Ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, μιλάει στο newsit.gr για τις συμφωνίες που έχει συνάψει με ομολόγους του στο εξωτερικό και τι περιμένει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Επίσης αναφέρεται μιλώντας στην Μάγδα Τσέγκου, στην τήρηση των μέτρων στη χρήση μάσκας αλλά και των αποστάσεων στα νησιά και την πιθανή εφαρμογή του lockdown, αλλά και για την σκληρή κριτική του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τη διεθνή καμπάνια του οίκου Christian Dior στην Ακρόπολη.
Ποιος ο ρόλος του πιστοποιητικού εμβολιασμού και τι θα γίνει με όσους δεν εμβολιάστηκαν στις τουριστικές περιοχές; Τέλος, ο Υπουργός μιλάει για το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας με αριθμό ρεκόρ κρουαζιερόπλοιων να έρχονται φέτος στην Ελλάδα και στους ξεναγούς που περιμένουν την επιδότηση και τα self-test.
Μεγάλης σημασίας για τον τουρισμό μας οι συμφωνίες με άλλα κράτη
«Είναι ήδη πάρα πολύ σημαντικές αυτές οι συναντήσεις. Η τουριστική διπλωματία όπως την έχουμε αναπτύξει το διάστημα αυτό, έχει βοηθήσει ουσιαστικά στην εμπέδωση ενός κλίματος ασφάλειας αλλά κυρίως και μιας αισιοδοξίας για να μπορέσει ο κόσμος να έρθει στη χώρα μας. Αρχικά μας επιτρέπει να επικοινωνούμε με το ευρύ κοινό το οποίο θέλει να ταξιδέψει, βλέπουμε ότι θέλει να ταξιδέψει και μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης να τους θυμίσουμε και να βάλουμε στο προσκήνιο την Ελλάδα μας», λέει ο υπουργός.
Και συνεχίζει: «Δεύτερον μιλάμε για τους ανθρώπους της αγοράς, αυτούς οι οποίοι συνεργάζονται με τα ξενοδοχεία μας, εξηγούμε όλες τις διαδικασίες και τη μεθοδολογία, το ώριμο επαγγελματικό και ουσιαστικό σύγχρονο σχέδιο το οποίο έχουμε αναπτύξει για να κρατήσουμε κάθε τουρίστα, κάθε φιλοξενούμενο ασφαλή. Όπως θέλουμε να κρατήσουμε και κάθε πολίτη της χώρας ασφαλή. Και μαζί μπορούμε και κάνουμε επαφές με αξιωματούχους από τις χώρες που συζητάμε είτε για να κάνουμε τέτοιες σημαντικές συμφωνίες που διευρύνουμε τα πεδία συνεργασίας ιδιαίτερα στον τουρισμό, είτε για να εξηγήσουμε, να επικοινωνήσουμε και να συζητήσουμε μαζί τους τα κριτήρια, κάτω από τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο, δηλαδή να απελευθερώσουμε τις μετακινήσεις μεταξύ των χωρών.»
Τι θα γίνει αν δεν τηρούνται τα μέτρα για μάσκες και αποστάσεις στα νησιά όπως στη Μύκονο
«Το μήνυμα της αυστηρής τήρησης των μέτρων πρέπει να παραμείνει. Το στοίχημα της επιτυχίας του τουρισμού θα έρθει από το άνοιγμά του, τη δυνατότητα να λειτουργήσει από τη μία μεριά και από την αυστηρή τήρηση των μέτρων από την άλλη. Δεν νοείται να κάνουμε εκπτώσεις στα μέτρα γιατί στο τέλος θα το πληρώσουν οι ίδιοι. Αν κλείσει η Μύκονος εγώ σας διαβεβαιώνω ότι αν χρειαστεί να πάρουμε σκληρά μέτρα θα παρθούν μέτρα και θα επιβληθεί lockdown. Αυτό θα συνεχιστεί όλο το καλοκαίρι γιατί δεν φεύγουμε από το στόχο του ελέγχου της οικονομικής κατάστασης, είναι το χρέος μας απέναντι στην υγεία των Ελλήνων και απέναντι στην υγεία των φιλοξενούμενων. Άρα νούμερο ένα υγεία, όσο περισσότερο τηρούμε τα μέτρα τόσο λιγότερα τα κρούσματα αυξάνονται, τόσο δεν θα χρειάζεται να παίρνουμε εμείς έκτακτα μέτρα και τόσα δεν θα παίρνουν έκτακτα μέτρα και οι τρίτες χώρες. Ακόμα και αν δεχόμουν εγώ ότι για λόγους πολιτικού κόστους άντε να μην κλείσουμε τα πράγματα σε ένα νησί. Τι θα συμβεί; Θα αυξηθούν τα κρούσματα και το νησί θα μπει σε κόκκινο συναγερμό την επόμενη εβδομάδα. Άρα δεν είναι λύση να κλείσουμε τα μάτια σε πρόβλημα, λύση είναι να αντιμετωπίσουμε κατάματα».
