Ελλάδα

Τουλάχιστον 10% των μαθητών πέφτουν θύματα επιθετικής παρενόχλησης

Ποσοστό 10% του συνόλου των μαθητών γίνονται θύματα επιθετικής παρενόχλησης από συνομηλίκους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών, σύμφωνα με έρευνα σε σχολεία της επικράτειας, την οποία επικαλείται ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, στις 28 Ιανουαρίου.

Το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού και η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών-κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.

«Οι σοβαρές επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών καθιστούν επιτακτική την ανάγκη λήψης μέτρων για την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου» αναφέρει ο κ. Αρβανιτόπουλος στο έγγραφο που αποτελεί απάντηση σε ερώτηση της βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τσαμπίκας Ιατρίδη, με θέμα «Σχολική βία και μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Ακόμη πιο ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που επικαλείται ο υπουργός Παιδείας σε άλλο έγγραφό του, αυτή τη φορά ως απάντηση σε ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, Μαρίας Ρεπούση, Γιώργου Κυρίτση, Γρηγόρη Ψαριανού και Βασίλη Οικονόμου, για τον εθισμό των εφήβων στο Διαδίκτυο και το φαινόμενο της διαδικτυακής αποπλάνησης.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος παραθέτει στοιχεία έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. Κυριακού».

Σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εφήβων 15-16 ετών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώθηκε ότι 12,7% εμφανίζουν «οριακή διαδικτυακή συμπεριφορά», ενώ 1,2% εμφανίστηκαν να παρουσιάζουν «συμπεριφορές εξάρτησης».

Σε σχέση με το ζήτημα της διαδικτυακής αποπλάνησης, αν και η Ελλάδα εμφανίστηκε να παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό κινδύνου, 5,4% του συνόλου του δείγματος ανέφεραν ότι η επικοινωνία με αγνώστους on-line τους έβλαψε με κάποιον τρόπο.

Για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία και του διαδικτυακού εκφοβισμού, το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί δράσεις μέσω των υπηρεσιών επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, με τη συνεργασία των σχολικών συμβούλων και ειδικών επιστημόνων. Υλοποιεί επίσης προγράμματα αγωγής βίας σε συνεργασία με ειδικούς επιστημονικούς φορείς που προσεγγίζουν θέματα όπως η πρόληψη της βίας, η διαχείριση συγκρούσεων, ρατσισμού, διαπροσωπικών σχέσεων, σεξουαλικής παρενόχλησης, η βία στο Διαδίκτυο, η παιδική εκμετάλλευση και η ενδοοικογενειακή βία.

Ο υπουργός Παιδείας ενημερώνει ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ενημερωτικός κόμβος για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο) περιέχει άρθρα και οδηγίες προς τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και ειδική ενότητα για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρέχει ασφαλή πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό, προστατεύοντας τους μαθητές από παράνομο και ακατάλληλο περιεχόμενο με τη χρήση αυτοματοποιημένης διαδικασίας. Επίσης, αναφέρεται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το νέο σχολείο και το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας σε Δημοτικό και Γυμνάσιο για τη διαμόρφωση σύγχρονης ψηφιακής κουλτούρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ιαπωνία: Με δηλητηρίαση εκατοντάδες μαθητές, δάσκαλοι κι εργαζόμενοι σε σχολεία

Παιδιά από τα νησιά Φερόες “μοίρασαν” γνώση για την εκπαιδευτική ρομποτική σε μαθητές της Θεσσαλονίκης

Άρτα: Η ώρα της δίκης για τον δάσκαλο που κατηγορείται ότι έβαλε μαθητές να πλακώσουν στα χαστούκια συμμαθητή τους!

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα