Τις οικολογικές πρωτοβουλίες της έτσι ώστε να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμα που αφήνουν τα αυτοκίνητά της παρουσίασε η Ford στο Άαχεν.
Πρωτοβουλίες που χωρίζονται σε δύο τομείς: στη μείωση των ρύπων που παράγουν τα μοντέλα της και στη χρήση ανανεώσιμων υλικών για την κατασκευή εξαρτημάτων.
Κινητήρια δύναμη αυτής της νέας γκάμας θα είναι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost που αναδείχτηκε «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς», τον οποίο και θα «φοράνε» 9 από τα 15 νέα αυτοκίνητα της Ford.
Μάλιστα, μέχρι το τέλος του 2012, η Ford Ευρώπης θα έχει επίσης ένα από τα μεγαλύτερα portfolio μοντέλων στη βιομηχανία με εκπομπές CO2 κάτω των 100g/km (δηλαδή που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας), μεταξύ των οποίων έξι Fiesta (τρία diesel, τρία βενζίνης) και δύο Focus diesel.
Η Ford θα λανσάρει επίσης φέτος το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό, μηδενικών ρύπων επιβατικό μοντέλο της το Focus Electric. Ένα μοντέλο που στην Ευρώπη θα έρθει προς τα τέλη της χρονιάς.
Το 50% του υλικού στα διακοσμητικά ένθετα θυρών του νέου B-MAX που κατασκευάζονται με μία διαδικασία χύτευσης, προέρχεται από ίνες λιναριού. Ωστόσο, μία τεχνική χύτευσης μέσω ψεκασμού την οποία ξεκίνησε πρώτη η Ford χρησιμοποιώντας άχυρο σιταριού σε εξαρτήματα του εσωτερικού, εξετάζεται τώρα για προσθήκη σιζάλ (ένα φυτό που χρησιμοποιείται συχνά σε στόχους βελών, σχοινιά και χαλιά) ακόμα και κάνναβης.
Η μέθοδος αυτή επιτρέπει την κατασκευή όλο και πιο περίπλοκων εξαρτημάτων όπως βάσεις μπαταριών και καλύμματα κινητήρων. Επιπλέον η Ford πετυχαίνει δύο ακόμα στόχους: μειώνει το βάρος του υλικού, ενώ οι θερμοκρασίες που απαιτούνται για την παραγωγή αυτών των εξαρτημάτων είναι 40 βαθμοί χαμηλότερες σε σχέση με τα πλαστικά εξαρτήματα.