Site icon NewsIT

Βιντεοεπικοινωνία για κωφούς και βαρήκοους στο σταθμό Μετρό Συντάγματος (pics)

14.12.2020 | 16:12
Βιντεοεπικοινωνία για κωφούς και βαρήκοους στο σταθμό Μετρό Συντάγματος (pics)

Την εγκατάσταση σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους (τηλεδιερμηνέας) στον σταθμό Μετρό του Συντάγματος εγκαινίασαν σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, μαζί με την πρόεδρο του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών (ΕΙΚ), Βενέττα Λαμπροπούλου, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νικόλαο Χαιρέτα.

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν σε σταθμό του Μετρό. Ο τηλεδιερμηνέας θα λειτουργεί πιλοτικά για έναν χρόνο από το Εθνικό ίδρυμα Κωφών σε χώρο που παραχωρεί η ΣΤΑΣΥ εντός του σταθμού, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής και αποτελεί μία πύλη επικοινωνίας τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πώς λειτουργεί

Ο σταθμός επικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους είναι ουσιαστικά ένα «tablet», το οποίο έχει ενσωματωμένη την εφαρμογή «iris» (relay service), που είναι μία εξ αποστάσεως παροχή τηλεδιερμηνείας για κωφούς και βαρήκοους και λειτουργεί σε 24ωρη βάση στο Εθνικό ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ).

Tο άτομο με προβλήματα ακοής φτάνει στο μηχάνημα, που είναι συνδεδεμένο με την εφαρμογή, και κάτω από το όνομα χρήστη και το συνθηματικό του πατάει το κουμπί «πάμε». Αμέσως συνδέεται με το κέντρο διερμηνείας και έχει οπτική επαφή, μέσω κάμερας, με τον διερμηνέα, στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί στη νοηματική γλώσσα και τη χειλεανάγνωση και να ζητήσει πληροφορίες.

 

 

“Πάνω από 10.000 οι χρήστες”

«Σήμερα, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και τη ΣΤΑΣΥ, η Ελλάδα γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τοποθετεί σύστημα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς και βαρήκοους σε σταθμό του Μετρό, παρέχοντας την υπηρεσία δωρεάν. Προσφέρουμε στους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής τη δυνατότητα να έχουν επικοινωνία με το κέντρο διερμηνείας στο ΕΙΚ μέσα από τον κεντρικό σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα», δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης. «Έτσι, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις τους. Θέλω να πιστεύω ότι βελτιώνουμε με αυτόν τον τρόπο την καθημερινότητά τους και τις συνθήκες προσβασιμότητας στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που αποτελεί, άλλωστε, προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στηρίζει τους συμπολίτες μας με κώφωση και συνεχίζει με συνέπεια τις δράσεις του, ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητά τους. Με το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών συνεχίζουμε και επεκτείνουμε την υπηρεσία παροχής εξ αποστάσεως διερμηνείας -γνωστή και ως Relay service- σε ακόμα περισσότερα κομβικά σημεία δημόσιων υπηρεσιών και φορέων κοινού ενδιαφέροντος. Ξεκινήσαμε την πιλοτική λειτουργία της υπηρεσίας το 2019. Η επιτυχία του συστήματος και οι αυξημένες ανάγκες μάς οδήγησαν στην απόφαση να εγκαταστήσουμε φέτος και να λειτουργήσουμε για ένα έτος πιλοτικά και δωρεάν 30 σταθμούς βιντεοτηλεπικοινωνίας σε κομβικά σημεία δημόσιων υπηρεσιών και φορέων κοινού ενδιαφέροντος, όπως ΟΤΑ, νοσοκομεία, περιφέρειες, καθώς και σε αεροδρόμια και μετρό».

«Το “Relay” αποτελεί καινοτομία που αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα των συμπολιτών μας με κώφωση, καθώς τους δίνει άμεση ψηφιακή πρόσβαση σε εκατοντάδες υπηρεσίες. Οι εξυπηρετούμενοι στην αρχή του προγράμματος ήταν 2.000. Σήμερα, οι χρήστες του relay ξεπερνούν τους 10.000. Η λειτουργία ψηφιακών σταθμών εξυπηρέτησης κωφών και βαρήκοων ατόμων σε όλο και περισσότερους δημόσιους χώρους συνεισφέρει στην ταχύτερη προσφορά υπηρεσιών στα άτομα με αναπηρία και αποτελεί μία ακόμα δράση της Πολιτείας για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ανεξάρτητης διαβίωσης όλων των πολιτών της χώρας μας», συμπλήρωσε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Τέλος, η κ. Λαμπροπούλου τόνισε ότι «το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών δημιούργησε και λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία την υπηρεσία της εξ αποστάσεως παροχής διερμηνείας, προσφέροντας μηνιαίως σε περίπου 10.000 κωφούς και βαρήκοους συμπολίτες μας, για πρώτη φορά στη χώρα μας, δωρεάν πρόσβαση σε 24ωρη βάση στα κοινωνικά αγαθά επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο. Στο πλαίσιο υλοποίησης του παραπάνω έργου τοποθετείται ειδικός σταθμός επικοινωνίας στον σταθμό του Μετρό Συντάγματος, ο οποίος θα διευκολύνει την πρόσβαση των κωφών/βαρήκοων επιβατών στην επικοινωνία τους μέσα στους χώρους του Μετρό».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version