Μαύρη επέτειος για την Ζωζώ Σαπουντζάκη, η οποία στις πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου του 2018 είδε το θρυλικό σπίτι της, στην περιοχή της Κινέτας να γίνεται στάχτη από την καταστροφική μανία της πυρκαγιάς, που έπληξε την περιοχή.
Με το βλέμμα μέχρι και σήμερα πάντα στραμμένο στους νεκρούς στο πολύπαθο Μάτι, η “βασίλισσα της νύχτας” και του ελληνικού κινηματογράφου ταυτόχρονα με την εθνική τραγωδία, ζει και το δικό της δράμα, αφού οι μνήμες μέσα από την βίλα που φιλοξενήθηκαν τα μεγαλύτερα ονόματα της τέχνης και του πολιτισμού, έχουν στοιχειώσει το μυαλό της.
Μπροστά όμως στις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν και στο ανοικτό τραύμα που δημιούργησε το πένθος η Ζωζώ Σαπουντζάκη δεν έβαλε τίποτα παραπάνω, γι αυτό και κατάφερε μέσα από τις μετέπειτα συνεργασίες της στο θέατρο, να καταπνίξει τον προσωπικό της πόνο για τις θυσίες μιας ολόκληρης ζωής, που χάθηκαν μέσα στα αποκαΐδια.
Το σπίτι στην Κινέτα δεν ήταν τα ντουβάρια…αλλά ήταν η Ζωζώ. Από την καγκελόπορτα κιόλας καταλάβαινες πως εκεί έπνεε ένας άλλος διαφορετικός αέρας, ο οποίος μ έναν μαγικό τρόπο σε αγκάλιαζε και σε καλωσόριζε στο εσωτερικό του.
Η ακαταμάχητη σταρ πάντα εκεί έτοιμη να σε καλοδεχτεί και να σε ξεναγήσει με έναν δικό της τρόπο, αφού για την Ζωζώ ο κάθε χώρος του σπιτιού, όπως και το κάθε αντικείμενο και έπιπλο, είχε την δική του ιστορία και αυτό ήταν αλήθεια.
Μόνο τα πορτρέτα της φιλόξενης οικοδέσποινας που κοσμούσαν τους τοίχους του σαλονιού έφεραν την υπογραφή κορυφαίων ζωγράφων, όπως οι Δημήτρης Κοκότσης, Γιώργος Μούγιος, Κώστας Σπυριούνης, Νίκος Ζαχόπουλος και άλλων.
Όλα από διαφορετικές εποχές, με την Ζωζώ Σαπουντζάκη να ποζάρει για ώρες μπροστά από τους καλλιτέχνες, είτε αυτό ήταν κάπου την δεκαετία του 50′ στη Νέα Υόρκη για τον Δημήτρη Κοκότση, είτε πριν από λίγα χρόνια για τον Κώστα Σπυριούνη. Σπουδαία έργα ειδικά φτιαγμένα και αφιερωμένα σ εκείνη.
Βαριά υπογραφή είχαν και τα δυο μεγάλα κεραμικά του αείμνηστου Πάνου Βαλσαμάκη, που κοσμούσαν δεξιά και αριστερά το αριστοκρατικό μαρμάρινο τζάκι της.
Από αυτά δεν έμεινε τίποτα πέρα από τα καρφιά που τα συγκρατούσαν τόσες δεκαετίες στους τοίχους. Τίποτα επίσης δεν έμεινε και από τις ξύλινες επενδύσεις της διώροφης μεζονέτας, καθώς και από τα έπιπλα τα οποία παραδόθηκαν και χάθηκαν εξ ολοκλήρου μέσα στις φλόγες.
Ακόμα και από το χειροποίητο πανάκριβο χαλί πάνω στο οποίο η σταρ είχε ποζάρει όλο νάζι στην τελευταία της φωτογράφηση για την εφημερίδα “Espresso”, που κάλυπτε την είσοδο του σαλονιού μέχρι πέρα ως πέρα την τραπεζαρία, δεν έμεινε ούτε κρόσσι που να φανερώνει την ύπαρξη του.