Τρίτη, 26 Νοε.
13oC Αθήνα

Για ένα ραντεβού με την επιτυχία

Για ένα ραντεβού με την επιτυχία

Το ραντεβού τον Σεπτέμβρη, τουλάχιστον για τις περισσότερες οικογένειες δεν δίνεται πια στους χειμερινούς κινηματογράφους, αλλά έξω από τους χώρους εκπαίδευσης.

Σε καιρούς κρίσης η εκπαίδευση των παιδιών παραμένει προτεραιότητα σε σύγκριση με την οποιαδήποτε άλλη οικογενειακή ανάγκη, ακόμη και για τα ..αδυνατισμένα από τους φόρους βαλάντια.

Κεντρικό θέμα λοιπόν για τις οικογένειες με παιδιά στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι το… σκάουτινγκ για ένα καλό φροντιστήριο, όπου ως καλό φροντιστήριο ορίζεται αυτό που θα επιφέρει τη βελτίωση της βαθμολογίας του παιδιού. Σε εποχές μάλιστα, που τα χρήματα που διατίθενται είναι σαφώς λιγότερα, όλοι οι γονείς εννοούν το ποσό που θα διαθέσουν να «πιάσει τόπο».

Μοιραία λοιπόν εμφανίζονται ως απαραίτητα κάποια κριτήρια για το πώς θα αξιολογηθεί το φροντιστήριο από τον υποψήφιο μαθητή και από τους γονείς του.
Θα προσπαθήσω από την εμπειρία μου στον χώρο να απαριθμήσω τα πιο ουσιαστικά από αυτά τα κριτήρια .

Πρώτον το φροντιστήριο στην προσέγγισή του πρέπει να εμφανίζει τα εκπαιδευτικά του πλεονεκτήματα και τα αποτελέσματα της δουλειάς του. Οι επιτυχίες στο πανεπιστήμιο δεν θα πρέπει να εντοπίζονται σε ένα χρόνο ,επειδή κάλλιστα θα μπορούσαν να οφείλονται σε μια θετική συγκυρία ,σε καλή «φουρνιά» μαθητών .Ο γονιός θα πρέπει να διερευνήσει τη συνέχεια του φροντιστηρίου ,δηλαδή τις επιτυχίες του και σε άλλες χρονιές.

Δεύτερον ,αλλά εξίσου βασικά, είναι τα εχέγγυα που παρέχει το φροντιστήριο για την διατήρηση της ποιότητας στις εκπαιδευτικές του υπηρεσίες. Συγκεκριμένα αν ένα ακριβό φροντιστήριο έχει κάνει μια δραστική μείωση στα δίδακτρά του (της τάξης του 30% φέρει πειν ) είναι βέβαιο ότι δεν παρέχει το ίδιο προϊόν με τα προηγούμενα χρόνια .Το πιθανότερο δηλαδή είναι να έχει αλλάξει το έμψυχο δυναμικό στο οποίο ουσιαστικά οφείλονταν οι επιτυχίες του. Επομένως και η αποτελεσματικότητά του τίθεται εν αμφιβόλω.

Τρίτον, ουσιαστικό κριτήριο για την επιλογή του είναι η ακαδημαϊκή του παράδοση, η κάλυψη των απαιτήσεων για την κάθε τάξη .Αυτό έχει ως διαπιστευτήρια τη διάρκειά του στο χρόνο, το αν έχει βιβλία ή τουλάχιστον οργανωμένες σημειώσεις, και το αν έχει λάβει μέριμνα για την εκπλήρωση των αναγκών των μαθητών του, όπως π.χ. για τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Τέταρτον θέτω ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό που συναρτάται άμεσα με την ιδιαίτερη δουλειά του εκπαιδευτικού, την εξατομίκευση. Στο φροντιστήριο που θα προσπαθήσουν κυρίως να σας ακούσουν, να μάθουν για το παιδί σας και όχι απλά να αποσπάσουν μία ακόμη εγγραφή ακολουθώντας διαφημιστικές μεθόδους. Σε αυτό ιδιαίτερη σημασία διαδραματίζει αν αυτός που θα δείτε κατά την εγγραφή θα είναι από τους υπεύθυνους της προετοιμασίας του.

Θα μπορούσα να γράφω για πολύ ακόμη προσπαθώντας να συμπυκνώσω σχεδόν είκοσι χρόνια εμπειρίας σε ένα οδηγό για μια συνάντηση μισής ώρας. Ένα ημίωρο όμως που μπορεί να αποβεί καθοριστικό για το μέλλον ενός ανθρώπου, ένα ραντεβού τον Σεπτέμβρη με την ιστορία της δικής του ζωής.

Μάνος Παπαδημητρίου Φιλόλογος Διευθυντής σπουδών Νέο φροντιστήριο Κυψέλη

Εργασία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε