- Με λάστιχα κατασκευής του 2006 φέρεται να κυκλοφορούσε η μαύρη Πόρσε που προκάλεσε το τροχαίο στην Αθηνών – Λαμίας - Σε εξέλιξη έρευνα με ειδικούς πραγματογνώμονες των δύο οικογενειών για τις συνθήκες του δυστυχήματος που κόστισες 4 ζωές - “Είδα κομμάτια των ελαστικών της Πόρσε να φεύγουν” λέει αυτόπτης μάρτυρας - Τι λένε οι κατασκευαστές ελαστικών για την ασφάλειά τους
Ενδελεχής έρευνα, τόσο με ειδικούς πραγματογνώμονες που έχουν διορίσει οι δυο οικογένειες, όσο και με τα τεχνικά μέσα που διαθέτει η Τροχαία Εθνικών Οδών και κυρίως με την εικόνα που έχουν καταγράψει οι κάμερες που είναι τοποθετημένες κατά μήκος της Εθνικής Οδού και κυρίως στο σημείο της μοιραίας διαδρομής που ακολούθησε η μαύρη Πόρσε πραγματοποιούν οι αστυνομικοί της αρμοδίας Υπηρεσίας.
Οι αστυνομικοί της Τροχαίας, ήδη έχουν λάβει το βιντεοληπτικό υλικό από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, κυρίως στα σημεία που φαίνεται το αυτοκίνητο να μην ελέγχεται πια από τον οδηγό του και στην συνέχεια ακυβέρνητο μπαίνει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στο πάρκινγκ, με αποτέλεσμα να χαθούν τέσσερις ζωές, η μια παιδική, μέσα στις φωτιές και τις τσακισμένες λαμαρίνες.
Οι αστυνομικοί δίνουν μεγάλη βάση στην κατάθεση του υπεύθυνου ασφαλείας της επιχείρησης αλλά και της οικογένειας του επιχειρηματία, ο οποίος φέρεται να κατέθεσε πως το μεσημέρι της Κυριακής, ο 24χρονος γόνος της επιχειρηματικής οικογένειας, πήρε το αυτοκίνητο του μαζί με τον συνομήλικο φίλο του και αφού συναντήθηκαν σε κατάστημα της Κηφισιάς με την παρέα του, ξεκίνησαν όλοι μαζί να πάνε προς Αράχωβα.
Το γεγονός αυτό κάνει τους Αστυνομικούς να εξετάζουν με σοβαρότητα το ενδεχόμενο οι επιβαίνοντες στην μαύρη Πόρσε να βρίσκονταν κάτω από την επήρεια αλκοόλ, κάτι που θα αποδειχθεί έπειτα από την ολοκλήρωση της νεκροτομής και των τοξικολογικών εξετάσεων, που θα δείξουν με σαφήνεια εάν είχε γίνει νωρίτερα χρήση αλκοόλ.
Στο μεταξύ την ώρα που σημειώθηκε το φοβερό τροχαίο δυστύχημα σε πολλά σημεία της Εθνικής Οδού έβρεχε και μάλιστα λασποβροχή, με αποτέλεσμα το οδόστρωμα να παρουσιάζει ελαφρά ολισθηρότητα, όχι όμως σε σημείο απόλυτου επηρεασμού του οχήματος.
Ωστόσο οι αστυνομικοί της Τροχαίας Εθνικών Οδών έχουν στα χέρια τους μια σημαντική μαρτυρία διερχόμενου οδηγού, ο οποίος υποστηρίζει πως λίγο πριν το φοβερό τροχαίο δυστύχημα, η μαύρη Πόρσε τον προσπέρασε από αριστερά και με ιλιγγιώδη ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια είδε να βγάζει καπνούς από τα λάστιχα και στο οδόστρωμα να έχουν διασκορπιστεί κομμάτια ελαστικού. Σύμφωνα με τη μαρτυρία, αμέσως μετά η Πόρσε μπήκε με πλαγιολίσθηση στο πάρκινγκ και να διαμελίζει την μητέρα και τον 3χρονο γιο της.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, τα ευρήματα από την Πόρσε και συγκεκριμένα από τα ελαστικά της, δείχνουν πως αυτά έχουν κατασκευαστεί την 48η εβδομάδα 2006, είναι δηλαδή παραπάνω από 10 ετών.
