Αισιόδοξος ότι μπορεί να κερδίσει η χώρα μας το στοίχημα για το καλοκαίρι του 2020, είναι ο πρώην γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και επιχειρηματίας Δημήτρης Τρυφωνόπουλος.
Μιλώντας στο newsit.gr και την Μάγδα Τσέγκου, αναφέρθηκε στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και στο πόσο μπορεί να επηρεάσει την αύξηση των τουριστών στη χώρα μας, εκτιμώντας πως «στις αρχές Ιουλίου, θα υπάρχει μία θεαματική αύξηση των τουριστών που θα έρχονται στη χώρα μας και πάντα το κλειδί θα είναι η ταχύτατη εκτέλεση του εμβολιαστικού προγράμματος».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, αναφερόμενος στον εμβολιασμό των εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο, τόνισε πως «είναι σημαντικό να δοθούν εκείνα τα επιχειρήματα, στο τι θα συμβεί, αν κάποιος δεν εμβολιαστεί και τι ευθύνη φέρει απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.» Τέλος εξήγησε γιατί φέτος η σεζόν θα μείνει στην ιστορία ως πραγματικά «η χρονιά των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής».
Ο εμβολιασμός είναι το «κλειδί» για μία πετυχημένη σεζόν
«Η εικόνα είναι αναμενόμενη, βρισκόμαστε σε ένα σημείο το οποίο το γνωρίζαμε, το περιμέναμε. Ο τουρισμός, τη στιγμή που η χώρα μας δεν έχει εμβολιαστεί στο επιθυμητό επίπεδο όπως και όλη η Ευρώπη, έπρεπε να περιμένει με βάση το εμβολιαστικό μας πρόγραμμα, ότι θα είχε αυτή την εξέλιξη. Εκτιμώ ότι, από τέλος Ιουνίου τα πράγματα θα βελτιωθούν σημαντικά, όπου και εκτιμώ ότι θα είχαμε τον εμβολιασμό του μεγαλύτερου ποσοστού των Ελλήνων και πλέον βρισκόμαστε κοντά στο στόχο. Οπότε ουσιαστικά τα τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου, θα υπάρχει μία θεαματική αύξηση των τουριστών που θα έρχονται στη χώρα μας και πάντα το κλειδί θα είναι η ταχύτατη εκτέλεση του εμβολιαστικού προγράμματος. Στο σημείο αυτό θέλω απλά να τοποθετηθούμε ότι είναι έκκληση, όχι μόνο από τους ανθρώπους του τουρισμού, νομίζω ότι πρωτεύει υγεία μας, οι νησιώτες μας, οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, οι εργαζόμενοι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, να εμβολιαστούν όλοι. Γιατί αυτό θα είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για μία πολύ δυναμική τουριστική περίοδο από εδώ και πέρα».
Τι θα πρέπει να κάνει ο επιχειρηματίας αν δεν εμβολιάζεται ο εργαζόμενος
«Κάθε επιχειρηματίας ακολουθεί τη δική του στρατηγική και θα πρέπει με μία πανελλαδική καμπάνια, με επιχειρήματα σωστά, αν θέλετε ο εμβολιασμός είναι προαιρετικός. Ωστόσο, είναι σημαντικό να δοθούν εκείνα τα επιχειρήματα, το τι θα συμβεί, αν κάποιος δεν εμβολιαστεί και τι ευθύνη φέρει απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Ένας εργαζόμενος στον τουρισμό, αν μολυνθεί μπορεί να φέρει τον ιό σε πολύ μεγάλο μέρος των συναδέλφων του και σε μεγάλο μέρος των φιλοξενούμενων. Αυτό σημαίνει καταστροφή και για τον επιχειρηματία, όχι μόνο σε επίπεδο υγειονομικό, αλλά και για το προσωπικό και τους ξένους που θα υποστούν τη ζημιά. Ανάλογα τον συγχρωτισμό που υπάρχει. Αν αυτός ο άνθρωπος που έρθει σε επαφή με πάρα πολλούς εργαζόμενους και χώρους συνάθροισης που βρίσκονται στο χώρο του εστιατορίου, του πρωινού και δεν εντοπιστεί εγκαίρως, τότε πραγματικά μπορεί να προκαλέσει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Άλλες χώρες λοιπόν έχουν κινηθεί πολύ πιο αυστηρά σε επίπεδο πρωτοβουλιών.»
Φέτος είναι η χρονιά των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής
«Δεν έχουμε ζήσει πιο last minute χρονιά, δηλαδή κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Που κάποιος από οπουδήποτε από την Ευρώπη κυρίως, γιατί δεν έχουμε ακόμη ανοίξει εκτός Ευρώπης, σου λέει ότι έρχομαι αύριο. Πόσο μάλλον, αυτός ο επισκέπτης, συνήθιζε να κάνει τις κρατήσεις του πολύ καιρό πριν. Μιλάμε για προγραμματισμένες αγορές όπως της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Γαλλίας, που ουσιαστικά κανόνιζε τις διακοπές του πάρα πολύ νωρίτερα. Φέτος λοιπόν, ζούμε θεωρώ και θα μείνει στην ιστορία, ως πραγματικά η χρονιά των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής. Αυτό έχει επιφέρει σίγουρα και μία διαφορετική αντιμετώπιση από πλευράς ξενοδόχων, όπου ουσιαστικά έχουν χαλαρώσει την πιο σκληρή πολιτική άλλων ετών, με μικρότερες προκαταβολές και μηδενικές προκαταβολές, ή και λιγότερες μέρες ακύρωσες που φτάνουν ακόμα και τις δυο-τρεις μέρες. Αυτό όμως δεν είναι λύση, αν θέλετε την άποψή μου, έχουμε μία χώρα που φιγουράρει στις παγκόσμιες προτιμήσεις με την μία από τις πιο θελκτικές αγορές τουρισμού παγκοσμίως. Πρέπει να δώσουμε και να κρατήσουμε το επίπεδο των αφίξεων ψηλά και το πράσινο χρώμα. Νομίζω ότι δεν έχει γίνει ποτέ πιο επιθυμητό το πράσινο αυτό χρώμα σε επίπεδο υγειονομικής παρουσίας της χώρας μας, είναι κρίσιμο να το πετύχουμε. Είναι μία συμφωνία, μία Εθνική συμφωνία όλων μας η χώρα μας να πετύχει να γίνει πράσινη και να γίνει πράσινη, διότι θα στείλουμε ένα παγκόσμιο μήνυμα γρήγορα, ότι είμαστε εδώ, είμαστε συνεπείς, γνωρίζουμε καλά το τι θέλει ο παγκόσμιος επισκέπτης και του το δίνουμε και πρώτα από όλα αυτή τη στιγμή είναι η ασφάλεια. Και αυτό πρέπει να το κρατήσουμε ψηλά».