ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ: Τέλος η αγωνία για χιλιάδες υποψήφιους, καθώς ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελληνίων. Με το βλέμμα στις Βάσεις 2020 οι χιλιάδες υποψήφιοι και οι οικείοι τους.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020: Σύνδρομο… covid-19 έπληξε τις επιδόσεις των περίπου 90.000 υποψηφίων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020, σύμφωνα με τα βαθμολογικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας.
Υπολογισμός μορίων Πρόσβασης Γενικού Λυκείου (Πανελλαδικές 2020)
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) δημιούργησε μία ειδική εφαρμογή για τον υπολογισμό μορίων. Στην ειδική εφαρμογή μπορείτε να υπολογίσετε τα μόρια με το νέο Εξεταστικό Σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά φέτος. Επιλέγετε τον Προσανατολισμό και τα εξεταζόμενα μαθήματα και ως γραπτό βαθμό γράφετε στη σχετική θέση το βαθμό του κάθε εξεταζόμενου μαθήματος στην εικοσάβαθμη κλίμακα με ακρίβεια ενός δεκαδικού ψηφίου. Υπολογίστε τα μόρια ΕΔΩ.
Στατιστικά Πανελληνίων 2020
Όπως αναλύει στο newsit.gr ο καθηγητής Ζήσης Τσακνάκης ένα εντυπωσιακά μεγάλο ποσοστό της τάξης του 58,84% έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, ενώ σημαντική η αποτυχία και στην Ιστορία καθώς κάτω από τη βάση έγραψε το 50,8% στις φετινές Πανελλήνιες. “Εξαιρετικά χαμηλοί είναι οι βαθμοί των υποψηφίων και στη Χημεία με το 48,28% να βρίσκεται κάτω από τη βάση, αλλά και στην Πληροφορική, με κάτω από τη βάση στο 44,75% των γραπτών. Σε σχέση με πέρσι στην Χημεία, τα Αρχαία και την Γλώσσα αυξήθηκαν οι υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από τη βάση, ενώ το ίδιο και σε μεγαλύτερα ποσοστά ισχύει και για τα Μαθηματικά και την Ιστορία”.
Η… φωτεινή εξαίρεση στα Μαθηματικά στις φετινές Πανελλήνιες
Την ώρα που το 58,84% των υποψηφίων σύμφωνα με τα στατιστικά έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, το newsit.gr έψαξε και βρήκε την μαθήτρια Σταματία Τσαναχτσίδου από το Λύκειο Γιάννουλης στη Λάρισα, όπου με το 19,1 αισθάνεται υπερήφανη για την επιτυχία της αυτή:
Click4more: Βαθμολογίες Πανελληνίων: Αυτός είναι ο πρώτος των πρώτων στην Ηλεία
“Τα Μαθηματικά ήταν από τις πρώτες τάξης του σχολείου το αγαπημένο μου μάθημα. Πάντα θυμάμαι να τα διαβάζω περισσότερο από τα άλλα μαθήματα, γι αυτό και θεωρώ πως έπαιξε σημαντικό ρόλο στον βαθμό που κατάφερα να γράψω. Έγραψα επίσης Φυσική, Χημεία και Έκθεση όπου τα έχω πάει αρκετά καλά. Τα θέματα στα Μαθηματικά εμένα προσωπικά που φάνηκαν εύκολα. Μόλις τα είδα ξεκίνησα να γράφω χωρίς να σκεφτώ το παραμικρό. Το τέταρτο θέμα ήταν κάπως πιο ιδιαίτερο. Δεν μου φάνηκαν δύσκολα απλά ήθελαν αρκετό γράψιμο με πολλές λεπτομέρειες”, τονίζει χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά τα στατιστικά των βαθμολογιών στις φετινές Πανελλήνιες
Μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση και διασπορά των βαθμολογιών άνω του δέκα, χωρίς ωστόσο να έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο αριθμός των υποψηφίων που αρίστευσαν, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των υποψηφίων των Πανελλαδικών.
Μάλιστα, στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Χημείας καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς ένας στους δύο μαθητές έγραψαν κάτω από 10. Ειδικότερα, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση είναι 50,81% στην Ιστορία, 48,28% στη Χημεία και 47,18% στα Αρχαία Ελληνικά.
