Τους λόγους που οδήγησαν στην κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη μετά την πρόσκρουση του πλοίου Dali εξήγησε ο ομότιμος καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ειδικός στις αντισεισμικές κατασκευές, Παναγιώτης Καρύδης.
Εξηγώντας γιατί η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο, ο Παναγιώτης Καρύδης έκανε σύγκριση με την κατασκευής της γέφυρας του Ρίου – Αντιρρίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Το συγκεκριμένο θέμα είναι παρόμοιο με τους υπολογισμούς που κάνουμε έναντι σεισμικών καταπονήσεων. Συγκεκριμένα, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου στηρίζεται σε τέσσερα μεσόβαθρα μέσα στη θάλασσα μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου. Έχει υπολογιστεί, λοιπόν, η σχετική γέφυρα να αντέχει χωρίς να καταρρέει, να αντέχει σχετική μετακίνηση του ενός μεσοβάθρου σε σχέση με το άλλο, κάποια μέτρα. Δηλαδή αν μετακινηθεί λόγω του ρήγματος κάποια μέτρα το ένα σε σχέση με το άλλο να μην καταρρέει. Αυτό προφανώς δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί απλά δεν έχει υπολογιστεί αντισεισμικά» είπε ο κ. Καρύδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Το Μέριλαντ δεν είναι σε σεισμική ζώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Έτσι η γέφυρα κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο. Αν ήταν αντισεισμικά μελετημένη και κατασκευασμένη, αυτό δεν θα συνέβαινε σχεδόν ποτέ, από οποιοδήποτε υλικό κι αν ήταν κατασκευασμένη, μπετό ή μέταλλο» πρόσθεσε ο καθηγητής.
Ο Παναγιώτης Καρύδης επεσήμανε ακόμα ότι κατά τη στατική και αντισεισμική μελέτη της γέφυρας δεν υπολογίζονται μόνο σενάρια με βάση τα Ρίχτερ αλλά και την ένταση του σεισμού: «Δεν είναι μόνο τα Ρίχτερ, είναι και η ένταση του σεισμού, οι επιταχύνσεις για περιθώριο επανάληψης σεισμού 2000 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει χωρίς να καταρρέει, εκεί είναι το κλειδί όλων των αντισεισμικών κατασκευών και των κτιρίων μας, να αντέχουν όσο μεγάλος σεισμός κι αν γίνει, χωρίς να καταρρέουν».
«Είναι περίπου σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα αυτή (της Βαλτιμόρης) και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση, τον κραδασμό, τον ισχυρό από την κρούση, ούτε την παραμόρφωση των στηρίξεων» ανέφερε ο καθηγητής, ο οποίος στάθηκε και στο γεγονός πως «πέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση, είχε φανεί πως το πλοίο κατευθυνόταν πάνω στον πυλώνα της γέφυρας».