Η αντίστροφη μέτρηση για τις εν πλω δοκιμές της πρώτης γαλλικής Belharra «Amiral Ronarc’h» έχει ήδη αρχίσει, σύμφωνα με δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, γεγονός που σημαίνει πως πλησιάζει ακόμη περισσότερο η στιγμή για τις δοκιμές και της ελληνικής φρεγάτας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έγκυρη ιστοσελίδα άμυνας Mer et Marine, η φρεγάτα του Marine Nationale ενεργοποίησε για πρώτη φορά τους κινητήρες της στα τέλη του περασμένου Μαρτίου και πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα προκειμένου να αρχίσουν οι αναμενόμενες θαλάσσιες δοκιμές (Sea trials). Καθώς η «Amiral Ronarc’h» είναι η πρώτη FDI που θα δοκιμαστεί στη θάλασσα, οι έλεγχοι σε όλα της τα συστήματα, με πρώτα τα μηχανολογικά, θα αποτελέσουν οδηγό για τη συνέχεια και φυσικά για τις δοκιμές της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας Belharra «ΚΙΜΩΝ», η οποία θα ακολουθήσει στα sea trials το προσεχές φθινόπωρο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των κατασκευαστών.
Η ενεργοποίηση των κινητήρων της «Amiral Ronarc’h» μεταφράζεται σε αυτόνομη πλέον λειτουργία του πλοίου, το οποίο δεν έχει ανάγκη τροφοδοσίας σε ισχύ από τη στεριά. Σε πρώτη φάση το πλοίο δεμένο θα ενεργοποιήσει και θα δοκιμάσει όλα του τα συστήματα. Το επόμενο βήμα είναι η φρεγάτα να λύσει κάβους, ώστε να ξεκινήσουν οι εν πλω δοκιμές.
Η «Amiral Ronarc’h» είναι εξοπλισμένη με τέσσερις κύριους κινητήρες ντίζελ, MTU 16V8000 M9IL με ισχύ καθενός 8.000 kW και κατά συνέπεια συνολική ισχύ 32 MW. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με δύο σειρές αξόνων και δύο αναστρέψιμες με πέντε λεπίδες προπέλες, επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων, ενώ διαθέτει μέγιστη εμβέλεια 5000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβους.
Για τη διευκόλυνση των ελιγμών στο λιμάνι, η φρεγάτα είναι, επίσης, εξοπλισμένη με πρωραίο προωθητή.
Η «Amiral Ronarc’h» πρόκειται να παραδοθεί στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του 2025 και θα έχει βάση τη Βρέστη. Το ίδιο θα ισχύει και για τη δεύτερη γαλλική FDI, την «Amiral Louzeau», η οποία θα παραδοθεί στο Marine Nationale με καθυστέρηση, ώστε οι κατασκευαστές να έχουν ήδη παραδώσει στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τις δύο πρώτες FDΙ, «ΚΙΜΩΝ» και «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Πηγή: OnAlert.gr / Κώστας Σαρικάς