Ειδικό εγχειρίδιο απέστειλε η Boeing προς τις αεροπορικές εταιρίες, ζητώντας τους να διασφαλίσουν ότι οι πιλότοι παρακολουθούν στενά την κατάσταση του αεροσκάφους τους, αλλά και την πορεία της πτήσης τους.
Η αποστολή του εγχειριδίου έγινε μετά την έκδοση μιας προκαταρκτικής αναφοράς στην Ινδονησία για την αεροπορική τραγωδία της Sriwijaya Air, στις 9 Ιανουαρίου, με συνέπεια το θάνατο των 62 επιβαινόντων σε ένα αεροσκάφος Boeing 737-500.
Το εγχειρίδιο της αμερικανικής εταιρίας δε συνδέεται αποκλειστικά με το αναφερόμενο αεροπορικό δυστύχημα, αλλά περιλαμβάνει και άλλους τύπους αεροσκαφών της Boeing, ενώ καλύπτει μία από τις πιθανές περιοχές ενδιαφέροντος για τους ερευνητές της πρόσφατης αεροπορικής τραγωδίας στην Ινδονησία, καθώς αναμένεται η ανάσυρση της μονάδας του ηχητικού καταγραφέα από το πιλοτήριο του αεροσκάφους.
click4more: Βρετανία: Υψηλή η συχνότητα των κρουσμάτων παρά το τρίτο lockdown
Οι κατασκευαστές αεροσκαφών εκδίδουν περιοδικά παρόμοια εγχειρίδια και η Boeing ανακοίνωσε ότι επικοινωνεί με τους πελάτες της, αναφορικά με το πως μπορούν να πετούν τα αεροσκάφη της με ασφάλεια και εμπιστοσύνη.
«Σε στενή συνεργασία με τις αρχές διερεύνησης δυστυχημάτων και τις αρμόδιες υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, αυτές οι τελευταίες επικοινωνίες ενισχύουν τη σημασία της έκδοσης οδηγιών από τον τομέα της βιομηχανίας παραγωγής αεροσκαφών και την Boeing, αλλά και εκπαιδευτικών υλικών προληπτικής δράσης και ανάκτησης [της λειτουργίας συστημάτων] των αεροσκαφών», ανέφερε η αμερικανική εταιρία.
Η Boeing δέχθηκε κριτική για την απόδοση ευθυνών από μέρους της στους πιλότους, αναφορικά με τη συντριβή ενός αεροσκάφους 737 ΜΑΧ το 2018 στην Ινδονησία, ενώ το δυστύχημα αυτό αργότερα συνδέθηκε με την εσφαλμένη λειτουργία ενός συστήματος ελέγχου πτήσης.
Σύμφωνα με μία ανάλυση για την ασφάλεια των πτήσεων που καλύπτει την ευρύτητα δράσης του τομέα των αεροπορικών εταιριών και εκδόθηκε από την ευρωπαϊκή Airbus SE την προηγούμενη χρονιά, η απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους στη διάρκεια της πτήσης αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη κατηγορία ή ποσοστό 33% όλων των αεροπορικών ατυχημάτων από την έναρξη της χρήσης των κινητήρων τζετ.
Άγνωστα ακόμα τα αίτια της τραγωδίας της Sriwijaya Air
Ειδικοί στα θέματα ασφάλειας των πτήσεων επισημαίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για να αποφανθούν σχετικά με την αιτία που προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους της Sriwijaya Air.
Τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε μία αλυσίδα ξεχωριστών παραγόντων.
Η προκαταρκτική αναφορά για την αεροπορική τραγωδία του αεροσκάφους της Sriwijaya Air έδειξε ότι το αεροσκάφος παρουσίασε μια ανισοκατανομή της ισχύος των κινητήρων, η οποία το οδήγησε σε μία απότομη κλίση εκτός του φακέλου πτήσης, με συνέπεια τη συντριβή του στη θάλασσα.