Ήταν φανερό από την πρώτη στιγμή πως η Τουρκία προσπάθησε να εκμεταλλευθεί την χθεσινή ένταση στο Αιγαίο για… γεωπολιτικούς σκοπούς. Όλα έγιναν το μεσημέρι της Δευτέρας, 03.07.2017, όταν το φορτηγό πλοίο με σημαία Τουρκίας, έπλεε ανοιχτά της Ρόδου και το ελληνικό Λιμενικό ζήτησε να σταματήσει στο λιμάνι του νησιού για έλεγχο, αφού υπήρχαν πληροφορίες πως μετέφερε ναρκωτικά.
Ο καπετάνιος του πλοίου έκανε… το δικό του και παράκουσε τις εντολές του Λιμενικού, με αποτέλεσμα να δεχθεί το πλοίο προειδοποιητικά πυρά και τελικά να διαφύγει σε τουρκικά χωρικά ύδατα.
Το Λιμενικό από την πρώτη στιγμή ξεκαθάριζε πως την στιγμή που ζήτησε τον έλεγχο, το φορτηγό πλοίο έπλεε σε ελληνικά χωρικά ύδατα. Αντιθέτως, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών υποστήριξε πως το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα και μάλιστα απείλησε ανοιχτά την Ελλάδα να μην επαναληφθεί κάτι παρόμοιο!
Σημαιώνεται ότι η Τουρκία έστειλε τρία πολεμικά πλοία στο σημείο αμέσως μετά το περιστατικό και κάπως έτσι ένα -ακόμη- κακόγουστο τουρκικό σόου στήθηκε στο Αιγαίο, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει πως η συγκεκριμένη ιστορία προβλήθηκε ως πρώτο -και σε πολλά μέσα ως έκτακτο- θέμα, κάτι που έκανε φανερή την διάθεση των Τούρκων να δημιουργηθεί ένα “θερμό επεισόδιο”.
Την ίδια ώρα, βέβαια, οι…. καθημερινές τουρκικές παραβιάσεις πάνω από το Αιγαίο δεν έλειψαν ούτε χθες, ενώ ο καπετάνιος του πλοίου εμφανίστηκε σε δηλώσεις του στα τουρκικά ΜΜΕ… βαρύς κι ασήκωτος!
Ακούστε στο παρακάτω βίντεο τις δηλώσεις του
Οι φωτογραφίες με τις τρύπες από τα ελληνικά προειδοποιητικά πυρά στο τουρκικό πλοίο
ACT’ın kaptanı ‘Gemide 16 kurşun deliği var’ dedi, Türk sahil güvenlik botları olay yerinde https://t.co/hVjNcS52jO pic.twitter.com/09IagRKY0a
— Sputnik Türkiye (@sputnik_TR) 3 Ιουλίου 2017
Αυτό το πρόσωπο, ο Τούρκος καπετάνιος του πλοίου, ίσως είναι το πρόσωπο – κλειδί. Κι αυτό διότι η τουρκική Cumhurriyet αποκαλύπτει σήμερα πως ο άνθρωπος αυτός είχε συλληφθεί το 2010 στη Γάζα, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο, το ACT και γενικότερα η εταιρεία, έχουν εμπλακεί στο παρελθόν με υποθέσεις μεταφοράς όπλων, αλλά και human trafficking!
Το δημοσίευμα, που έχει τίτλο “άσχημη μυρωδιά βγαίνει από την κρίση με την Ελλάδα για το πλοίο“, αποκαλύπτει πως στις 31 Μαΐου 2010 οι ισραηλινές δυνάμεις επιτέθηκαν σε νηοπομπή του διεθνούς κινήματος Free Gaza. Το Ισραηλινό Πολεμικό Ναυτικό επικοινώνησε με το πλοίο Mavi Marmara και ζητήθηκε από τον καπετάνιο να τους πει προς τα που κατευθύνεται το πλοίο. Λίγο αργότερα δύο ισραηλινά πολεμικά πλοία πλησίασαν και από τις δύο μεριές το πλοίο Mavi Marmara.
Οι Ισραηλινοί στρατιώτες επιβιβάστηκαν στα πλοία το βράδυ της 30ής Μαΐου 2010 και η κατάσταση… ξέφυγε, ενώ ο Haluk Sami Kalkavan, που χθες αγνόησε επιδεικτικά το ελληνικό Λιμενικό, ήταν ο καπετάνιος του άλλου τουρκικού πλοίου που συνόδευε τη νηοπομπή, με την ονομασία Gazze. Ο καπετάνιος συνελήφθη και μεταφέρθηκε μαζί με τους επιβαίνοντες στο Ασντοντ όπου και κρατήθηκε για κάποιες ημέρες.
Το ίδιο δημοσίευμα της Cumhurriyet, υπογραμμίζει πως το πλοίο ACT, για το οποίο υπήρχαν χθες οι πληροφορίες πως μετέφερε ναρκωτικά, ανήκει στον Γιουσούφ Ντουντάρ, συγγενή του Αμπντουρραχίμ Ντουντάρ, ο οποίος είναι στέλεχος του κόμματος του Ερντογάν!
Ακόμη τονίζει πως και άλλα πλοία της εταιρείας έχουν πολλές φορές στο παρελθόν ερευνηθεί από τις τουρκικές αρχές και διεθνείς δυνάμεις, για… παράνομες μεταφορές.
Το 2013, μάλιστα, το πλοίο Zeynep Dündar, το οποίο ανήκει επίσης στην εταιρεία του ACT, ερευνήθηκε στην Αλεξανδρέττα και βρέθηκαν περίπου 3.400 σφαίρες και όλμοι, ενώ το πλοίο εκτελούσε το ταξίδι από Ουκρανία προς Υεμένη και παρουσίασε το φορτίο ως… εργαλεία κουζίνας!
Η Cumhurriyet, όμως, δεν σταματά εδώ. Αποκαλύπτει επίσης πως ένα ακόμη πλοίο της ίδιας εταιρείας, με το όνομα BARIS, ξεκίνησε από το λιμάνι της Μερσίνας, το Νοέμβριο του 2014 και εξέπεμψε σήμα SOS καθώς υπέστη μηχανική βλάβη την ώρα που βρισκόταν 30 μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας.
Αμέσως σήμανε συναγερμός στις αρχές της Κρήτης, με το Λιμενικό να σπεύδει στο σημείο και το πολεμικό ναυτικό να ακολουθεί. Στο πλοίο, που έχει μήκος 77 μέτρων, επέβαιναν 700 μετανάστες, οι 200 εκ των οποίων ήταν γυναίκες και παιδιά.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το συγκεκριμένο πλοίο φέρεται να είχε νοικιαστεί από ελληνική εταιρεία, ενώ πέντε από τους επτά Σύρους και Αφγανούς που συνελήφθησαν ως μέλη του πληρώματος καταδικάστηκαν την 27η Ιουλίου σε κάθειρξη 25 ετών. Παράλληλα, σε κάθε έναν από αυτούς επεβλήθη πρόστιμο 200.000 ευρώ.
Πηγή: cumhuriyet.com.tr