Η σκληρή κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τη διεθνή καμπάνια του οίκου Christian Dior στην Ακρόπολη
«Γιατί δεν κατανοούμε ποια είναι η σύγχρονη εποχή. Η σύγχρονη εποχή τι επιβάλλει. Ο οίκος Dior, επέλεξε τη χώρα μας για να κάνει μία πολύ σημαντική προσπάθεια και δουλειά την οποία στηρίζει πρώτον στην ιστορία της χώρας μας με την ευκαιρία των 200 ετών, δεύτερον τη στηρίζει στην Ελληνική δημιουργικότητα, γιατί ότι φτιαχτεί θα είναι από χέρια Ελλήνων δημιουργών ή θα είναι εμπνευσμένο από ελληνικά μοτίβα και από ελληνικά σχέδια με τους δημιουργούς φυσικά τις Dior. Και τέλος είναι μία καμπάνια δεν θέλω να την πω ανορθόδοξη αλλά δεν είναι ανορθόδοξη, είναι εναλλακτική καμπάνια προώθησης της χώρας μας και μία καμπάνια που φέρνει έσοδα αντί να την πληρώνουμε. Δίνουμε εκατομμύρια για να δείχνουμε και να κρατάμε τη χώρα μας στο μυαλό των του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη και εδώ μας πληρώνουν να κάνουμε αυτή την καμπάνια και νομίζω ότι κοιτάμε το γάιδαρο στα δόντια.»
Μεγάλο στοίχημα, η φήμη της χώρας μας και η ασφάλεια των επισκεπτών
«Η κατάσταση φέτος είναι πολύ δυσκολότερη να εκτιμηθεί, διότι θυμίζει την μεταβλητότητα του χρηματιστηρίου. Οι τιμές ανεβοκατεβαίνουν, το ίδιο κάνουν και οι κρατήσεις ανάλογα με τα θετικά νέα ή τα άσχημα νέα από παρακολουθούμε. Είναι πάρα πολύ σημαντικό λοιπόν να κρατάμε μία συντηρητική στάση, αλλά κυρίως όμως εγώ θα σας έλεγα ότι το ουσιαστικό και το σημαντικό δεν είναι οι αριθμοί για φέτος. Οι αριθμοί θα παίξουν το ρόλο τους, δεν τους υποτιμώ, άλλα πέντε πάνω πέντε κάτω, είναι πολύ μικρότερο σε σχέση ως μέγεθος με τη φήμη της χώρας. Γιατί η φήμη της χώρας θα μας ακολουθεί και για τρία και για πέντε και για 10 χρόνια και θα αυξάνει ή θα μειώνει αντίστοιχα αν κάτι πάει στραβά το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Εστιάζουμε λοιπόν στο ολοκληρωμένο σχέδιο, στην σωστή εμπειρία, στη δυνατότητα του άλλου να έρθει στη χώρα μας και βέβαια στο να γυρίσει πίσω ασφαλής στους αγαπημένους του, συναδέλφους του, φίλους του και να είναι ο φυσικός μας πρεσβευτής για την επόμενη χρονιά και τις επόμενες.»
Καλούμε τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους να εμβολιαστούν
«Πράγματι η κυβέρνηση έχει κάνει ό,τι μπορούσε να κάνει ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει τη δυνατότητα των εμβολιασμών. Ξέρετε ότι δεν μπορούμε να επιβάλουμε τον εμβολιασμό. Όμως καλούμε και τις επιχειρήσεις και τους ίδιους τους εργαζόμενους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, να συντονιστούν και να μπορέσουν να σπεύσουν, να είναι οι πρώτοι από τους οποίους θα εμβολιαστούν. Η κυβέρνηση άνοιξε ακόμη και τις μικρότερες των ηλικιών, οι οποίοι μπορούν πια να εμβολιαστούν. Είδαμε ένα εμβολιαστικό κίνημα στα νησιά μας γιατί η κυβέρνηση ακριβώς θέσπισε και θεσμοθέτησε αυτό το πρόγραμμα της «γαλάζιας ελευθερίας» που επιτρέπει στους πολίτες των νησιών να εμβολιαστούν και για αυτό το λόγο ζητάμε και θέλουμε να ολοκληρωθεί έτσι ομαλά αυτή διαδικασία. Ξέρουμε ότι κατά τα δύο τρίτα είναι έτοιμα αφού και τα μικρά και τα μεσαία νησιά ολοκληρώθηκαν οι εμβολιασμοί και μέχρι τέλος Μαΐου και το πλάνο δείχνει ολοκλήρωση μέχρι τέλος Ιουνίου και συνεπώς από κει και πέρα αυτά που λέμε είναι ότι οι δυνατότητες πια του εμβολιασμού είναι εδώ. Εμβολιάζεται 1% του πληθυσμού και παραπάνω από το 1% του ενήλικου πληθυσμού στη χώρα μας κάθε ημέρα και με αυτό το ρυθμό. Εξάλλου βλέπουμε ότι τα κρούσματα πέφτουν και μάλιστα η πτώση αυξάνεται σε ταχύτητα. Παρόλο που έχουμε ανοίξει. Αυτό είναι το μεγάλο κέρδος του εμβολιασμού.»
