13ο μισθό. Η έρευνα διεξήχθη, από τις 15 Νοεμβρίου 2010, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2010. Απαντήθηκαν 554 ερωτηματολόγια, εκ των οποίων 356 τηλεφωνικά και με προσωπικές συνεντεύξεις και 198 μέσω internet. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί ο τρόπος, με τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν το δώρο των Χριστουγέννων. Όπως προκύπτει από την έρευνα:
– Το ποσοστό αποταμίευσης αυξήθηκε, κατά 6,5 μονάδες, στα χαμηλότερα εισοδήματα (που δείχνει το φόβο, για την κρίση), μειώθηκε κατά 2 μονάδες, στα μεσαία εισοδήματα και παρέμεινε περίπου σταθερό, στα υψηλά.
– Τα ποσοστά, για τη θέρμανση και τη διατροφή αυξήθηκαν, κατά 1,5 μονάδα.
– Το 2,42% του 13ου μισθού θα ξοδευτεί, για άλλες δαπάνες, όπως πληρωμή ασφάλειας και τελών αυτοκινήτου, ιατρικών εξετάσεων, φαρμάκων κ.λπ.
– Τα ποσοστά, για την ένδυση, τη διασκέδαση, τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, τα τυχερά παιχνίδια, την αγορά οικιακών συσκευών παρουσιάζουν μικρές μειώσεις, που κυμαίνονται, από 0,5 έως 2,5 μονάδες.
– Τα ποσοστά, για τα ταξίδια, μειώθηκαν, κατά 4 και πλέον μονάδες. Αξιοσημείωτη μείωση, κατά 10 περίπου μονάδες, παρουσιάζεται, στα υψηλά εισοδήματα.
– Τα ποσοστά, για τα σχολεία των παιδιών και τα δώρα, παρουσιάζουν μικρές αυξήσεις, της τάξης της 1 μονάδας και της 0,5 μονάδας, αντίστοιχα.
Εν τέλει, παρατηρείται ότι 60% περίπου του 13ου μισθού θα ξοδευτεί, σε ανελαστικές δαπάνες (διατροφή, δίδακτρα, θέρμανση, χρέη προς τράπεζες, χρέη προς το δημόσιο και λογαριασμούς, υπηρεσιών).