Βλέποντας πως στα χρόνια της κρίσης παρά την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, το Δημόσιο έχασε πάνω από 750 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ.παρότι η λογική της πολιτικής που λέει αυξάνω τους φόρους θα εισπράξω περισσότερα αποδείχθηκε λανθασμένη σε όλους τους φόρους, οι Θεσμοί ζητούν πάλι αύξηση φόρων), το υπουργείο επιθυμεί να προωθήσει μία ευέλικτη αντιμετώπιση του θέματος.
Υπάρχουν ουσιαστικά δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι να μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτης να παίρνει τις πινακίδες και να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το χρόνο που απομένει ως τις 31 Δεκεμβρίου. Αν για παράδειγμα απομένουν έξι μήνες να πληρώνει τα μισά τέλη κυκλοφορίας, αν 4 μήνες να πληρώνει το ένα τρίτο.
Η δεύτερη σκέψη είναι να μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτες να παίρνει τις πινακίδες για όσο διάστημα τις έχει ανάγκη και να πληρώνει το ανάλογο ποσό.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πληρώνει για ένα μήνα να τις ξανακαταθέτει στο τέλος του μήνα και να τις παίρνει πάλι πληρώνοντας με το χρόνο.
Όμως, η δεύτερη εκδοχή κρίνεται πως είναι πολύ περίπλοκη και ενδεχομένως να υπάρξουν δυσκολίες στην εφαρμογή της.
Με το σύστημα αυτό το υπουργείο υπολογίζει πως θα βάλει στο ταμείο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και την ίδια ώρα θα διευκολυνθούν οι πολίτες για τη χρήση των αυτοκινήτων τους που τώρα είναι ακινητοποιημένα.