Το πιστοποιητικό εμβολιασμού βάζει την χώρα μας σε ηγετική θέση
«Πράγματι το πιστοποιητικό εμβολιασμού πιστοποιεί πρώτα από όλα την ηγετική θέση της χώρας μας στον τομέα του τουρισμού. Η χώρα μας έχει ηγετική θέση στην επόμενη μέρα του τουρισμού, εδώ φαίνεται από το ότι οι πρωτοβουλίες της σε διεθνές επίπεδο και παγκόσμιο επίπεδο υιοθετούνται. Αρχικά η Ευρώπη υιοθέτησε και είμαστε μία από τις πρώτες επτά χώρες που εκδίδει αυτού του είδους τα πιστοποιητικά. Όλες οι υπόλοιπες μέσα στον Ιούνιο θα το έχουν ολοκληρώσει και θέλω να πιστεύω γιατί το βλέπω, ότι και τρίτες χώρες θέλουν να συνεργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση.»
Από το 1971 φέτος για πρώτη φορά θα περάσουν 40 κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια
«Η κρουαζιέρα μας δίνει μία εικόνα που είναι πιο ξεκάθαρη γιατί καταλαβαίνετε ότι ο προγραμματισμός της είναι λίγο πιο σαφής. Έχουμε 40 κρουαζιερόπλοια φέτος που περνάνε στα ελληνικά λιμάνια. Για πρώτη φορά μετά το 1971 περισσότερα πλοία της κρουαζιέρας κάνουν fort boarding στην χώρα μας. Οι τουρίστες έρχονται με το αεροπλάνο στην Ελλάδα, στον Πειραιά, στην Κρήτη, στη Ρόδο ή στην Κέρκυρα και μπαίνουν στο πλοίο. Καταλαβαίνετε ότι κατά την είσοδο ή κατά την έξοδο μένουν μία με δύο ημέρες και στην πόλη με την οποία ήρθαν στο αεροδρόμιο. Αυτό είναι κέρδος για τις πόλεις αυτές και συνεπώς αυτό δείχνει ότι ξαναγυρίζουμε σε εποχές στις οποίες είχαμε να τις δούμε από πολύ παλιά.»
Θα στηρίξουμε τον τουρισμό, όπως στηρίξαμε και την εστίαση
«Λέω πως η ανησυχία είναι ανθρώπινη, είναι λογική. Θα μου επιτρέψετε να έχω μία καλύτερη εποπτεία. Όταν έλεγα πριν από ενάμισι δύο μήνες ότι τα πράγματα πάνε καλύτερα από το 2020, ο κλάδος μου έλεγε ότι δεν βλέπω τις κρατήσεις και οι κρατήσεις είναι χειρότερες από το 2020 και πάμε προς το χειρότερο, αντί για το καλύτερο. Συνιστούσα τότε υπομονή, θα συστήσω υπομονή και τώρα. Τα πράγματα θα είναι καλύτερα, φυσικά δεν θα είναι μία χρονιά σαν το 2019, δεν θα είναι μία χρονιά που κρίνεται ένα κανονικά κριτήρια, ξαναλέω η ποιότητα έχει σημασία και όχι η ποσότητα. Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά, αφουγκράζεται, καταλαβαίνει το πρόβλημα και μόλις σήμερα ανακοινώσαμε πρόγραμμα στήριξης για τον τουριστικό κλάδο, στα χνάρια του προγράμματος στήριξης για την εστίαση. Ένα πρόγραμμα το οποίο θα επιτρέψει να υπάρξει αυτή η πολυπόθητη ρευστότητα στις επιχειρήσεις, η οποία θα δώσει την ώθηση για να εκκινήσει η μηχανή και μόλις ξεκινήσει η μηχανή το αγώγι θα ξαναέρθει και τότε φυσικά η πραγματική στήριξη του κλάδου έρχεται από τον ίδιο τον κλάδο. Έρχεται από την οικονομία η οποία λειτουργεί και τα επιδόματα είναι εδώ για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε την κατάσταση προσωρινά.»
Οι μεγάλες παγκόσμιες κινηματογραφικές κάνουν την χώρα μας in!
«Πάρα πολλές είναι οι παραγωγές είναι πραγματικά μία κοσμογονία από τα χέρια μας πέρασαν πολλά πράγματα και πέρσι και πέρσι που υπήρχαν περιορισμοί και για αυτό έπρεπε να γίνουν διάφορες διευθετήσεις. Νομίζω ότι είδατε να περνάνε και influencers και να περνάνε οι ηθοποιοί, να περνάνε πρώην άσοι του ποδοσφαίρου, να περνάνε κινηματογραφικές παραγωγές. Πράγματα τα οποία θα οδηγήσουν σε μία άνθηση . Η χώρα μας είναι ξανά in, είναι ξανά στο μυαλό και τη θέληση των ανθρώπων της τέχνης. Η διαφήμιση του Perrier αν έχετε δει την τηλεόραση γυρίστηκε εδώ στην Αθήνα και όποιος έχει λίγο παρατηρητικότητα μπορεί να καταλάβει και σε ποια κτίρια.»