Τις 3.600 έφτασαν οι ακυρώσεις των εισιτηρίων, στις γραμμές Πειραιά-Ηράκλειο και Πειραιά-Χανιά που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – SUPERFAST και ΑΝΕΚ αντίστοιχα.
Επίσης 2.900 άτομα, κατά τις δύο ημέρες της απεργίας της ΠΝΟ, θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο και στα Χανιά, με δρομολόγια των δύο εταιρειών που θα πραγματοποιηθούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα της Μ. Τετάρτης και το πρωί της Μ. Πέμπτης.
Επίσης, για τις Κυκλάδες, υπήρξαν 1.100 ακυρώσεις εισιτηρίων για τη Hellenic Seaways, ενώ δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν άλλοι επιβάτες στο δρομολόγιο του Highspeed για Πάρο, Νάξο, Ιο, Σαντορίνη, το πρωί της Μ. Πέμπτης.
Την ίδια ώρα, με τους ταξιδιώτες να πληρώνουν το μάρμαρτο η ΠΝΟ θέτει όρους για να τελειώσει ακόμη και τώρα η απεργία, ζητώντας από την κυβέρνηση να μην εντάξει τον Οίκο Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ. Αν αυτό το αίτημα ικανοποιηθεί, η απεργία μπορεί να λήξει άμεσα, ξεκαθάρισε μέσω του NewsIt ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος, αλλά η κυβέρνηση (όπως και οι ναυτεργάτες) δεν κάνει ούτε βήμα πίσω.
Η συμμετοχή στην απεργία, που ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της Μ. Τρίτης και θα τελειώσει στις 00:01 τα μεσάνυχτα της Μ. Πέμπτης, ήταν καθολική σύμφωνα με την ΠΝΟ. Δρομολόγια έγιναν μόνο στις πορθμειακές γραμμές Σαλαμίνα-Πέραμα, Κεραμωτή-Καβάλα, Αρκίτσα-Αιδηψός και Αγ. Κωνσταντίνος- Αγ. Γεώργιος Λιχάδος στην Εύβοια, ενώ στα πλοία που πραγματοποιούν τα τοπικά δρομολόγια Ρίο-Αντίριο έγινε 4ωρη στάση εργασίας. Από τις 15.00 γίνονται κανονικά.
Από νωρίς το πρωί, στο λιμάνι του Πειραιά, ομάδες περιφρούρησης πήραν θέσεις μπροστά στις καταπέλτες των πλοίων. Τα δρομολόγια των πλοίων από την Κρήτη έφτασαν κανονικά, ξεφόρτωσαν και γενικώς όλα κύλησαν ήρεμα.
Οι παραγωγοί από τα Χανιά και το Τυμπάκι Ηρακλείου που είχαν εκφράσει την πρόθεση να ναυλώσουν οχηματαγωγό πλοίο για να μεταφέρουν τα ευπαθή προϊόντα τους, εγκατέλειψαν την ιδέα γιατί δεν ήθελαν να «ρίξουν λάδι στη φωτιά». Άλλες πληροφορίες, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, έλεγαν ότι το πλήρωμα του συγκεκριμένου πλοίου αρνήθηκε την εκτέλεση του δρομολογίου.
Τα ναυτεργατικά σωματεία δε φαίνονται διατεθειμένα να συνεχίσουν την απεργία και μετά τη Μ. Πέμπτη, κάτι που σημαίνει ότι απομακρύνεται το ενδεχόμενο της επίταξης. Η κυβέρνηση είχε αφήσει να εννοηθεί ότι αν οι ναυτεργάτες προχωρούσαν σε νέα απεργία, θα προχωρούσε κι εκείνη σε επιστράτευση. Αλλά φαίνεται πως τα χέρια της λύθηκαν.
Όχι όμως και το πρόβλημα, αφού οι ναυτικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να γίνει νέα απεργία μετά το Πάσχα.
Εκείνοι που πληρώνουν στα σπασμένα από την κόντρα κυβέρνησης-ναυτεργατών είναι, εκτός από τους παραγωγούς και οι πολίτες που είχαν προγραμματίσει ενόψει Πάσχα.
Σύμφωνα με την ακτοπλοϊκή εταιρεία ATTICA GROYP, για τις δύο ημέρες της απεργίας υπήρξαν 7.000 ακυρώσεις εισιτηρίων από επιβάτες για τις Κυκλάδες, 1.500 επιβάτες μεταφέρθηκαν σε άλλες ημέρες μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποιες κενές θέσεις για τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ.
Από τη στιγμή που θα λήγει η απεργία, στο λιμάνι του Πειραιά θα επικρατήσει… χαμός, αφού η κίνηση αναμένεται αυξημένη.
Τη Μεγάλη Πέμπτη, στις 7:25 το πρωί, το πλοίο που θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη θα μεταφέρει 2.400 άτομα, ενώ το πλοίο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο Πειραιά-Σύρο-Τήνο-Μύκονο, στις 7:35, 1.440 άτομα. Από την εταιρεία έχει δρομολογηθεί και ένα έκτακτο δρομολόγιο, στις 9:15 το βράδυ, για Πειραιά-Πάρο-Νάξο με 1000 επιβαίνοντες, ενώ το πλοίο που θα φύγει στις 5:30 το απόγευμα απο Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο-Δονούσα-Αιγιάλεια-Αστυπάλαια θα μεταφέρει 1440 επιβάτες.
Κάποιες άλλες εταιρείες λόγω της απεργίας δεν έκοψαν εισιτήρια αλλά προτίμησαν το σύστημα των κρατήσεων. Σύμφωνα με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα επιστραφούν κανονικά τα χρήματα σε όσους επιβάτες πλήρωσαν και στη συνέχεια ζήτησαν ακύρωση του εισιτηρίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γ. Χαλάς για τον μισθό των 9.000 ευρώ: «Θα απαντήσω με μηνύσεις στον κ. Βεντούρη»
Αποκάλυψη: Συνδικαλιστής της ΠΝΟ με μισθό 9.000 ευρώ