Το αίτημα προς την Εθνική βιβλιοθήκη της Γαλλίας για φιλοξενία της αυθεντικής πλάκας του Ιδαλίου στο Μουσείο Ιδαλίου, υποβλήθηκε από τον τοπικό δήμο και προς έκπληξη του δημάρχου Λεόντιου Καλλένου έγινε αποδεκτό. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε τυπικά να εγκριθεί και φιλοξενία της αυθεντικής πλάκας για μερικές μέρες στο μουσείο. Τα δύο αιτήματα έγιναν αποδεκτά και έτσι, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για επιστροφή της πλάκας στην Κύπρο.
«Θεωρούμε την εξέλιξη αυτή πολύ σημαντική γιατί μετά από 160 χρόνια η πλάκα του Ιδαλίου, που αποτελεί το πρώτο παγκόσμια γραπτό κτηματολόγιο, θα βρίσκεται στον τόπο όπου κατασκευάστηκε πριν από 2500 χρόνια, έστω και για λίγες μέρες», δηλώνει βαθιά συγκινημένος ο δήμαρχος Ιδαλίου.
Η άφιξη της αυθεντικής πλάκας στην κοινότητα μεταξύ Μαϊου – Ιουνίου του 2011, αναμένεται να γίνει κατά τρόπο πανηγυρικό. Για την τοποθέτηση της πλάκας στο μουσείο, θα δημιουργηθεί ειδική προθήκη, ενώ θα ληφθούν μέτρα ασφαλείας για να αποτραπεί η πιθανότητα κλοπής.
Η πλάκα που βρέθηκε στο αρχαίο Ιδάλιο χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το σχεδιασμό του εμβλήματος της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου της Κύπρου. Σύμφωνα με το Ιστορικό της Αρχαίας Πλάκας Ιδαλίου (1ο τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ.) που αναγράφεται στην ιστοσελίδα, η αρχαία πόλη του Ιδαλίου περιθάλπει τους τραυματίες της μετά τη μάχη με τους Μήδους που την πολιορκούσαν.
Μαζί με το βασιλιά και τους κατοίκους της και ο γιατρός Ονάσιλος και τα αδέλφια του, που κλήθηκαν να βοηθήσουν. Όταν τελείωσαν το έργο τους ως αμοιβή, ο βασιλιάς και η πόλη χαρίζουν σ’ αυτούς χωράφια και περιβόλια, ένα από τα οποία βρισκόταν κοντά στα κτήματα της ιέρειας Αθηνάς, για να τα καρπούνται και αυτοί και τα παιδιά τους και να μην πληρώνουν φόρους στα έσοδα από τα γεννήματα των χωραφιών. Ταυτόχρονα, τίθενται προστατευτικοί κανόνες και ρήτρες, σε περίπτωση που οποιοσδήποτε διώξει τον Ονάσιλο, ή τα αδέλφια του, ή τα παιδιά του, από γη που τους δόθηκε.
Αυτά και πολλά άλλα, μαρτυρεί η πλάκα και που ανάγεται σε εκείνη την εποχή. Από το περιεχόμενο του κειμένου που αναγράφεται σε αυτήν, εξάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι εκείνη την εποχή υπήρχαν: 1.Ατομική ιδιοκτησία 2.Ιδιοκτησία του βασιλιά (κάτι το ίδιο με τη σημερινή Κρατική Ιδιοκτησία) 3.Ιδιοκτησία της Πόλης (Κοινοτική Ιδιοκτησία) 4. Ιερατική Ιδιοκτησία 5.Κληρονομική διαδοχή 6.Φορολογία των εισοδημάτων από τη γη 7.Προστασία του τίτλου ιδιοκτησίας με εγγυητές το βασιλιά, την πόλη, και την ιέρεια προστάτιδα της πόλης Αθηνά, και με ποινικές ρήτρες σε όποιο διώξει από τα χωράφια αυτά, τον Ονάσιλο, τα αδέλφια του ή και τα παιδιά του.