Σήμερα το 70% των μετακινήσεων γίνεται με ΙΧ, όμως για να επιτύχουμε τη καλυτέρευση στο περιβάλλον δεν μας χρειάζονται πράσινα τέλη, που έχουν επιβαρύνει τους πολίτες σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, όσο χρειάζονται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε κεντρικό και περιφερειακό-τοπικό επίπεδο. Παρεμβάσεις με τις οποίες οι μετακινήσεις με ΙΧ στις πόλεις μέσα σε 5 χρόνια να περιοριστούν σε κάτω από 30%, ενώ οι μετακινήσεις με δημόσιες συγκοινωνίες και ποδήλατο να φτάνουν τουλάχιστον το 70%. Η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2010 παρατείνεται μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2010.
Για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας στην εφορία, έχουν επίσης τη δυνατότητα να το πράξουν έως τις 15/1/2010. Με τη κατάργηση της απόσυρσης, εξαφανίστηκε και αυτό το μικρό κίνητρο για να απομακρυνθούν τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Ακόμη αναδείχτηκε ότι πρέπει να υπολογίζονται τα «γραμμάρια ρύπων ανά διανυόμενο χιλιόμετρο», καθώς οι ειδικοί συμφωνούν πως ο διαχωρισμός των αυτοκινήτων σε δύο κατηγορίες είναι αρκετό. Δηλαδή στα οχήματα πριν από το 1995, όταν άρχισε η εφαρμογή αντιρρυπαντικών τεχνολογιών και αυτό του 2000.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των αρμόδιων υπουργείων, με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που εφάρμοσαν έγινε σημαντική προσπάθεια για τη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης στα οχήματα μικρού και μεσαίου κυβισμού. Παρά τη βελτίωση αυτή διαπιστώθηκε να υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες η επιβάρυνση είναι σημαντική, ιδιαίτερα σε παλαιά οχήματα πολύ μεγάλου κυβισμού. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να εξετάσει το ζήτημα στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα και να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011.