Παράλληλα, αναφερόμενος στο ταξίδι που πραγματοποίησε στην Κίνα, ο Ιταλός κεντροαριστερός πρωθυπουργός πρόσθεσε: «Στην Κίνα ήμουν πολύ προσεκτικός, ώστε να μην προκύψει αντίθεση ανάμεσα στη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν κινεζικές επενδύσεις σε κάποια ιταλικά λιμάνια, με την πραγματικότητα της αγοράς του λιμένα του Πειραιά, από μέρους Κινέζων επενδυτών».
«Το λιμάνι της Αθήνας πρέπει να συνδεθεί με το κέντρο της Ευρώπης και εμείς θα συμβάλλουμε σε αυτό», κατέληξε ο Πάολο Τζεντιλόνι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, ολοκληρώνοντας σήμερα μία έρευνα που άρχισε το 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι τα μέτρα που είχε λάβει η Ελλάδα για τη στήριξη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συμβατά προς το ευρωπαικό Δίκαιο για τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων και δεν συνιστούν καταχρηστική κρατική βοήθεια.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, στόχος αυτών των μέτρων ήταν να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς και η συνέχιση της λειτουργίας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος σοβαρής διαταραχής της ελληνικής οικονομίας.
Ειδικότερα, όσον αφορά τον ΟΣΕ, από την έρευνα της Επιτροπής διαπιστώθηκε ότι:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
—> Τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης μέσω i) της διαγραφής χρέους ύψους 14,3 δισ. ευρώ, ii) της μεταφοράς 757 υπαλλήλων διαχείρισης υποδομής, και iii) των ετήσιων επιχορηγήσεων, που τέθηκαν σε εφαρμογή μετά τις 22 Οκτωβρίου 2014, δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι αφορούν δραστηριότητες που εκτελεί ο ΟΣΕ ως εθνικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό, ούτε να επηρεάσουν τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών-μελών.
—> Η μεταφορά 217 υπαλλήλων συντήρησης και οι ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους έως 340 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν πριν από τις 22 Οκτωβρίου 2014 συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα που ελήφθησαν υπέρ της εταιρείας (διαγραφή του χρέους και ετήσια αύξηση των ετήσιων επιχορηγήσεων), συνολικής αξίας 1.079 εκατ. ευρώ, είναι, επίσης σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Η Επιτροπή επισημαίνει πως έκρινε τα μέτρα ενίσχυσης υπέρ του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμβατά με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, αφού έλαβε υπόψη, κυρίως, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας και τη σημασία της εύρυθμης λειτουργίας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών για τον πληθυσμό. Τα εν λόγω μέτρα έχουν ως θεμιτό στόχο, κατά την Επιτροπή, την αποτροπή του κινδύνου σοβαρής διαταραχής της ελληνικής οικονομίας, χωρίς, όμως, να προκαλούν αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Τέλος, η επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαγκρέιτε Βέστεϊγερ, δήλωσε σήμερα επί του θέματος: «Αυτά τα μέτρα θα βοηθήσουν τις δύο κρατικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους Έλληνες επιχειρηματίες και επιβάτες, γενικότερα. Η σημερινή απόφαση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών της Ελλάδας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης. Η εν λόγω ενίσχυση θα διευκολύνει, επίσης, τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