Αυτό βέβαια που έχει σημασία, είναι πότε “φορέθηκαν” στο αμάξι. Αν για παράδειγμα βρίσκονται ένα χρόνο μετά την κατασκευή τους στο αμάξι, τότε η φθορά είναι πολύ πιθανό να είναι μεγάλη, τόσο που να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ταχύτητα που φαίνεται να είχε αναπτύξει το αμάξι. Αν όμως από την άλλη έχουν αγοραστεί πριν ένα ή δύο χρόνια, ο κίνδυνος δεν είναι ο ίδιος.
Σύμφωνα με όσα λένε κατασκευαστές ελαστικών “Για προληπτικούς λόγους, εάν τα ελαστικά δεν έχουν αντικατασταθεί 10 χρόνια μετά την ημερομηνία κατασκευής τους, συνίσταται να αντικατασταθούν με καινούργια ελαστικά. Ακόμη κι αν φαίνονται να είναι σε καλή κατάσταση για χρήση, ακόμη κι αν το σκάλισμά τους δεν έχει χαμηλώσει προς τον δείκτη φθοράς.”
Ακόμα αναφέρουν πως “Τα ελαστικά γερνούν, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούνται. Ακόμη κι αν χρησιμοποιούνται μόνον ευκαιριακά. Υπάρχουν πολλά φαινόμενα τα οποία επηρεάζουν τη ζωή ενός ελαστικού, όπως είναι η θερμοκρασία, η συντήρηση, οι συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης, το φορτίο, η ταχύτητα, η πίεση, καθώς επίσης και το στυλ οδήγησης.”
Μιλώντας στο Live News και τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο δημοσιογράφος του newsauto.gr, Τάκης Πουρναράκης, μετέφερε την πληροφορία πως το αμάξι, “φορούσε” χειμερινά ελαστικά και εξήγησε τι σημαίνει αυτό, δεδομένης και της ταχύτητας που είχε αναπτύξει: “Μιλάμε για ένα υπεραυτοκίνητο και έχει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Έχει υπερβολική ταχύτητα για δημόσιο δρόμο, από την άλλη όμως έχει φτιαχτεί για να κινείται, σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Είμαστε στην ευθεία, αν δεν υπάρχει κάποιο αδέσποτο, κάποια δική τους απόσπαση προσοχής για κάποιο λόγο σε συνδυασμό με την υπερβολικά υψηλή ταχύτητα. Τα ελαστικά πιθανόν να είναι του 2006. Υπάρχει μια συζήτηση -το μεταφέρω ως πληροφορία- ότι είναι χειμερινά ελαστικά. Αν δυστυχώς συμβαίνει αυτό, τα χειμερινά ελαστικά έχουν πολύ χαμηλότερο δείκτη ταχύτητας από τα κανονικά, συμβατικά ελαστικά τα οποία φοράει ακόμα και ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Αυτά τα ελαστικά πάνε μέχρι 180 χλμ/ώρα. Αν τα πέρασε έχουμε υπερθέρμανση και αστοχία ελαστικού. Αν είναι χειμερινά ελαστικά από εκεί και πέρα είναι πολύ εύκολο να βρούμε τι έχει συμβεί.
Το αυτοκίνητο είναι ανεξέλεγκτο. Την ώρα που μπαίνει στο πάρκινγκ πλαγιολισθαίνει κι αυτή δεν είναι η πρώτη πλαγιολίσθηση. Από τον τρόπο με τον οποίο το βλέπουμε να έρχεται, είναι ανεξέλεγκτο. Έχει αποσταθεροποιηθεί, δεν οδηγείται.”
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΝΟΥ