“Πρότεινα τη διακοπή”, δήλωσε η Επίτροπος της ΕΕ που είναι αρμόδια για το Κλίμα, Κόνι Χέντεγκορτ, “καθώς έχουμε ενδείξεις ότι μπορεί να συναφθεί μια συμφωνία σε διεθνές επίπεδο”.
“Ωστόσο για να είμαστε σαφείς, αν καμία συμφωνία δεν επιτευχθεί έως αυτήν την ημερομηνία, θα ξαναρχίσουμε από το σημείο στο οποίο βρισκόμασταν. Δεν θα υπάρξει νέα πρόταση”, προειδοποίησε.
Η ίδια σημείωσε ότι ενημέρωσε τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ για την πρόταση αυτή και ότι αναμένει την έγκρισή της από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Ο ευρωπαϊκός φόρος για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2012, υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, όποιας εθνικότητας κι αν είναι, να αγοράζουν το αντίστοιχο του 15% των εκπομπών τους σε CO2 σε μια προσπάθεια για την καταπολέμηση των κλιματικών αλλαγών.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα ενημερωθούν για τις οφειλές τους το 2013, όταν θα έχουν υπολογιστεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το 2012.
Μέχρι στιγμής μόνον οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν συμμορφωθεί με τον κανονισμό αυτόν.
Συνολικά 26 από τα 36 μέλη της OACI, μεταξύ των οποίων η Κίνα, οι ΗΠΑ, η Ινδία και η Ρωσία, αντιτίθενται στην υποχρέωση αυτή.