Site icon NewsIT

Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες – Συνεχίζεται η απεργία της ΠΝΟ παραμονές του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου

23.10.2024 | 17:40
Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες – Συνεχίζεται η απεργία της ΠΝΟ παραμονές του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου

Στιγμιότυπο από το λιμάνι του Πειραιά, Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024. Σε όλα τα λιμάνια της χώρας παρέμειναν δεμένα τα πλοία μέχρι και τις 12 το βράδυ της Τετάρτης 23/10, μετά την 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με προοπτική κλιμάκωσης. Η ΠΝΟ ζητά ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με αυξήσεις 12%, την κατάργηση του νόμου 4150/14, αλλά και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών θεσμικών αιτημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες. (ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI)

Την προκήρυξη νέας πανελλαδικής 48ωρης απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας, αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ.

Πριν ανακοινωθεί η νέα απεργία, οι ναυτεργατικές οργανώσεις έκαναν σήμερα (23/10/24) συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά και ενημερωτικές συσκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας. Όλα αυτά, παραμονές της 28ης Οκτωβρίου που χιλιάδες ταξιδιώτες έχουν προγραμματίσει να φύγουν για το τριήμερο…

Ο γγ της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι πέραν του θέματος που αφορά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο, από το Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, ενώ πρόσθεσε ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος Ν. 4150 που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται 6 -7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στα 350 ευρώ» είχε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.

Ο γγ της ΠΝΟ δήλωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε ελέγχους που αφορούν παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα τις ειδικότητες των θαλαμηπόλων, των μαγείρων και των οικονομικών αξιωματικών, υπάρχουν αυτή τη στιγμή εταιρείες που οφείλουν χρήματα από υπερωριακή απασχόληση.

Δήλωσε επίσης, ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας, ως προς τα θέματα αυτά τηρεί προς το παρόν σιγή ιχθύος» και ότι έχει ζητηθεί ήδη συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version