Όταν χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε κινητήρα diesel, το Bio-DME προσφέρει εξίσου υψηλή ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερο επίπεδο θορύβων συγκριτικά με ένα συμβατικό κινητήρα. Σε σχέση με το diesel, το Bio-DME παράγει 95% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, κατά την καύση του, παράγονται πολύ χαμηλά επίπεδα μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου.
Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω, το Bio-DME είναι το ιδανικό καύσιμο για πετρελαιοκινητήρες. Το DME είναι ένα αέριο που μετατρέπεται σε υγρό σε συνθήκες χαμηλής πίεσης, μόλις 5 bar. Η διαχείρισή του είναι απλή, θυμίζοντας προπάνιο. Το DME μπορεί να παράγεται από φυσικό αέριο και διάφορα είδη βιομάζας. Όταν παράγεται από τη βιομάζα, ονομάζεται Bio-DME.
Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω, το Bio-DME είναι το ιδανικό καύσιμο για πετρελαιοκινητήρες. Το DME είναι ένα αέριο που μετατρέπεται σε υγρό σε συνθήκες χαμηλής πίεσης, μόλις 5 bar. Η διαχείρισή του είναι απλή, θυμίζοντας προπάνιο. Το DME μπορεί να παράγεται από φυσικό αέριο και διάφορα είδη βιομάζας. Όταν παράγεται από τη βιομάζα, ονομάζεται Bio-DME.
Σε συνεργασία με αρκετές εταιρείες της αγοράς όπως η παραγωγός Bio-DME Chemrec και η εταιρία διανομής καυσίμου Preem, η Volvo εξέλιξε ένα σύστημα μεταφορών που περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα, από την παραγωγή και διανομή του Bio-DME μέχρι τη χρήση του σε φορτηγά μεταφορών.
Δέκα φορτηγά Volvo Bio-DME λειτουργούν τώρα κανονικά από το φθινόπωρο και ήδη, στη μέση του project, τα αποτελέσματα ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Πριν από λίγο καιρό, το πρώτο από τα δέκα φορτηγά ξεπέρασε το όριο των 100.000 χλμ. Συνολικά, τα οχήματα έχουν καλύψει περισσότερα από 400.000 χλμ.
«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται Bio-DME σαν καύσιμο αυτοκινήτου σε ευρεία κλίμακα και μετά την πρώτη αξιολόγηση της δοκιμής διαπιστώνουμε ότι φορτηγά Bio-DME λειτουργούν άριστα στο δρόμο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Η τεχνολογία είναι αξιόπιστη και ολόκληρη η διαδικασία χαρακτηρίζεται από ενεργειακή απόδοση, από την παραγωγή και διανομή μέχρι τα ίδια τα οχήματα» δήλωσε ο Per Salomonsson, Project Manager Εναλλακτικών Καυσίμου της Volvo.
Δέκα φορτηγά Volvo Bio-DME λειτουργούν τώρα κανονικά από το φθινόπωρο και ήδη, στη μέση του project, τα αποτελέσματα ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Πριν από λίγο καιρό, το πρώτο από τα δέκα φορτηγά ξεπέρασε το όριο των 100.000 χλμ. Συνολικά, τα οχήματα έχουν καλύψει περισσότερα από 400.000 χλμ.
«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται Bio-DME σαν καύσιμο αυτοκινήτου σε ευρεία κλίμακα και μετά την πρώτη αξιολόγηση της δοκιμής διαπιστώνουμε ότι φορτηγά Bio-DME λειτουργούν άριστα στο δρόμο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Η τεχνολογία είναι αξιόπιστη και ολόκληρη η διαδικασία χαρακτηρίζεται από ενεργειακή απόδοση, από την παραγωγή και διανομή μέχρι τα ίδια τα οχήματα» δήλωσε ο Per Salomonsson, Project Manager Εναλλακτικών Καυσίμου της Volvo.
Η δοκιμή στο δρόμο θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της χρονιάς και μετά την αξιολόγηση θα χαρτογραφηθεί η βιωσιμότητα μιας μελλοντικής αγοράς για το Bio-DME.
Διαβάστε περισσότερα: www.biodme.eu