Στο μάθημα της Έκθεσης, το θέμα της φιλαναγνωσίας φαίνεται να δυσκόλεψε πολύ τους υποψήφιους, αφού το 36,91% εξ αυτών έγραψε κάτω από τη βάση. Αμέσως επόμενη μεγαλύτερη συγκέντρωση βαθμολογιών υπήρξε μεταξύ 11 και 14, που έλαβε το 25,25% των υποψηφίων.
Η… τραγωδία στις Ανθρωπιστικές Σπουδές
Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Αρχαία Ελληνικά το 29,78% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 17,4% από 5 έως 10. Βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 3,95% των υποψηφίων. Στην Ιστορία, επίσης τα ποσοστά ήταν μεγάλα κάτω από τη βάση, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση βαθμολογιών να είναι και πάλι στις βαθμολογίες 0-5 (29,67%). Δεν έλειψαν, ωστόσο και οι καλές βαθμολογίες αφού το 15,64% συγκέντρωσε βαθμολογία άνω του 18. Στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, που εξετάστηκε για πρώτη φορά φέτος, συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό υψηλότερων βαθμολογιών, αφού το 20,72% των υποψηφίων αρίστευσε (19-20). Ποσοστό 13,01% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε από 17-19.
Click4more: Βαθμολογίες Πανελληνίων: Οι 4 πρώτοι στην Κοζάνη
Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, οι μισοί σχεδόν υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 να διαμορφώνεται στο 48,75%. Βαθμολογία άνω του 18 συγκέντρωσε μόλις το 4,54% των υποψηφίων. Στη Φυσική το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώθηκε σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση (41,5%), χωρίς ωστόσο να λείπουν ψηλές βαθμολογίες, καθώς το 15,88% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18. Η εικόνα είναι καλύτερη στο μάθημα των Μαθηματικών, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση να διαμορφώνεται στο 33,13% και των βαθμολογιών 18-20 στο 14,41%.
Φάκελος Υγεία
Για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, η εικόνα για το μάθημα της Φυσικής δεν διαφέρει από τη γενική τάση, με το 44,97% των υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από 10 και το 15,18% να έχει λάβει βαθμολογία 18-20. Στη Χημεία, στο 47,16% διαμορφώθηκε το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστοι ήταν λίγοι, αφού το 6,77% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 18 έως 20. Στη Βιολογία, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν λιγότερα (28,25%) και υπήρξε διασπορά στις βαθμολογίες άνω του 10. Πιο αναλυτικά, βαθμολογία 15-18 έλαβε το 25,15% των υποψηφίων, ενώ από 18 έως και 20, το 15,21%.
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα αποτελέσματα είναι αποκαρδιωτικά στα Μαθηματικά, αφού το 75,6% εξ αυτών έγραψε κάτω από τη βάση. Μάλιστα, το 49,36% έγραψε βαθμό από 0 έως 5. Τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με βαθμό άνω του 18, ήταν ελάχιστα (1,73%). Στο μάθημα της Πληροφορικής, οι βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν εκείνες που συγκέντρωσαν επίσης τα μεγαλύτερα ποσοστά, αφού το 23,35% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 21,4% από 5 έως 10. Δεν έλειψαν ωστόσο και οι καλές βαθμολογίες, με το 9,67% των υποψηφίων να παίρνει βαθμό από 19 και πάνω και το 15,22% βαθμό από 17 έως 19. Στο μάθημα της Οικονομίας, οι βαθμολογίες συγκεντρώθηκαν στα… άκρα, αφού το 22,98% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 18,62% έγραψε από 19 και πάνω. Βαθμολογίες 17-19 έλαβε το 15,22% των υποψηφίων.
Επισημαίνεται, ότι τα παραπάνω στοιχεία αφορούν στους υποψήφιους των ημερησίων ΓΕΛ που εξετάστηκαν με το νέο σύστημα.
Οριστικοποίηση Μηχανογραφικού Δελτίου
Οι περίπου 100.000 υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στις 77.970 διαθέσιμες θέσεις των ΑΕΙ, μπορούν να υπολογίσουν τα μόρια που συγκέντρωσαν, βάσει των βαθμολογιών τους, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους ηλεκτρονικά στο Μηχανογραφικό Δελτίο τους.
Μάλιστα, από σήμερα, Σάββατο 11 Ιουλίου, μέχρι και την επόμενη Παρασκευή, 17 Ιουλίου, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το Μηχανογραφικό τους, επιλέγοντας «Οριστικοποίηση», στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr.
Όπως έχει επισημανθεί από το υπουργείο, μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το Μηχανογραφικό του. Έτσι, προτείνεται στους υποψήφιους να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό -το οποίο που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου- ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία δε έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής από το υπουργείο, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.
Βάσεις 2020: Που θα κινηθούν σε όλα τα επιστημονικά πεδία
Το newsit.gr, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Όμιλο Διακρότημα, δίνει το “στίγμα” των φετινών Βάσεων. Δείτε αναλυτικά τις εκτιμήσεις των ειδικών.
“Εν αναμονή της ανακοίνωσης των βαθμολογίων, ιδιαίτερα αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των υποψηφίων αναφορικά με την πορεία των φετινών βάσεων. Λαμβάνοντας υπόψη πως πρόκειται για μια χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες θα πρέπει να συνυπολογίσουμε πως φέτος υπάρχουν πέντε βασικοί παράγοντες οι οποίοι διαφοροποιούν τα φετινά δεδομένα:
1. Τη φετινή χρονιά οι υποψήφιοι θα περιορίσουν τις επιλογές τους σε ένα επιστημονικό πεδίο επικεντρώνοντας φυσικά τις προτιμήσεις τους αντίστοιχα στο πεδίο που «ανοίγουν» περιορίζοντας τη διασπορά.
2. Καταργούνται οι συντελεστές αυξημένης βαρύτητας έπειτα από αρκετά χρόνια, δεδομένο το οποίο με βάση και την κλιμάκωση των βαθμολογίων αναμένεται να αναδειχθεί ως ο παράγοντας Χ στη διαμόρφωση των βάσεων.
3. Οι προτιμήσεις των υποψηφίων όσον αφορά τα κεντρικά ΑΕΙ αναμένεται λόγω της πανδημίας να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο καθώς πολλές οικογένειες δε θα τολμήσουν τη φοίτησή σε περιφερειακά ιδρύματα φοβούμενες την οικονομική αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας ή ενός νέου lockdown.
4. Ο παράγοντας «νέες» μετεγγραφές όπου επίσης διαχωρίζει τα παραδοσιακά πανεπιστημιακά τμήματα π.χ. των Μαθηματικών, Χημείας κ.λπ. έναντι των νέων συναφών τμημάτων και πρακτικά δεν επιτρέπει την κινητικότητα μεταξύ τους, θα περιορίσει επίσης τις προτιμήσεις ορισμένων υποψηφίων.
5. Η σύγχυση που επικρατεί ακόμη με τα νέα προγράμματα σπουδών που δημιουργηθήκαν την περσινή χρονιά όπου για πολλούς υποψηφίους η εικόνα ακόμη είναι θολή. Κατά συνέπεια αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που θα κινηθούν σε πιο παραδοσιακές επιλογές.
Όσον αφορά πάντως την αρχική εικόνα που διαφαίνεται λίγες ημέρες πριν την ανακοίνωση των βαθμολογιών, στο 1ο επιστημονικό πεδίο αναμένονται σημαντικές αυξομειώσεις με βάση την πόλη και τα τμήματα, με τις υψηλόβαθμες σχολές να κρατάνε δυνάμεις. Το 2ο επιστημονικό πεδίο δείχνει να καταγράφει σημαντικές πτωτικές τάσεις στα περιφερικά ΑΕΙ ενώ στο 3ο επιστημονικό πεδίο, οι Ιατρικές που οδηγούν την κούρσα, λόγω Χημείας, μάλλον θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα. Τέλος, στο 4ο επιστημονικό πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής διαφαίνεται μια ανοδική τάση καθώς κατά κοινή ομολογία τα θέματα χαρακτηρίστηκαν βατά φέτος.
Φέτος, τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που εξετάστηκε για πρώτη φορά (κοινό μάθημα για όλα τα επιστημονικά πεδία) και της Χημείας που δυσκόλεψε ιδιαίτερα όπως και πέρυσι τους υποψηφίους, φαίνεται ότι θα είναι οι «ρυθμιστές» των πανελλαδικών εξετάσεων. Η καραντίνα ίσως «ωφέλησε» τους καλούς μαθητές ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές χαλάρωσαν.
Θεόδωρος Καλαϊτζίδης (Μαθηματικός, Πρόεδρος του Ομίλου Φ.Μ.Ε. ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ), Δρ Ταουσάνης Χρήστος (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU).”
* Του Θάνου Μακρογαμβράκη. Με πληροφορίες από: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Φωτογραφίες αρχείου: Intime.