περιλαμβάνεται, πέραν φυσικά των υπέρογκων τελών υπέρ της ΕΡΤ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ένας νέος φόρος.
Όπως καταγράφεται ρητώς επιβάλλεται χρέωση Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών ύψους 5% επί του συνόλου του λογαριασμού. Ασφαλώς η ΔΕΗ δεν εκτελεί κάποιες τελωνειακές εργασίες για να υπάρξει αυτή η επιβάρυνση. Μάλλον επιβεβαιώνεται η πληροφορία των δημοσιογράφων ότι η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, έντρομη από τη διαπίστωση ότι οι τελωνειακοί, μια από τις πλέον ισχυρές αλλά και τις πλέον διεφθαρμένες συντεχνίες του Δημοσίου, έχουν ουσιαστικά κατέβει σε «λευκή απεργία» γιατί υπήρξε περικοπή των παχυλών επιδομάτων τους, όπως σε όλο το δημόσιο τομέα, αποφάσισε να τους αποκαταστήσει τα εισοδήματα τους από το «παράθυρο». Επιβάλοντας φόρο, που υποχρεωτικά θα πληρώνουν άπαντες οι έλληνες υπέρ των τελωνειακών.
Εδώ και καιρό γράφαμε ότι το δύσκολο για την κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου στην προσπάθεια της να αποκαταστήσει την διεθνή αξιοπιστία της Ελλάδας και να περιορίσει τα δυσβάστακτα δημοσιονομικά ελλείμματα, δεν θα είναι η περικοπή των μισθών και των συντάξεων, που σε πολλές περιπτώσεις είναι κι άδικη κι υπερβολική. Αρκεί μια υπογραφή του υπουργού Οικονομικών σε μια διοικητική απόφαση για να πραγματοποιηθεί, όπως πραγματοποιήθηκε.
Το δύσκολο είναι να προχωρήσει στις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο, που είναι ο μεγάλος ασθενής και που μας οδήγησε στην σημερινή κατάρρευση. Και μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση δεν έχει κάνει το παραμικρό προς την κατεύθυνση αυτή. Αντιθέτως, κρυπτόμενη πίσω από το δάκτυλο της, αποφεύγει να συγκρουσθεί με τα κατεστημένα συμφέροντα και τις ισχυρές συντεχνίες, όπως το παράδειγμα με την περίπτωση των τελωνειακών καταδεικνύει. Και δεν είναι το μόνο.
Από του βήματος του ΣΕΤΕ, ο πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί ότι μέχρι τέλους Μαϊου θα είχε καταργηθεί το καμποτάζ. Όμως το καμποτάζ όχι μόνον δεν καταργήθηκε αλλά η ρύθμιση, που προωθεί η αρμόδια υπουργός Λούκα Κατσέλη είναι τόσο γραφειοκρατική και φορομπηχτική, που όχι μόνον δεν θα ενθαρρύνει τα ξένα κρουαζιερόπλοια, που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο ελληνικός τουρισμός, να πιάνουν στα ελληνικά λιμάνια αλλά αντίθετα θα τα διώξει χειρότερα κι από τους αποκλεισμούς των Κνιτών.
Με την ίδια λογική, η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί περικοπή η και συγχώνευση δημόσιων οργανισμών και επιτροπών κι υπηρεσιών αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει το παραμικρό. Αντιθέτως, οι δαπανηροί κι άχρηστοι αυτοί οργανισμοί παραμένουν ως έχουν εις βάρος του Δημοσίου και κατ’ επέκταση του πολίτη. Ομοίως, η κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι θα ανοίξει τα κλειστά επαγγέλματα. Αλλά η πρώτη της προσπάθεια με τα φορτηγά δημόσιας χρήσης είχε ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Το επάγγελμα αυτό έγινε ακόμα πιο κλειστό και πιο επικερδές γι’ αυτούς, που διαθέτουν ήδη σχετική άδεια. Κι αυτός είναι ο λόγος, που οι φορτηγατζήδες όχι μόνον δεν κινητοποιήθηκαν κατά της ρύθμισης του υπουργείου Μεταφορών κι Υποδομών αλλά αντίθετα δεν έκρυβαν τον ενθουσιασμό τους.
Τα παραδείγματα αυτής της ξεπερασμένης και καταστροφικής λογικής είναι δυστυχώς άπειρα. Κι είναι προφανές ότι όσο η κυβέρνηση επιμένει να μην πράττει το καθήκον της, φοβούμενη να συγκρουσθεί με συντεχνίες και συμφέροντα, τόσο θα εντείνονται οι προσπάθειες των όποιων κερδοσκοπικών κύκλων να προκαλέσουν την χρεοκοπία της Ελλάδας.
Η χρεοκοπία μπορεί να αποφευχθεί. Είμαστε βέβαιοι γι’ αυτό. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνον οικονομικό. Είναι κυρίως πολιτικό. Κι όσο η κυβέρνηση κυρίως αλλά και το σύνολο του πολιτικού κόσμου μένουν εγκλωβισμένοι σε μια παρωχημένη λογική του πελατειακού κράτους, που μας οδήγησε στην σημερινή τραγελαφική κατάσταση, η σωτηρία κι η αποφυγή της χρεοκοπίας δεν θα πραγματοποιηθούν.